20 Reacties
4 jaar geleden
Ik herken mezelf hier heel erg in. Ik was na het stoppen met de pil continu bezig in mijn hoofd met waarom word ik niet zwanger, waarom dit, waarom dat.
Ook mijn cyclus was super onregelmatig.
Uit eindelijk na een goed gesprek besloten om ons niet meer continu er mee bezig te houden en dat we nog zoveel tijd hebben voor een kindje.
Twee maanden erna was ik zwanger..
Het heeft bij mij dus bijna 1,5 jaar geduurd voordat ik zwanger was ☺️
Ik heb geen specifieke tips of adviezen. Alleen dat het vanzelf echt wel komt!
En als je echt zorgen maak, kan je natuurlijk altijd even bellen naar de huisarts.
4 jaar geleden
Bij mijn 1e kind ging alles soepen en vanzelf.
Bij mn 2e duurde t lang en was ik via de gynaecoloog zwanger geraakt dmv clomid pillen die mijn eieren vergrootte ook omdat ik heel.onregelmatige cyclussen heb.
Nu hebben wij niet voor de medische molen gekozen. Had ook niet een hele regelmatige cyclus. Heb alleen de app bijgehouden. EN ik ben 4 keer naar acupunctuur gegaan. Ik ben daar en geprikt over mn hele rug en flinke massages gehad en droge cupping laten doen. De 4e x was ik zwanger! Als je op internet leest erover zie je dat t werkelijk effect heeft. We stonden echt verbaast van hoe snel t ging.
4 jaar geleden
Wij hebben 2 jaar gedaan over het zwanger worden, we zouden eindelijk naar de gyn en 2 dagen voor de afspraak toch positieve testen in handen. Wat het bij mij gewoon was was stress en veel te veel mee bezig zijn.
Want toen ik mijn been brak en voor die periode de hoop opgegeven had was het toch eindelijk raak 🥰
4 jaar geleden
Cyclus bijhouden >> zijn de cycli langer dan 35 dagen? Dan is er vaak geen eisprong en kan het komen door bijv PCOS. Je kan dan doorverwezen worden naar de gynaecoloog.
Evt werken met ovulatietesten zodat ze gerichter aan de gang kan gaan.
Zelf gezond leven, stoppen met alcohol/roken, gezond eten, voldoende beweging en ontspanning.
Ook de partner kan bijdragen! Zaadkwaliteit laat zich snel beïnvloeden. Ook de partner kan gezond leven, stoppen met roken en alcohol en let op met warmte bij de balzak! Vaak heet badderen of regelmatig naar de sauna is echt funest voor goed zaad.
Laatste tip, bij kinderwens altijd gelijk starten met het slikken van foliumzuur voor de ontwikkeling van het zenuwstelsel en skelet van het kindje.
4 jaar geleden
Cyclus bijhouden >> zijn de cycli langer dan 35 dagen? Dan is er vaak ...
Oja, ook belangrijk, het vrijen moet ook leuk blijven. Het kan echt beladen worden of een "moetje" als je er zo erg mee bezig ben (spreek uit ervaring). Blijf als partners met elkaar in gesprek en blijf vrijen ook als intimiteit zien, en niet alleen als middel voor het krijgen voor een baby.
4 jaar geleden
Ontspannen én Fertility massage therapie heeft mij heel erg geholpen (zelfs zo door geïnspireerd geraakt dat ik zelf de opleiding wil gaan volgen). Soms ligt de baarmoeder niet optimaal of zijn er andere blokkades. Ook geven ze tips voor zelfmassage. Kijken naar de voeding, goede doorbloeding, lengte van de cyclus en het bijhouden van je temperatuur en slijm zodat je weet wanneer je ovuleert. Succes voor haar! ❤️
4 jaar geleden
Bij mij duurde het een jaartje. Ik deed veel ovulatietesten en al, en het werkte niet. Mijn cyclussen werden steeds langer en opeens weer korter. Ik werd pas zwanger toen ik terugkwam van vakantie. Dus mijn advies? Op vakantie gaan en je hoofd leeg maken. Ik kwam terug en na 6 dagen was het raak, terwijl ik dit niet verwachtte.
4 jaar geleden
Ik droeg o.a. een sieraad met maansteen en carneool. (3 maanden toen positief)
4 jaar geleden
Ach wij hebben tussen mijn dochter (nu bijna 7j) en mijn zoontje (nu 1j3m) bijna 3 jaar geprobeerd zwanger te raken.. niks werkte. Ivf zelfs geprobeerd. Jarenlang veel verdriet gehad. En plotseling aan het begin van corona, hoppakee zwanger! Ik kan geen tip geven en die suffe adviezen van: oh probeer toch te ontspannen, zijn mega vermoeiend.
4 jaar geleden
Over onregelmatige cyclus kan ik niet mee praten, maar ik ben zelf pas na 3 jaar zwanger geworden dus ik weet hoe dat is. Al mijn vriendinnen raakte zwanger, er was bij mij geen medische reden te vinden en het ziekenhuis zei telkens " probeer het nog maar een half jaartje, u bent nog zo jong ". Het is dan heel verleidelijk om je op ovulatietesten, gezond eten en andere dingen die kunnen helpen te focussen. Ik heb dit ook een hele tijd gehad. Wat voor mij erg hielp was praten met vriendinnen over hoe ik mij voelde en een band op te bouwen met de kinderen van mijn beste vriendin. Maar persoonlijk denk ik dat ik bij de eerste keer IUI zwanger raakte, doordat mijn vriend toen heel erg liet merken dat hij het ook wou.
Hij zei vaak dat hij het wel wou, maar als het niet lukte het ook oké was. Ook moest ik een beetje achter hem aan als hij iets voor het ziekenhuis moest doen en werkte hij niet aan zijn vermoeidheid. Ik had hierdoor het gevoel dat ik er alleen in stond. Toen we met IUI begonnen besefte Tom dat stress niet goed is als je zwanger wil worden. Hij probeerde zijn irritaties over zijn vermoeidheid, in het sporten te steken ipv dat hij het op mij afreageerde ( bijvoorbeeld een discussie aan gaan over dat ik tijdens het schoonmaken een schaar niet had opgeruimd ) en hij dronk echt geen druppel drank.
4 jaar geleden
Hier ook ruim 1,5 jaar bezig geweest. Ook een onregelmatige cyclus wat het super frustrerend maakte.
Ik snap de adviezen van Ontspannen heel goed en ik denk ook echt dat dat een factor kan zijn.
Wat ik denk dat bij ons heel erg goed heeft gedaan is een combinatie van Ontspannen en Royal jelly ampullen kuur.
De Royal jelly ampullen heb ik besteld bij Lekkerhoning.nl
Royal jelly is een zuiver natuurlijk product wat wordt gemaakt door bijen. Deze jelly wordt alleen gegeven aan de koningin zodra ze geboren wordt. Hierdoor leeft zij langer en wordt ze extreem vruchtbaar, omdat zij als enige in de korf voor veel nakomelingen moet zorgen.
Dit schijnt dus ook te werken op mensen, en is volledig op natuurlijke basis. Voor zowel de man als vrouw.
Mijn man en ik hebben dus beide de ampullen kuur gedaan van 10 dagen, iedere dag 1 shotje. Is nog lekker ook! Is namelijk gemengd met honing en bio-vruchtensap.
1 maand na deze kuur hadden we tot onze verbazing een positieve test in handen. En inmiddels 30 weken zwanger.
Ik zweer hierbij. Het is geen garantie natuurlijk maar er zijn zoveel positieve reacties over dit onderwerp met dit product dat ik daarom overstag ging, en het resultaat is er.
Was het zonder die kuur ook gelukt die maand? Who knows. Maar ik vind het erg bijzonder en raad het iedereen aan. Het is lekker en sowieso gezond, dus je doet er niks kwaad mee.
4 jaar geleden
Ja hier heel lang gewacht tot we zwanger waren we zijn dit jaar 7 jaar getrouwd 5 jaar geleden een miskraam gehad daarna niet weer zwanger geworden/geweest tot 2020 toen hebben we met ons 2en gezegd we blijven met ons 2en we zijn gelukkig, toen we het los lieten werd ik zomaar zwanger inmiddels een zoon van 1 en zwanger (uitgerekend in Juli) van de 2de. Nu wil ik niet zeggen laat het los want dat is echt erg kort door de bocht om te zeggen want dat is het moeilijkste wat je kunt/moet doen als je zo graag kinderen wilt. Wij hebben het meerderen keren gehoord tijdens ons proces en dat doet soms erg zeer als je dat hoort
4 jaar geleden
Ik heb 17 maanden moeten wachten en maakte elke maand gebruik van ovulatie testen. Zelfs s ochtends en s avonds. We zijn na een jaar naar de fertiliteit afdeling geweest. Dit was wel spannend, maar gelukkig was bij ons alles goed. Uiteindelijk zijn we naar een homeopathisch arts geweest, onder het motto baadt het niet dan schaadt het niet. Of het hier nu aan gelegen heeft weet ik niet, maar de maand erop was het raak.