14 Reacties
3 jaar geleden
Ik had begrepen dat ieder drankje er 3 uur over doet om uit bloed/melk te zijn. Dus 3 uur nadat je het laatste drankje drinkt zou het er opzich "uit" moeten zijn bij normale consumptie. Ik zou als je meer drinkt, en waarschijnlijk ook sneller "dronken" bent omdat je zwanger bent geweest/borstvoeding geeft wel het zekere voor onzekere doen en de keer na het afkolven en weggooien het nog eens herhalen. Van 1x wat langer ertussen laten met afkolven gaat niet meteen je productie achteruit. Ik kolf af op moment dat ik m'n borsten voel, anders ben je er zo op aan het letten. En als het feestje is afgelopen nog een keer, en het ligt eraan hoeveel ik heb gedronken en als dat veel is doe ik het nog 1x. Ik drink ook veel water in combinatie met alcohol
3 jaar geleden
Het is elk drankje 3 uur.
https://www.laurentiusziekenhuisroermond.nl/files/18418/alcohol+en+borstvoeding.pdf
3 jaar geleden
Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar er zijn test strips om te kijken of er alcohol in de melk aanwezig is. Mocht je willen testen voor de zekerheid.
https://www.borstkolfwinkel.nl/borstvoeding-alcohol-test.html#:~:text=De%20Moedermelk%20%2D%20Alcohol%20strip%20is,of%20hoger%20in%20de%20moedermelk.
3 jaar geleden
Haha ik herken de struggles, kijk er toch ook stiekem naar uit. Genieten met kerst en oud en nieuw. En vindt die regels 3 uur per drankje redelijk ingewikkeld, kan mij gewoon niet voorstellen dat je dan 21 uur lang je gekolfde melk moet weggooien?! Afgelopen weekend heb ik op een avond 3 wijntjes gedronken en heb toen 6 uur gerekend en 1 voeding weggegooid en iets later gevoed(na 4 uur). Heb er niets van gemerkt, maar wie weet ben ik ook een loedermoeder. Maar hoor graag wel andere ervaringen…
3 jaar geleden
Ik zou na 9 maanden zwangerschap + 5 maanden oude baby (Dus amper alcohol gedronken) na 6/7 glazen wijn stom dronken zijn denk ik😆😆
Ik heb laatst tijdens een etentje 3 wijntjes gedronken, heb toen tijdens de eerste slokjes mijn baby nog even gevoed (toen zat de alcohol dus nog niet in mijn bloed) en daarna de 2 volgende voedingen (savonds laat en 1 nachtvoeding mijn man een flesje laten geven en heb ik gekolfd (en weg gegooid) volgende ochtend gewoon weer gevoed.
3 jaar geleden
Reactie op MH1234
Haha ik herken de struggles, kijk er toch ook stiekem naar uit. Genieten me ...
Dat is toch echt het advies....
Drink je wel meer dan 1 glas dan moet elke consumptie apart berekend worden. De na één glas wacht je 3 uur, na twee glazen 6 uur, na 3 glazen 9 uur etc.
3 jaar geleden
Ik heb deze website aangehouden en dus de 2 uur aangehouden die werd omschreven(oké er stond tussen de 2-3 uur, maar ben dus even van de 2 uitgegaan). Vind dit sowieso een fijne website. Was overigens de 2e keer sinds de bevalling dat ik überhaupt een glas alcohol heb aangeraakt, voordat ik echt het label loedermoeder krijg:)
3 jaar geleden
Reactie op MH1234
Ik heb deze website aangehouden en dus de 2 uur aangehouden die werd omschr ...
3 jaar geleden
Reactie op MH1234
Thanks voor je reactie. Zo te lezen zitten we met dezelfde struggles en gedachten whahah.
Ik denk dat ik die 2 uur ga aanhouden, ik ben 1.83 en niet super slank dus snel dat de alcohol bij meerdere drankjes wel snel uit mijn lichaam zal gaan..
6/7 wijn over een avond van 7 s'avonds tot ca 3 u in de nacht gaat denk ik niet heeel erg veel effect hebben hoor😅 behalve dan in de uren dat ik niet mag borstvoeden 💔💔💔 zó jammer..
3 jaar geleden
Reactie op Lazarbeamz
Thanks voor je reactie. Zo te lezen zitten we met dezelfde struggles en ged ...
Haha dat laatste vind ik dus wel echt heftig, het weggooien van die voeding! Maar mama moet soms ook een beetje aan zichzelf denken en heerlijke wijnen bij kerstdiners vind ik een goede reden.
3 jaar geleden
Misschien zou je de melk kunnen gebruiken voor een melkbadje? Hoef je het niet weg te gooien. Denk niet dat het daarmee veel uit maakt dat er alcohol in zit? 🤔🤔