19 Reacties

2 jaar geleden

Gaf je lang of misschien zelfs nog steeds bv?

2 jaar geleden

Ik val ook nog steeds af. Geen borstvoeding gegeven. Ik was wel te zwaar voor de zwangerschap. Niets aangekomen in de zwangerschap en bij de laatste controle was ik 1 kg lichter dan voor mijn zwangerschap. Inmiddels ben ik 16 kg kwijt. En val langzaam nog steeds af.

2 jaar geleden

Herkenbaar in iets mindere mate. Ben paar centimeter korter. Voor de zwangerschap was ik op m'n zwaarst 58-60 kilo en met de zwangerschap zat ik uiteindelijk op 70-72 kilo. Nu ga ik steeds meer naar de 55 toe. Komt bij mij echt door stress en minder voor mezelf zorgen.

2 jaar geleden

Naar de huisarts of diëtist gaan kan geen kwaad. Ik zou dat zeker doen, ook al is het maar om even diens mening te horen. Zelf ben ik 1.78 en woog ik voor de zwangerschap altijd 67. Na de bevalling woog ik direct 63, maar dat is wel constant gebleven. Ik was 9 kg aangekomen tijdens de zwangerschap. Heb geen borstvoeding gegeven. Onlangs heb ik mijn onderkaak gebroken en mag alleen vloeibaar/gepureerd eten. Daardoor ben ik inmiddels afgevallen tot 58kg. Voor mijn lengte wel echt (te) weinig. Ik merk dat ik het naar de huisarts/diëtist gaan steeds uitstel. Eerst als ik minder dan 60 zou wegen en nu heb ik minder dan 58 voor mezelf als punt genomen 😅 Ik heb de goede hoop dat het er weer aan komt als ik weer normaal mag gaan eten, maar ik begrijp je twijfel en overweging dus wel goed. Het is lastig, maar eigenlijk is het een kleine moeite om even langs te gaan als je je bij je huidige gewicht niet prettig voelt.

2 jaar geleden

Als je ongecontroleerd blijft afvallen zonder dat je begrijpt waarom, zou een gang naar de huisarts wel logisch zijn, om bijv schildklierproblemen of iets uit te sluiten.

2 jaar geleden

Ik viel ook steeds af maar bleek dat ik een te snelle schildklier heb en ziekte van graves maar door medicijnen is dat godd gekomen

2 jaar geleden

Geen ervaring mee met ongewenst afvallen, maar wel met bewust afvallen. Misschien is het een idee om je intake in kaart te brengen. Op deze manier was ik voor de zwangerschap 30kg op eigen kracht, met behulp van de app Yazio, afgevallen. Zo zie je wat je eet en waar je gezonde switches kan maken bijv. kcal-rijkere voeding. Sowieso is naar de huisarts gaan een goed idee om een medisch probleem uit te sluiten!

2 jaar geleden

Hier ook herkenbaar. Ruim een jaar na de bevalling weeg ik 3 kg minder dan voor de zwangerschap. Ik merk dat ik het lastig vind om op mijn eigen eten te focussen nu er een kleine tijdens de maaltijd aandacht vraagt! Dan vergeet ik gewoon door te eten of genoeg op te scheppen.

2 jaar geleden

Ja, hier ook. 1,78 woog voor zwangerschap 63 en daarna afgevallen naar 56,5kg. Ook nadat ik gestopt was met borstvoeding kreeg ik er niks aan. HB en schildklier waardes laten prikken, waren goed. Dus bij mij echt een kwestie van meer stress, meer bewegen en minder goed eten/voor mezelf zorgen denk ik. Ik vergat ook wel eens te eten en ik deel zelfs nu nog vaak een avondmaaltijd met de kleine. Moet nog wennen aan dat ik voor 3 moet koken ipv 2. Maar ook een periode dat ik echt mijn best deed om meer te eten kwam ik maar ietsje aan. Ben nu 58kg

2 jaar geleden

Verstandig om te laten checken bij de huisarts, om even wat dingen uit te sluiten.. ik ken meer mensen die dat hebben! Soms komt het door stress, te weinig voor jezelf zorgen.. maar soms lijkt ook wel alsof je stofwisseling veranderd kan zijn na de zwangerschap! In ieder geval is 53 met jouw lengte echt weinig en zou ik gewoon even bloed laten prikken om te checken..

2 jaar geleden

Ik heb hetzelfde. Bij mij was het combinatie van: stress/vergeten te eten (huilbaby) en sneller werkende schildklier (nog wel binnen de norm waarden maar echt tegen de bovenkant aan) & lage weerstand (veel ziek) door te weinig vitamine D. Laatste 2 kwamen naar voren door bloed te prikken. Raad je aan om dit te doen, kan gaan kwaad om je bloedwaarden na te laten kijken!

2 jaar geleden

Ik heb ook hetzelfde. Ik ben 178 en voor min. Zwangerschap 54 kilo. Het lukt me niet om weer op dat gewicht te komen. Ik weeg nu rond de 52, en voel me vaak vermoeid en niet goed. Half jaar geleden mijn schildklier laten testen en die was goed. (Dit zou ik iedereen aanraden die na zwangerschap te snel afvalt) Ik ben wel naar de huisarts geweest en zit nu bij een dietist. Zij vermoed dat ik overdag toch te weinig eet. Ben nu aan de drinkvoeding. Heb mezelf een doel gesteld om eind september minstens 54 te wegen. Als dat niet lukt ga ik terug naar de huisarts.

2 jaar geleden

Reactie op Bee1

Naar de huisarts of diëtist gaan kan geen kwaad. Ik zou dat zeker doen, ook ...
O ik zou dit echt wel doen! Ik ben even lang en nog een stuk lichter en zit nu op een gewicht waarbij ik me fysiek ook echt niet meer goed voel. Wees dat voor!

2 jaar geleden

Ik heb dit ook echt bizar!! Woog altijd 55. Nu 49+- en ik eet best veel. Nog niet naar een diëtiste gegaan maar ik zei het gisteren toevallig dat het tijd wordt..

2 jaar geleden

Reactie op ien1979

Gaf je lang of misschien zelfs nog steeds bv?
Ja dit kan zeker ook meespelen! Ik geef nog altijd een beetje bv bij het wakker worden 's ochtends en 's avonds bij het naar bed gaan. Volgens mij is 't niet veel meer, maar ze drinkt nog wel.

2 jaar geleden

Dank jullie wel voor de reacties. Het is echt zo'n uitstel-ding merk ik. Fijn om ook andere ervaringen te lezen. Het is inderdaad sowieso goed om even te laten checken. Ik kan op zich ook wel andere redenen bedenken waarom ik mogelijk afval. Zo geef ik dus nog steeds een klein beetje borstvoeding. En daarnaast van ik van zittend beroep geswitcht naar werk waarbij ik letterlijk de hele dag sta, heen en weer loop en zware dingen sjouw (3 dagen per weekvan 8 tot minimaal 18 uur). En thuis ga ik ook bijna nooit zitten 😅 Ik eet op zich wel veel want ik heb bijna altijd honger (dat was altijd al zo). Maar goed, vroeger was mijn gewicht gewoon altijd hetzelfde en nu blijft het dus langzaam minder worden. Kan dus ook door bovenstaande komen, maar ik dacht inderdaad ook aan schildklier bijvoorbeeld. Wel goed om uit te sluiten. Verder ben ik voor zover ik weet wel gezond. Ik ben in ieder geval niet vaak dus weerstand is prima in orde.

2 jaar geleden

Reactie op Dee89

Ja dit kan zeker ook meespelen! Ik geef nog altijd een beetje bv bij het wa ...
Ok, dat kan echt meespelen. Of een soort optelsom: nog af en toe bv, van zittend naar lopend/sjouwend beroep, misschien minder slaap (sommige mensen reageren daarop met afvallen) etc. Maar dingen uitsluiten zoals schildklier is wel slim idd!

2 jaar geleden

Reactie op Lilalo

Ik heb ook hetzelfde. Ik ben 178 en voor min. Zwangerschap 54 kilo. Het luk ...
Wat voor drinkvoeding heb je?

2 jaar geleden

Reactie op BabyBali

Wat voor drinkvoeding heb je?
Cenaman drink. Zet tot nu toe weinig zode aan de dijk als ik eerlijk ben. Voel me wel energieker! Ik heb het voorgeschreven gekregen van de dietist en daardoor wordt het vergoed. Mocht je het ook willen nemen: de banaan raad ik af (echt goor). Aardbei en vanille smaak zijn (goed) te doen.