14 Reacties
3 jaar geleden
Ik had begrepen dat ieder drankje er 3 uur over doet om uit bloed/melk te zijn. Dus 3 uur nadat je het laatste drankje drinkt zou het er opzich "uit" moeten zijn bij normale consumptie. Ik zou als je meer drinkt, en waarschijnlijk ook sneller "dronken" bent omdat je zwanger bent geweest/borstvoeding geeft wel het zekere voor onzekere doen en de keer na het afkolven en weggooien het nog eens herhalen. Van 1x wat langer ertussen laten met afkolven gaat niet meteen je productie achteruit. Ik kolf af op moment dat ik m'n borsten voel, anders ben je er zo op aan het letten. En als het feestje is afgelopen nog een keer, en het ligt eraan hoeveel ik heb gedronken en als dat veel is doe ik het nog 1x. Ik drink ook veel water in combinatie met alcohol
3 jaar geleden
Het is elk drankje 3 uur.
https://www.laurentiusziekenhuisroermond.nl/files/18418/alcohol+en+borstvoeding.pdf
3 jaar geleden
Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar er zijn test strips om te kijken of er alcohol in de melk aanwezig is. Mocht je willen testen voor de zekerheid.
https://www.borstkolfwinkel.nl/borstvoeding-alcohol-test.html#:~:text=De%20Moedermelk%20%2D%20Alcohol%20strip%20is,of%20hoger%20in%20de%20moedermelk.
3 jaar geleden
Haha ik herken de struggles, kijk er toch ook stiekem naar uit. Genieten met kerst en oud en nieuw. En vindt die regels 3 uur per drankje redelijk ingewikkeld, kan mij gewoon niet voorstellen dat je dan 21 uur lang je gekolfde melk moet weggooien?! Afgelopen weekend heb ik op een avond 3 wijntjes gedronken en heb toen 6 uur gerekend en 1 voeding weggegooid en iets later gevoed(na 4 uur). Heb er niets van gemerkt, maar wie weet ben ik ook een loedermoeder. Maar hoor graag wel andere ervaringen…
3 jaar geleden
Ik zou na 9 maanden zwangerschap + 5 maanden oude baby (Dus amper alcohol gedronken) na 6/7 glazen wijn stom dronken zijn denk ik😆😆