36 Reacties
4 jaar geleden
Hi,
Wat een nacht he.
Ik dacht echt de eerste paar weekjes in onze kamer. Daarna in haar eigen kamertje, echter denkt mijn kraamzorg daar anders over die zegt echt 6 maanden bij de ouders op de kamer. Ik denk dat er geen goed of fout is, dat we moeten doen wat goed voelt voor ons en voor de kleine.
Vrienden van mij hebben de kleine tot 4 maanden bij hun laten slapen, wat een hell was met slaap coach en al, eenmaal in eigen kamer ging het super.
Ik ga voor go with the flow😇.
4 jaar geleden
Denk dat het echt wisselend is per kindje, wij beginnen wel op onze kamer maar meer omdat dat makkelijker is met borstvoeding
4 jaar geleden
Ik doe in principe 6 maanden bij ons. De vorige keer heb ik 9 maanden gedaan omdat ze toen echt doorsliep. Maar dat is dus vooral gemak, ik heb geen zin om de hele tijd ver te moeten lopen om een speentje te pakken. Ik zou als ik jou was beginnen op jullie kamer en gewoon kijken hoe het loopt.
4 jaar geleden
Bij onze eerste wilden we haar minstens de 1e 6 maanden bij ons laten liggen maar na 8 weken begon ze de nacht op dr eigen kamertje (19.00/19.30) en sliep ze door tot 2.00/3.00 (toen kwam ze pas voor een voeding). Daarna bij ons verder laten slapen maar ze was toen vaak heel onrustig dus later ook 2e deel van de nacht op dr eigen kamer laten slapen.
Ze slaapt overigens pas sinds deze week door in dr eigen bed (nu 21 maanden 🤭) dus geen garantie voor een goede slaper maar ik zou gewoon kijken wat voor jullie werkt!
Deze baby komt ook eerst gewoon bij ons te liggen en we kijken wel voor hoe lang. Vooral die 1e weken is het zoveel prettiger om dr dichtbij te hebben (ook ivm borstvoeding en elkaar leren kennen!)
De 1e paar weken moet ook dag-nacht ritme nog ontwikkelen dus dan is het sowieso niet echt realistisch om te denken dat een baby in dr eigen bedje een “normale” nacht slaapt en is het veel fijner voor jezelf als je dan in je eigen bed kan liggen (vind ik)… maar ik zou gewoon kijken hoe het loopt bij jullie! Ieder kindje is weer anders 🥰
4 jaar geleden
Hier de eerste wel 6 maanden bij ons gehad. Hij sliep na 8 weken de nacht door (minimaal 8 uur aan een stuk). Onderzoek wijst uit dat kindjes die naast papa of mama slapen op latere leeftijd zorgzamer zijn en ook empathischer zijn e.d. dus het zegt niks over hoe kindjes zullen slapen maar wel over mooie kwaliteiten!
4 jaar geleden
Lekker doen wat goed voelt. Probeer gewoon beide opties. Wel is echt aangetoond dat op je eigen kamer beter is bijv. zodat de baby de ademhaling kan reguleren op die van jou.
Ook hoor je de baby sneller als hij/zij je nodig heeft in de nacht, hoef je minder ver te lopen. Ik vond zelf dat ik er een betere kwaliteit slaap van kreeg. En slaap is heilig haha.
En het leukste van alles.. het is echt heeeeel gezellig zo'n kindje op je kamer. Als ik wakker werd en mn dochter sliep nog, dan kon ik heerlijk naar haar kijken. Zo gezellig, kijk er nu al weer naar uit.
4 jaar geleden
Ik zou beginnen om je kindje bij jullie op de kamer te laten slapen. Zo kun je alle geluidjes van je baby en het gedrag beter leren kennen. Mocht je borstvoeding overwegen is dit nog eens extra belangrijk! Zelf streef ik er naar ook deze baby weer tot minimaal 6 maanden op onze kamer te houden. Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je eigen slaap er ernstig onder te lijden heeft, je er eerder voor kiest om de baby naar de eigen kamer te doen. Misschien heb je hier iets aan: https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/tips/wanneer-baby-op-eigen-kamer/
Ik ben wel vroeg gestart om mijn zoontje de slaapjes overdag wel in het bedje op de eigen kamer te laten doen. Daar kies ik ook nu weer voor. (dan is er geen "harde" overgang)
Doe vooral wat goed voelt! Daarbij is niet alleen wat goed voelt voor de baby belangrijk maar ook wat goed voor jou is.
4 jaar geleden
Echt doen waar jullie je goed bij voelen en volg je kindje! Er zijn zoveel adviezen, voor en nadelen maar er is geen enkele handboek die voor elk kindje telt! ❤️
De eerste lag 1-2 mnd bij ons op kamer tot dat hij na ons gevoel er klaar voor was. Maar ik sliep zoo slecht als hij naast ons lag. Hij deed het super goed op zijn eigen kamertje. Nu zwanger van de 2de en krijg weer een keizersnede dus voor gemak en voor ons gevoel de kraamweek even bij ons op kamer. Maar het kan ook zo anders zijn. Volg je gevoel en hey je kan altijd je plan weer veranderen!
🥰
4 jaar geleden
Nee, hier zeker eerste half jaar bij ons op de kamer.
Eerst 9maanden veilig in de buik, en dan ineens alleen op een eigen kamer. Zo zielig!
4 jaar geleden
Allebei de kindjes hebben tot ongeveer 3 maanden bij ons op de kamer geslapen. Toen sliepen ze al wel door, maar ze werden onrustig als wij naar bed gingen, dus toen zijn ze naar de babykamer gegaan.
4 jaar geleden
Ik werd ook gek van de geluidjes dus vanaf dag 2 op de eigen kamer. Bij de tweede proberen we toch minimaal een week bij ons op de kamer: je moet om de 2 a 3 uur voeden dus voor wat dat betreft is het wel echt handig als de baby bij ons ligt. Scheelt meerdere keren per nacht opstaan en de baby gaan halen in de andere kamer.
Doe vooral wat goed voelt en dag merk je vanzelf als de baby er is denk ik 🤗
4 jaar geleden
Reactie op Mereltje86
Nee, hier zeker eerste half jaar bij ons op de kamer.
Eerst 9maanden veilig ...
Is niks zieligs aan. Iedereen moet doen waar diegene zich goed bij voelt.
4 jaar geleden
Eerste paar maanden bij ons op de kamer, ook omdat ik het zelf een fijn gevoel vind en omdat ik bv wil gaan geven lijkt het me ook wel handiger. Maar je moet echt doen wat voor jou goed voelt! Sommige kunnen niet slapen van alle geluidjes die een baby kan maken in het begin, dus ook heel begrijpelijk als die er voor kiezen om de baby dan toch in het eigen bedje te leggen
4 jaar geleden
Bij ons slaapt ze eerst in onze slaapkamer. KraamZus gaf ook aan dat ze dan soms wat rustiger zijn omdat ze jullie kunnen horen en ruiken etc. Maar hoofdreden is dat ik het zelf gewoon prettig vindt om haar dichtbij te hebben 😆
Maar is hele persoonlijke keuze naar mijn mening, dus doe wat goed voelt voor jullie 😊
4 jaar geleden
Mijn man wilde perse een co sleeper om zo de kleine in de gaten te houden de eerste tijd. Ik twijfelde daar over want wil het liefst dat ze gelijk in haar eigen bedje slaapt. Maar nu ben ik toch blij dat we een co sleeper hebben maar hebben wel afspraken gemaakt, ‘s avonds slaapt ze de eerste maand (evt 2 maanden) sowieso bij ons op de kamer, en overdag tijdens dutjes in haar eigen bed. Zo dat ze dus wel kan wennen aan haar eigen kamertje.
4 jaar geleden
Ik zou er niet aan moeten denken om de baby gelijk in eigen kamer te leggen 😅
Nee hoor, lekker dicht bij mama 🥰
En, ik begreep van t ziekenhuis dat zij rooming-in ook adviseren. (google)
Ik ben wel van mening dat iedereen moet doen waar ze zich goed bij voelen. En, eenmaal op eigen kamer betekent niet voor altijd toch? En visa versa ook...
Misschien een kwestie van uitproberen?