26 Reacties
2 jaar geleden
Mijn meisje loopt ook nog niet zelfstandig, staat ook niet zonder zich vast te houden. Ik heb het idee dat ze gewoon heel voorzichtig is en eerst zeker wil zijn dat ze niet valt of iets 馃ぃ. Ik heb overigens helemaal niet het idee dat ze laat is, gemiddeld gezien lopen ze met 15 maanden toch?
2 jaar geleden
Oh iedereen hier om mij heen die kids hebben lopen al vandaar dat ik me zorgen maakte en ze zijn ook nog jonger dan mijn dochter en dan elke keer die vraag oh loopt ze nog niet ze is wel laat 馃槀 vandaar dat ik begon te stressen ( zit trouwens in het buitenland)
2 jaar geleden
Mijn dochter loopt ook nog niet los, alleen langs meubels. Komt vanzelf wel denk ik.
2 jaar geleden
Mijn balanceert zelfs niet maar gaat wel snel aan het loopkarretje. Ik was zelf ook vrij laat. Als ze willen zullen ze wel lopen.
2 jaar geleden
Reactie op Jaja2
Kan ik mij helemaal voorstellen hoor. Het wordt tegenwoordig een wedstrijd ...
Ja vreselijk je word er zo onzeker van soms
2 jaar geleden
Loopt ze ook niet achter een loopwagen?
Zo niet zou ik nog even geduld hebben.
Die van mij liep al een poos z贸veel meters achter zijn loopwagen dat ik hem wel even een zetje heb gegeven om los te lopen. Hij moest even over de angstdrempel heen geholpen worden en na een paar keer oefenen liep ie los. En leuk dat ie het vond! Helemaal trots op zichzelf.
2 jaar geleden
Reactie op frummel1985
Loopt ze ook niet achter een loopwagen?
Zo niet zou ik nog even geduld hebb ...
Hoe heb je dat precies gedaan?
2 jaar geleden
Hier een zoon van bijna 15 maanden en loopt alleen als hij iets vast heeft, maak je geen zorgen tot 2jaar hebben ze de tijd ieder kind heeft zijn eigen tempo, en eigen talent.. mijn zoon kan bijvoorbeeld al puzzels in elkaar zetten en heel wat woorden uitspreken.. dat is weer een andere kant van de groeispeurt.. de andere kan weer goed lopen en weinig woorden uitspreken..
ADMIN
2 jaar geleden
Nee hoor, geen zorgen maken! Ieder kindje op z鈥檔 eigen tempo. Mijn dochter liep pas met 18 maanden, en kroop pas na haar eerste verjaardag. Volgens mij ligt het gemiddelde zelfs rond 18 maanden voor lopen馃槉 Maar je kan het altijd even bespreken met het cb!
2 jaar geleden
Reactie op Kersepitje2022
Hoe heb je dat precies gedaan?
Hem midden in de kamer neergezet, voor hem gaan staan, zijn armen of handen vast gepakt en zelf loopbewegingen maken en gezegd; lopen, lopen, lopen. Dus eigenlijk gewoon gestimuleerd te lopen en het leuk maken.
Dit heb ik wel een poosje gedaan om hem het vertrouwen te geven dat hij niet snel valt. Onze loopwagen heeft ervoor gezorgd dat ie naar voren helt tijdens het lopen en dus sneller naar voren dreigt te vallen.
Op een gegeven moment bouw je het af door alleen beide handen vast te houden en vervolgens 1 hand. Als laatste laat je hem stapje voor stapje, los naar je toe lopen.
2 jaar geleden
Mijn meisje loopt ook nog niet en is vandaag 15 maanden.. Ik werk in de kinderopvang en zie hier grote verschillen. Maak je geen zorgen! Dat doe ik ook niet :)
2 jaar geleden
Je hoeft alles behalve zorgen te maken. Lopen kan ze blijkbaar prima, want dat doet ze rondom tafels etc. Ze is nog hartstikke op tijd. Onze ervaring is dat het een kwestie van zelfvertrouwen was. Gaat ze naar de opvang? Daar leert ze het vast van andere kindjes. En anders lekker veel naar de speeltuin waar ze andere kindjes ziet lopen. Maar nogmaals, maak je vooral niet druk 馃檪