5 Reacties

3 jaar geleden

Oh ja, een oudere moeder stelde voor dat ze te weinig energie binnen zou krijgen om zich warm te houden 's nachts en stelde een papfles voor. Naar mijn idee heeft dat geen zin en is dat achterhaald, maar zou dat nog kunnen helpen?

3 jaar geleden

Mijn zoontje slaapt in de slaapzak maar dan met armen eraan. Ieder kindje is weer anders dus ik zou de armpjes proberen. Puckababy doet maar een algemene schatting

3 jaar geleden

Probeer eens een andere thermometer. Wij hadden er ook 1 die vaak een lage temperatuur aan gaf…

3 jaar geleden

Wij hebben na de kraamtijd nooit 's nachts de thermometer gepakt, maar vannacht vond mijn man na een uur emmeren met steeds weer een uitgespuugde speen dat onze zoon van 6 maanden toch wat koud aanvoelde in zijn nekje. Dus een extra badcape op het dekentje en laken gelegd (draagt ook een romper lange mouwen en boxpakje als pyjama onder een winterslaapzak met mouwen eraan). Raad eens wie er in no time in slaap viel en in plaats van om 6:00 om voeding te vragen nu een soort van ochtenddroomvoeding krijgt?

3 jaar geleden

Het is eigenlijk vrij normaal. De eerste weken na de geboorte koelt de kern van een baby ‘s nachts gemiddeld af tot 36,8°C, dat is minder dan bij volwassenen. Tussen 7 en 16 weken komt er voor ieder kind een omslagpunt, waarna de lichaamstemperatuur net als bij volwassenen ‘s nachts daalt tot ongeveer 36,2 °C en de hartslagfrequentie in het algemeen lager wordt. Deze veranderingen ontstaan vrij abrubt en ongeveer tegelijkertijd (Petersen et al., 2001). Kan afhankelijk van de persoon iets hoger of lager zijn.