33 Reacties

2 jaar geleden

O wat heftig. Wij hebben dit niet, maar mijn zusje had dit met de tweede. Elke ochtend om 5 uur, tot ongeveer een jaar of drie. Wat ze deden: haar in bed een fles geven en geloof ik hopen dat ze nog even wilde slapen. Verder gingen ze uiteindelijk zelf om 9 uur naar bed om het vol te kunnen houden. Ik hoop heel erg voor je dat er langzaam rek in komt: misschien met het verzetten van de klok? Heel veel sterkte toegewenst

2 jaar geleden

Heel herkenbaar helaas, onze oudste had dit niet maar de jongste en middelste wel, tot ongeveer een jaar of 2 a 2,5. Ik heb geen tips ik heb het uitgezeten (zit er met de jongste nog middenin) en ga zelf vroeg naar bed, altijd uiterlijk 21:30. Niet zo gezellig, maar hierdoor kan ik het volhouden.

2 jaar geleden

Onze dochter is ook vaak wakker om 5u en wij zijn deze week begonnen met een slaaptrainer/slaapwekker (zo’n wekker die rood is in de nacht en groen wordt als het tijd is om op te staan). Nog geen idee of het gaat helpen maar misschien de moeite van het proberen waard?

2 jaar geleden

Pff naar hoor!! En een groot peuter bed? Hoor je ook wel eens.

2 jaar geleden

Mijn eerste was ook een vroege vogel toen ik zwanger was van mn tweede. Zwaar met die zwangerschapsvermoeidheid er ook bij. Allereerst hopelijk ter geruststelling: zodra ik een tweede kind kreeg, droeg mijn man de zorg voor het eerste kind voornamelijk de eerste maand(en). Ik kon dus juist uitslapen omdat ik dan kon voeden als de tweede wakker werd en de dag beginnen. Dit deden wij bewust zo, omdat we bang waren dat de tweede ook een vroege vogel zou worden als wij elke dag allemaal om half 6 al rondliepen. Investering voor de toekomst dus! Doordeweeks kwam onze oudste dan wel even bij me knuffelen, maar wel pas 7 uur ;). Onze tweede is uiteindelijk geen vroege vogel geworden. Misschien kan je dit alvast bespreken met je man? Ten tweede: je zou kunnen beginnen met een slaaptrainer/wekker ofzo. Eentje die groen wordt als je kindje uit bed mag. Zo hebben wij onze oudste uiteindelijk geleerd tot half 7 in bed te blijven liggen en zichzelf wat te vermaken. Kostte wel wat tijd, maar doordat hij dan geen aandacht kreeg sliep hij uiteindelijk langer. Onze oudste wordt nu inmiddels vaak tussen half 7 en 7 wakker. De jongste tussen half 7 en half 9. Echt bizar luxe vind ik dit, zeker na 1.5 jaar <6 uur

2 jaar geleden

Pff.. Pittig ja! Vooral omdat het elke dag is en ook nog zwanger... Het klinkt alsof je al heel veel geprobeerd hebt om haar later wakker te laten worden, maar dat het allemaal geen effect heeft... Dan is het waarschijnlijk (hoe moeilijk en vermoeiend ook!) een kwestie van accepteren. Ik zou proberen te zoeken in andere oplossingen dan haar slaapritme. Bijv een hulp in de huishouding inschakelen? Of heb je familie of vrienden in de buurt die je dochter af en toe even mee kunnen nemen zodat je even een uurtje kan slapen? Of zou je man eruit kunnen gaan met haarals ze zo vroeg wakker is? Eventueel om en om? Ene dag jij, andere dag hij? Dat geeft misschien al wat lucht.. Of zou je dochter naar een opvang/gastouder kunnen? Al is het maar 2 ochtendjes verspreid over de week, dan heb jij heel even tijd voor jezelf/tijd om te slapen. Succes en hopelijk wordt baby 2 een uitslaper!

2 jaar geleden

Bij ons hetzelfde helaas, inmiddels al 19 maanden. Zijn gister gestart met een verzwaringsdeken.. verder ook alles geprobeerd. Geen tips dus maar wel veel herkenning

2 jaar geleden

Zelfde hier zo. Altijd vroeg wakker. Tussen 4.15 en 5.30. Heb het maar geaccepteerd en ga zelf vroeg naar bed. Hopen dat het ooit weer beter wordt

2 jaar geleden

Heb je vast ook al gedaan maar toch.. Misschien haar iets warmer aankleden snachts? Wellicht wordt ze wakker van de kou. Ben wel benieuwd wat het ritme met slapen en eten nu is. Als je het wil delen? Heb je de nieuwe aanpak telkens meerdere dagen/een week oid geprobeerd? Ik kan me voorstellen als dit al zo lang zo in haar systeem zit dat het ook even nodig heeft voor het veranderd.

2 jaar geleden

Reactie op frummel1985

Heb je vast ook al gedaan maar toch.. Misschien haar iets warmer aankleden ...
Haar ritme varieert natuurlijk. Doordat ze vaak tussen 4 en 5 wakker is doet ze twee dutjes want ze red het niet tot het middaguur. Ze eet om 6u 2 boterhammen 9u slapen (30 min) 10u fruit en een maiswafel 12u 2 boterhammen 13u naar bed (1,5u) 15u tussendoortje (kwark) 17u15 avondeten 18u45 fles en 19u slapen. Warmer aankleden inderdaad al geprobeerd! Dankjewel voor het meedenken. Het is inmiddels al 3 dagen 4:15-3:45. 5u was nog niet vroeg genoeg blijkbaar.

2 jaar geleden

Wat vreselijk meid! Ik zie niks raars aan je schema maar ieder kindje is wel echt uniek. Zo slaapt die van mij snachts 11uur en overdag 1 dut van 3uur. Heeft het sneller te warm dan te koud. Als het niet aan de temperatuur ligt zou ik denken dat het gewenning is. Als ik jou was zou ik haar bij jullie in bed nemen totdat je wil dat ze opstaat. En dat consequent volhouden totdat het lukt. (Kga ervan uit dat ze niet tot die tijd te sussen is in haar eigen bed). In ieder geval sterkte ermee!

2 jaar geleden

Reactie op MBBB.

Haar ritme varieert natuurlijk. Doordat ze vaak tussen 4 en 5 wakker is doe ...
En dan 'vervelend' het ochtend dutje structureel rekken naar later?

2 jaar geleden

Wat super super pittig! Zeker met een zwangerschap erbij. Wij hebben ook geen goede slaper, maar acceptatie heeft voor ons het meest opgeleverd. Er bestaat vaak geen oplossing... de podcast van Liefde van een moeder, heeft mij hier enorm bij geholpen. Ik moest erg wennen aan haar stem en ben het echt niet altijd met haar eens, maar ze normaliseert het slapen wel. Nijn frustratie erover is in ieder geval enorm afgenomen. Succes!

2 jaar geleden

Reactie op MBBB.

Ik zie er ook niks raars aan. Wat bij onze vroege vogel wel hielp was gewoon om 20u naar bed. Dan werd hij ook later wakker. En in de winter moest de verwarming pas om 7 uur aan. Hij werd wakker van het geluid van de aanstaande verwarming.....

2 jaar geleden

Ja het stukje acceptatie hebben jullie vast gemerkt, is iets wat ik nog erg moeilijk vindt! 😂 We hebben vandaag wel een slaaptrainer besteld want dit hebben we nog niet geprobeerd en dat wil ik best nog een kans geven! Nee haar ritme is inderdaad ook gebaseerd op wat een slaapcoach heeft geadviseerd. Ik denk dat het een kwestie is van doorkomen en de lange adem.. helaas! Super lief al jullie reacties en dat jullie zo meedenken, mocht ik nog tòch iets vinden dat werkt, zijn jullie de eersten! ♥️

2 jaar geleden

Later naar bed ‘s avonds? Elke dag een klein beetje langer rekken… Neem anders contact op via Instagram met thegentlekidd, heeft ons meermaals heel goed geholpen! ✨

2 jaar geleden

Ik geloof dat bureauvanslaap ook gratis advies geeft op instagram als je ze een berichtje stuurt

2 jaar geleden

Reactie op MBBB.

Ja het stukje acceptatie hebben jullie vast gemerkt, is iets wat ik nog erg ...
Veel van de ritmes zijn gebaseerd op een bedtijd van 19uur. Ze zeggen dat dat de natuurlijke bedtijd is van een kind. En anders zijn ze "oververmoeid" en worden ze juist eerder wakker. Echter maken ze geen onderscheid tussen zomer en wintertijd (en als het écht natuurlijk zou zijn, zou dat een uur schelen). Bovendien gaan kleine kinderen in praktisch alle andere culturen later naar bed. Als je het nog niet geprobeerd hebt zou ik echt proberen uurtje later in bed te leggen. Is ook relaxed met eten enzo. Onze zoon werd gewoon een uur later wakker. Die vond 9-10 uur genoeg.

2 jaar geleden

Ja joh, die van ons gaat pas tussen 20:30 en 21:00 naar bed. Slaapt dan tot 8:30uur.

2 jaar geleden

Reactie op MBBB.

Ik zou later eten en later naar bed proberen. Wij eten rond 1815 en onze dochter gaat tussen 1930 -2000 naar bed. Wanneer ze eerder naar bed gaat is ze ook eerder wakker. Succes