27 Reacties

10 maanden geleden

Ik volg even, wij hebben deze ook op het oog!

10 maanden geleden

Ik heb hem gekocht Hele fijne stoel. Hij zit er goed in Ik weet niet of dese die jij laat zien ook een draaistand heeft maar wij hebben de grijze en die kan je bevestigen voor extra. Wij hebben dat niet gedaan, omdat je anders de draai functie niet kan gebruiken. Wij zijn tevreden! :-D

10 maanden geleden

Niet deze maar we hebben de Autostoel Novi Baby® David Pro 0-1-2-3 Isofix 360° Rotation Black/Grey https://www.vanastenbabysuperstore.nl/autostoel-david-pro-0-1-2-3-isofix-rotation-black-grey Echt heel tevreden!

10 maanden geleden

De Goliath hebben wij niet gekozen vanwege de Top Tether Daarnaast wordt de autostoel aan de bovenzijde bevestigd met een Top Tether. Je bevestigt de autostoel dan ook aan de bovenkant over de achterbank. De autostoel staat dan extra stabiel in de auto. Let er hierbij echter op dat de autostoel dan niet meer draaibaar is naar de deuropening, omdat deze dan vast staat. Hiervoor dien je de Top Tether los te maken.

10 maanden geleden

Wij hebben deze nu al een aantal maanden in gebruik en zijn super tevreden! Hij zit er super goed in en wordt goed ondersteund. Hele fijne autostoel, zeker met de draaistand.

10 maanden geleden

Reactie op Mevr MW

Ik heb hem gekocht Hele fijne stoel. Hij zit er goed in Ik weet niet of de ...
Oh je kan hem dus ook gebruiken zonder die top tether?

10 maanden geleden

Mijn twijfel is inderdaad die top tether, ik zou hem graag willen voor de draaistand maar ik zie overal dat dat lastig is door die tether

10 maanden geleden

Reactie op 🤍

Oh je kan hem dus ook gebruiken zonder die top tether?
Ja klopt. T is extra over de achterbank maar t hoeft niet. Wij gebruiken hem zonder top tether

10 maanden geleden

Reactie op M_1986

Niet deze maar we hebben de Autostoel Novi Baby® David Pro 0-1-2-3 Isofix ...
Wij hebben deze ook, ook heel tevreden!

10 maanden geleden

Reactie op Mevr MW

Ja klopt. T is extra over de achterbank maar t hoeft niet. Wij gebruiken h ...
Als er top tether op zit, dan moet je dat voor de veiligheid ook gebruiken. Het is niet zo dat het niet hoeft 😉 De steunpoot of Top Tether zorgt ervoor dat de stoel niet kantelt bij een botsing, wat een grotere belasting op het lichaam voorkomt. Nadelen: De top-tether gordel wordt vaak niet gebruikt waardoor het autostoeltje niet veilig bevestigd is. Tevens is het bevestigen van deze top-tehter gordel een lastige klus, zeker als je veel spullen in de achterbank hebt liggen. Daarom hebben wij voor de variant met poot gekozen.

10 maanden geleden

Reactie op 🤍

Mijn twijfel is inderdaad die top tether, ik zou hem graag willen voor de d ...
Kies dan aub voor een stoel met steunpoot. Die kun je gewoon draaien. Top tether niet bevestigen zodat hij wel kan draaien is niet de bedoeling. En niet veilig bij eventuele botsing

10 maanden geleden

Reactie op M_1986

Als er top tether op zit, dan moet je dat voor de veiligheid ook gebruiken. ...
De winkel heeft dit ook aangegeven .ik neem aan dat hun wel weten wat ze zeggen 😉

10 maanden geleden

Reactie op Mevr MW

De winkel heeft dit ook aangegeven .ik neem aan dat hun wel weten wat ze ze ...
Wij zijn ook in de winkel geweest. En die zeiden ook Top Tether moet je gebruiken. Vind het echt slecht dat de winkel dit geadviseerd heeft. In ons geval had 1 auto geen Top Tether en eerste wat ze zei is: dan vallen al die stoeltjes dus af. Het is echt niet veilig! Stoeltje kan echt makkelijk kantelen bij een botsing. Het is dus niet een extra optie. Maar waar bij de crash testen de veiligheid is op gebaseerd. Je zet de IsoFix haken toch ook vast? En in ons geval stellen we de steunpoot ook in.

10 maanden geleden

Wij hebben deze en gebruiken hem gewoon mèt top tether en nog steeds achterstevoren. Ons meisje is nu 11 kilo dus mogen we m omdraaien. Ook dan met top tether. Pas vanaf 13kg mag je de top tether bevestiging eraf laten. Aub wel vastmaken met als je kindje geen 13kg is. Dit is niet voor niets de richtlijn!

10 maanden geleden

Als de portomonnee het toelaat, dan diezelfde stoel maar met poot Ipv top tether aanschaffen. De stoel zelf is echt top!

10 maanden geleden

Bedankt dames, het is dezelfde stoel geworden maar met poot ipv die tether

één maand geleden

Hoi, Wij hebben ook de goliath. Fijn stoeltje. Misschien een hele domme vraag maar hoe krijg je de top tether strak als het stoeltje weer gedraaid is richting de rijrichting? Wij houden daar ruimte tussen en hebben echt geen idee hoe we het strakker tegen de achterbank krijgen. Misschien dat iemand een foto heeft? Als voorbeeld :-)

één maand geleden

Reactie op SannLM

Hoi, Wij hebben ook de goliath. Fijn stoeltje. Misschien een hele domme v ...
Dat gaat niet zodra je het stoeltje in de rijrichting hebt staan. Het stoeltje is alleen draaibaar met een toptether als hij achteruit staat. Zodra je hem vooruit zet moet je de toptether aantrekken en kan hij dus niet meer draaien. Deze fout heb ik ook gemaakt bij het aanschaffen van ons stoeltje en daarom ga ik nu voor een stoeltje met steunpoot. Deze is altijd draaibaar, ook als het stoeltje vooruit staat

één maand geleden

Reactie op Mevr MW

Ja klopt. T is extra over de achterbank maar t hoeft niet. Wij gebruiken h ...
Heb wel gehoord dat als je een ongeluk krijgt en de top tether niet vast zat je de kosten van de stoel niet kan terug krijgen van de verzekering omdat hij niet juist gebruikt is maar geen ervaring mee of dit is of niet

één maand geleden

Reactie op xAnoniemm

Heb wel gehoord dat als je een ongeluk krijgt en de top tether niet vast za ...
Als top Tether moet je inderdaad gebruiken. Is niet iets opgioneels. Kan me goed voorstellen dat de verzekeraar dan moeilijk doet. Overigens is de stoel ook alleen gekeurd en veilig te gebruiken met top Tether.