16 Reacties
2 jaar geleden
OMG hier ook. We dachten dat ze ziek zou zijn ofzo. Maar sprongetje kan natuurlijk ook 🥲
2 jaar geleden
Wij hadden het hier aan de 11 maanden prik gekoppeld, want mijn hemel, wat is het ineens een extreem gefrustreerd kikkertje geworden.
Ze had al een flink temperament en een sterke eigen wil, maar ze gaat nu nog net niet op de grond liggen krijsen als ze iets niet mag of als ze het gewoon even niet meer weet.
Qua eten is het juist ineens mega veel, het liefst de hele dag door en snel ook een beetje.
2 jaar geleden
Bij ons heeft hij net flinke koorts gehad (39,4). Hij kauwt en sabbelt ook op vanalles, dus wij concludeerde doorkomende tandjes.
Nu heeft hij geen koorts meer maar is echt zo wispelturig. Het ene moment hard lachen, vlak erna helemaal overstuur huilen. Boos worden en soms rood aanlopen van boosheid hahaha.
Soms echt schreeuwen van frustratie, bijvoorbeeld ook als we "nee" zeggen.
Hij was 2 weken terug echt het zonnetje in huis, maar daar is even niets van over hahaha.
Wat me een beetje zorgen baart is dat hij niet of nauwelijks wilt eten. Hoop dat dit snel voorbij is!
2 jaar geleden
Wij linkte het aan doorkomende kiezen (nu 3 door voor de helft) maar nu twijfel ik nu ik dit lees. Op en af lachen/huilen, eet al 2/3 weken bijna niks behalve lekkere dingen
2 jaar geleden
11 maanden sprongetje? Ik was alweer even afgehaakt om ze te volgen... Maar hier een huilerig, slecht etend mannetje in huis. Hij wil niet meer slapen maar is heel moe, eet zn hapjes niet alleen appelmoes en boterhammen, en huilt zodra je hem neer zet.. ik dacht eigenlijk kiezen die doorkomen maar ik herken me in alle berichten hieronder... Ga toch maar weer even googlen naar sprongetjes en wanneer deze dus over gaat 😅😂
2 jaar geleden
Hier vooral een kleine driftkikker die vandaag ineens alleen maar bij papa wou ipv aan mama vastgeplakt te zitten 😉 gelukkig hebben we de wetenschap dat het een sprong is 🤣
2 jaar geleden
Nee niet herkenbaar want de 11 maanden sprong bestaat niet
https://www.trouw.nl/nieuws/oei-ik-groei-leidt-tot-bittere-ruzie-van-wetenschappers~b361efcd/?referrer=https://www.google.com/
Babys zijn niet altijd vrolijk. Ik ook niet. Maar ik lees dat je baby niet wil eten, dat heeft onze ook. Hij wil ineens alles zelf eten. Geeft super veel troep, maar dan eet hij wel gewoon alles op ipv 1 hap.
2 jaar geleden
Reactie op Boysmom90
Nee niet herkenbaar want de 11 maanden sprong bestaat niet
https://www.trou ...
Weet je wat het is, ik zweer ook niet bij de sprongen, of ga dan ook niet anders met mijn kind om. Ik geloof er wel in dat kinderen een fase meemaken waarin ze ontwikkelen, en dat dat ongeveer hetzelfde loopt. Ik merk dat ik er wat houvast uit haal als ik met mn handen in het haar zit ( naja, zou erg nou ook weer niet maar het even niet goed weet ) rondom mn kindje. Ik steun mezelf bij de gedachte dat het een sprong is ( of fase of hoe je het wil noemen ) die ook weer over gaat. Het kind krijgt dezelfde aandacht, ik doe niet veel anders, maar voor mezelf kan ik het dan een plek en een naam geven.
En ik begrijp het ook als mensen zeggen dat ze niet in sprongen geloven. Ik heb er geen bewijs voor nodig, het is gewoon af en toe een bevestiging dat je als mama je kindje niet altijd hoeft te begrijpen of hem blij kunt maken. En als dat mij weer kracht geeft om er tegenaan te gaan of er mee om te gaan, maakt het niet zo uit hoe je het noemt.
2 jaar geleden
Reactie op Klavertje32
Weet je wat het is, ik zweer ook niet bij de sprongen, of ga dan ook niet a ...
Ja zeker kinderen kunnen buien hebben. Maar wij ook toch? Na een paar nachten slecht slapen, op een drukke periode op werk. Echt er kunnen 1000 redenen zijn dat wij ook even van slag zijn. Voor een baby is dat net zo.
Ik zie wel dat de vooruitgang in sprongen gaat, maar soms zijn ze chagrijnig ervoor en soms niet. Ik denk dat er een enorme confirmation bias is met dit boek: het klopt omdat er voornamelijk gelet wordt op wat wél overeenkomt.
Goed dat je niet anders doet trouwens! Ik ken ook ouders die tijdens sprongen echt zoiets hebben van "het is een sprong dus we kunnen hem toch niet troosten" en daarbuiten gepikeerd als hij ineens huilt als hij niet in een sprong zit....
2 jaar geleden
Jaaa gisteren dacht ik ook Ow my God. Hij huilt nu ook ineens “nep” bij het woord nee niet doen. Jeetjeee vanmorgen ook wat een drama wilt opgetild worden maar ook los gelaten worden niks niks is goed.
Had daarna op de app gekeken en de slrong begint over 4 dagen. Denk dus dat het daarmee te maken heeft.
Het is een fase, ze worden groter en begrijpen steeds meer wat invloed heeft op hun ontwikkeling.