13 Reacties

4 jaar geleden

Ja, helaas al wat langer last van.... Combinatie van Fysio en letten op mijn houding helpt echt super. De app; rost moves mama, geeft goede tips over houdingen bijvoorbeeld bij tillen of autorijden. Verder wijdbeens zitten en altijd op een stoel met zachte zitting zitten... en de fitnessbal helpt mij ook om de bekken te ontspannen. Het is momenteel weer de hele dagen pijn, dus ik werk minder, let op mijn houding en probeer lopen staan en zitten af te wisselen.... de pijn is nog niet helemaal weg geweest maar wel draaglijker geworden. Sterkte! 🌷

4 jaar geleden

Om de pijn op de stuit te verlichten tijdens/door het zitten heeft mijn bekkenfysio mij een stuitkussen aangeraden. Heeft me veel geholpen. Daarnaast kun je de oefening "happy baby pose" doen. (Lage) ademhalingsoefeningen/ontspanningsoefeningen helpen ook. Alle 3 kun je even googelen voor meer info. Je kunt ook nog de onderrug, heup en bil masseren met een harde bal. Dat kan een hoop spanning verlichten Hopelijk hou je het zo even vol tot je aan de beurt bent. 🙏🏻❤️

4 jaar geleden

Hier ook pijn in m'n onderrug, billen en bovenbenen. Gelukkig kan ik dadelijk naar een bekken fysiotherapeut. Hopelijk krijg ik wat oefeningen mee! Dan zal ik ze hier ook even delen 🙂

4 jaar geleden

Vervelend dat je moet wachten! Mijn bekkenfysio adviseerde dit kussen, helpt bij mijn goed! En bil masseren met een tennisbal tegen een deur. Daarnaast ook behandeling en wat oefeningen maar dat zal per persoon verschillend zijn denk ik. Sterkte!

4 jaar geleden

Klinkt als je bekken. Mijn bekkenfysio raadt de app Rost Moves Mama's aan. Daar staan oefeningen in die de spieren rondom het bekken versterken zodat je bekken stabiliseren. Hoe lang is de verwachte wachtlijst? En wellicht eens kijken naar een specifieke bekkenfysio?

4 jaar geleden

Klinkt als je bekken. Mijn bekkenfysio raadt de app Rost Moves Mama's aan. ...
Dankjewel! Ik zal de app downloaden. Jaa degene die een wachtlijst heeft is ook een bekkenfysio :( hoop echt dat ze me zsm belt

4 jaar geleden

Hopelijk belt ze je inderdaad z.s.m. misschien dat er een keer iemand uitvalt... Want met zoveel pijn zitten is echt geen pretje! Hopelijk heb je iets aan de tips hier of internet. Ik heb zelf zwangerschaps Ischias zei m'n fysiotherapeut net...

4 jaar geleden

Ik zie dat er al veel tips gegeven zijn, wat bij mij nog helpt is niet meer op mijn rug liggen (bank/bed), alleen op mijn zij met een kussentje tussen knieën (en evt enkels). En ik heb zelf geen last van mijn stuitje, maar de bekkenfysio gaf aan dat als ik dat wel had, ik een handdoek stevig moet oprollen en dan met zitten net boven je bekken plaatsen. Dit zorgt ervoor dat je bekken wat kantelt en dat er minder druk op je stuitje komt. Hopelijk ben je snel aan de beurt 🍀

4 jaar geleden

Bedankt voor de tips dames ik ga ze zeker gebruiken!

4 jaar geleden

Ik ben bijna 25 weken en heb hier ook last van m'n stuit, deze oefeningen heb ik gekregen.

4 jaar geleden

Nummer 2

4 jaar geleden

Nummer 3