14 Reacties

3 jaar geleden

Wij blazen in het gezicht en dan komt haar adem weer terug. Ook wrijf ik over haar voorhoofd tussen de ogen zegmaar met mn duim. Poeh echt schrikken zijn die momenten.

3 jaar geleden

Ik volg

3 jaar geleden

Wat heftig! Die van mij heeft zich ook eens flink verslikt. Ik zag hier op het forum voorbij komen (bij die nieuws weetjes) dat je een hoestende baby niet op de rug moet kopen kloppen omdat ze dan minder goed kunnen hoesten. Sterkte, ik snap volkomen dat je zo bezorgd bent

3 jaar geleden

Wij hebben het hier vorige week gehad, precies hetzelfde. Grote paniek. Kwam er dan ook via haar neusje terug uit. De tip gekregen om haar op haar zij te leggen om te slapen tussen handdoekrolletjes of een zijligkussen. Dit doen we enkel overdag, snachts ligt ze op haar rug en staat de co-sleeper wat opgehoogd aan 1 kant. Ik hoop ook dat het niet meer gebeurt 😓

3 jaar geleden

Als iemand dreigt te stikken, moet je zeker op het rugje tussen de schouderbladen kloppen. Bij een baby uiteraard zachtjes. Enkele weken terug spuugde mijn kindje de melk steeds uit, nu is dit een ander probleem maar dat van ins ontstond ook door slijm ontwikkeling. Het advies van de consultatiebureau was om elke keer voor de voeding neusspray te gebruiken om de luchtwegen wat te openen. Dit heeft ons de eerste dagen enorm geholpen. Ik gebruikte dat met fysiologische zout. Wellicht heb je er iets aan. Sterkte. ❤️ (en neem voor de zekerheid maandag contact op met de huisarts/ consultatiebureau voor extra advies, daar zijn ze voor.)

3 jaar geleden

Wat vreselijk naar! We hebben dit ook meegemaakt met overgeefsel, ze had zoveel gespuugd dat het in dr neusje bleef hangen toen ze sliep. Gelukkig hoorde ik het op de babyfoon.. 4w oud. Heb hoor over mn schouder gelegd en direct met slijmzuiger neusje vrij gemaakt. Ik doe nu paar keer per dag zout druppelen zodat het open blijft & heb altijd en overal de slijmzuiger mee. Moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als we het niet hadden gehoord

3 jaar geleden

Reactie op MDad

Als iemand dreigt te stikken, moet je zeker op het rugje tussen de schouder ...
Zorgt de zoutoplossing voor dat ze Niet spuugt of dat ze sneller kan ademen als de spuug ook uit dr neus komt. Mijne geeft heel veel over nl.

3 jaar geleden

Wat heftig! Die van mij heeft zich ook eens flink verslikt. Ik zag hier op ...
Klopt, als ze nog hoesten niet kloppen. Zodra hoesten stopt en de adem dus stokt 5x kloppen en daarna 5x borst stoten als nodig en dit herhalen. Als bewusteloos raakt, reanimatie starten. (Volgens de officiele ehbo) https://youtu.be/V6AN_UvxkIc

3 jaar geleden

Wij hadden dit dus vannochtend.. ze haalde adem en slijm uit de neus schoot dr keel in en kon ze niet ademen.. na x seconden (geen idee, leek wel een uur), kreeg ze het weg.. direct zo'n zuiger gehaald.

3 jaar geleden

Reactie op Aye

Zorgt de zoutoplossing voor dat ze Niet spuugt of dat ze sneller kan ademe ...
Tegen mij zei het consultatiebureau dat de neusspray ervoor zorgt dat de luchtweg vrij blijft, waardoor hij makkelijker kan ademen en zo minder kans is op slijm ontwikkeling en spugen. Ze had het niet perse over zoutoplossing. Ik gebruik zelf altijd fysiologische zout neusspray en dat keurde ze goed.

3 jaar geleden

Heel heftig die momenten, wij zijn ook met zoontje bij hap geweest. Hier gaven ze aan, preventief 1 a 2x per dag met otrivin baby de ampullen het neusje leeg halen, niet de spray. Als ze in ademnood raken, blazen in het gezichtje..

3 jaar geleden

Vandaag op standaard consultatie bij de kinderarts geweest en het voorval besproken. Ze zei dat als baby’s zich verslikken in iets vloeibaars ze er bijna altijd zelf terug uitgeraken. Zolang de baby rood aanloopt en niet blauw hebben ze nog zuurstof. Dit stelt toch een klein beetje gerust 😊

3 jaar geleden

Reactie op DelphineDemeyer

Vandaag op standaard consultatie bij de kinderarts geweest en het voorval b ...
Onze HA zei hetzelfde inderdaad! Iets geruster 😊 maar nog steeds vreselijk 😆 Wist nooit dat een kind hebben zo eng kon zijn 😅 Sterkte ermee! ❤

3 jaar geleden

Ooh thanks all voor de reacties.. inderdaad echt zo eng dit soort situaties. Je wordt een stuk zekerder als je dit zo leest. 🤗🤗