18 Reacties
3 jaar geleden
Haha heerlijk dat je zo'n lieverd hebt!
Hier heeft ons mannetje een hekel aan naakt liggen bij zijn luierwissel, omkleden of idd als we hem onder de douche vandaan halen. Is hem veels te koud en onveilig.
Wat de laatste keer hielp was white noise aan, hem in een dikkere doek wikkelen, ook iets over zijn natte haren. Dus een badcape. En dan eerst warm wrijven op een lekker snelle tempo. Wanneer hij rustig is 1 voor 1 pak ik armpjes beentjes handjes uit de doek om af te drogen en stop ze weer droog terug. Hij was relaxt en warm. Dat was de eerste keer in 7 weken dat ik hem stil had haha.
Hopelijk heb je er wat aan 😜
3 jaar geleden
Ons zoontje had het ook, wel iets minder mate maar na het bad was het weinig ontspannend. Bij toeval hadden we op vakantie geen bad en ging hij met manlief in de douche. En heerlijk dat hij het vond! Uit de douche had ik een heel ander ventje, zo rustig, kon hem rustig insmeren en afdrogen.
3 jaar geleden
Ik wikkel haar direct in een wikkelhanddoek met zo’n kapje bij haar hoofd zodat er geen kou op d’r natte haartjes komt. En dan lekker kletsen of zingend afdrogen en dan t deel openslaan wat je afdroogt de rest lekker dicht laten. Dan vind ze t heerlijk. En lekkere badolie/schuim. Hoe lang badder je haar. Misschien is t net 1 of 2 minuten te lang dat ze te veel is afgekoeld. (En sommige baby’s houden nou eenmaal niet van afdrogen en aankleden)
3 jaar geleden
Heeeeel warm inpakken gelijk. 😊
Een dikke badcape met een hydrofiele doek er binnenin! Wanneer ze grotendeels droog is, haal ik de doek er tussen weg en kan ze nog even lekker warm in de cape liggen tijdens het aankleden

3 jaar geleden
Mijn meisje had/heeft het ook. Wat helpt is om haar na het wassen (in mijn geval vaak douche met mij en oma afdrogen) gewoon nog even 5 minuten in een badcape met hydrofyle luier met oma te knuffelen voordat er een poging word gedaan om haar af te drogen. Wanneer het op die manier gaat, gaat het een stuk beter, zelfs al een keer dat ze het ook echt allemaal fijn leek te vinden 😊 succes!
3 jaar geleden
Goed kijken vanaf welke handeling precies het begint, en dat proberen te verbeteren.
Tips
Doek/ badcape die veel water kan opnemen, scheelt afdrogen op de rug buik en benen
Afdrogen goed kijken of deppen minder vervelend is dan wrijven, kan te ruw zijn.
Katoenen muts ff opzetten die helpt met afdrogen haren. Wel optijd weer eraf, omdat die dus nsttig wordt
Op tijd de badcape ook weer weghalen/ wisselen, die Is dus nat en dan ligt je baby op een natte doek.
Baby met doek en al even vast houden en zo beetje droog maken
Eerst sokken aan en evt krab wantjes tegen koude voeten en handen
3 jaar geleden
Ik heb altijd zo'n warmte blazer aan in haar kamer als ze in bad gaat. Ook verwarm ik daarmee haar kleertjes en handdoeken mee. Heerlijk warm is het dan!
https://www.blokker.nl/blokker-bl-24102-ventilatorkachel-2000w/2092317.html?gclid=Cj0KCQjw9ZGYBhCEARIsAEUXITVK_w-HDUTLE6_UIRQpGui2NHjQ3OvyHNPPrVqOujf513o00kLPWZcaAsOJEALw_wcB
3 jaar geleden
Misschien heeft ze honger erna? Hoe doe je het met de voeding? Ik geef bijv bv, als ik hem in bad wil doen vantevoren beetje en na t badje volledig.. zodat hij tijdens het badderen beetje verzadigd is, weer niet teveel ivm spugen. Naast dat ze koud heeft heeft ze misschien ook honger…
VRIEND
3 jaar geleden
Ik heb mijn baby’s altijd “drooggeknuffeld”.
Doek eromheen, speentje geven, je baby in je armen houden en wiegen en ondertussen de handdoek een beetje tussen de plooitjes doorhalen.
Pas wanneer baby helemaal droog is ga je aankleden. Dus niet nat neerleggen. Misschien voor direct daarna een flesje klaarzetten of de borst geven?
3 jaar geleden
Reactie op Zeytjem
Waarom? Heb ik nog niet gehoord, ik doe ook klein beetje zodat ie niet met ...
"Zeker pasgeboren baby's kunnen het best in bad voor het eten. Doe je dit andersom, dan is de kans groot dat je baby hier last van krijgt en moet spugen."
Dat is ons gezegd.
Als hij om 1900 de fles moet maken we hem gewoon iets eerder wakker en dan lekker in bad
Daarna lekker de fles.
3 jaar geleden
Reactie op Zeytjem
Waarom? Heb ik nog niet gehoord, ik doe ook klein beetje zodat ie niet met ...
Kans op meer krampjes en wat overgeven.
3 jaar geleden
Reactie op Zeytjem
Ow oke, niet opgemerkt. Ik zal er opletten of dit het geval is bij ons, maa ...
Is een advies he elk kindje is anders t hoeft niet zo te zijn
3 jaar geleden
Heel logisch dat ze huilt naar het badje ze gaat van lekker warm badje naar iets minder warm. Zelf vind je het ook niet erg lekker als Je onder een warme douche weg komt en dan in eens koud. Jij kan dat relativeren, maar een baby snapt niet waarom het lekkere in eens weg is en geeft dit aan door middel van huilen.