16 Reacties
3 jaar geleden
Hier geen ervaring. Weet alleen dat het groeien rond deze tijd wel minder wordt en steeds met sprongen. Kan best dat ze de volgende keer opeens 5 cm is gegroeid en is aangekomen. Hier maakte het ook veel uit of ze net had gepoept of niet. Daardoor leek het een keer of ze was afgevallen maar de keer daarvoor zat ze wat verstopt en hield daardoor meer gewicht.
3 jaar geleden
Reactie op Debbsss02
Ja ze trekt zich sinds een week wel overal aan op maar 130gr in 2 weken afv ...
130 gr in 2 weken lijkt me niet veel, helemaal niet al je ook ziet dat ze goed eet en vrolijk is.
Het is en blijft een momentopname.
Misschien heeft ze flink gepoept. Meer beweging? Wat ziekig geweest?
Waren het eigen weeg metingen of telkens bij CB dus op dezelfde weegschaal. Want ook daar zit verschil in.
Hij was hier voor 2 maanden geleden ziek en is toen bijna 1,5 kilo afgevallen in 5 dagen. Dat zag je ook duidelijk en je merkte het ook.
3 jaar geleden
Reactie op M_1986
130 gr in 2 weken lijkt me niet veel, helemaal niet al je ook ziet dat ze g ...
Voor zo’n kleintje is 130gr afvallen in 2 weken tijd best veel vind ik.. Voor ons stel 130gr niks voor maar voor die mini mensjes nog wel. Ziek is ze niet geweest. Metingen waren steeds bij het CB
3 jaar geleden
Hoi Debbsss02,
De groeicurve van mijn zoontje is al lange tijd een aandachtspunt, wij zijn hiervoor ook bij de kinderarts geweest. Omdat zij vooral medische oplossingen hadden heb ik zelf een andere kinderdietste benaderd die ook lactatiekundige is. Toen mijn zoontje afviel omdat hij ziek was gaf ze aan dat afvallen met een reden niet erg is, zolang ze zich daarna maar weer herstellen en aankomen. Jij geeft aan dat jouw kindje ziek is, wellicht was de meting vorige keer niet accuraat. Wat je eventueel kunt doen als je denkt dat ze toch ziek is:
Boterham besmeren met roomboter en beleg, boter door het avond eten, roomkaas op brood, roomkaas op smaak brengen met pindakaas, slagroom door de yoghurt, slagroom door de fles.
Slagroom is wellicht niet meteen de eerste oplossing die je zou willen, maar mijn zoontje heeft het echt nodig omdat hij anders gewoonweg niet aankomt. Wellicht heb je wat aan mijn tips en wellicht niet 🤭 Als je je zorgen maakt kan je altijd een keer extra wegen op de weegschaal van vorige keer.
Voor de rest, hoe moeilijk het ook is, kijk vooral naar je kindje. Zoals ik zij is bij ons de groeicurve al langer een drama, maar als ik kijk naar mijn zoontje heb ik een energiek en vrolijk ventje die goed ontwikkeld.
3 jaar geleden
Redelijk herkenbaar verhaal. Onze dochter is ook maar klein en fijntjes. 11.5 maand en draagt ook nog soms 68, soms 74 maar dit zit dan nog losjes.
Ze komt wel aan, maar echt minimaal. Bij geboorte zat ze iets boven de gemiddelde lijn op de curve. Ondertussen bijna twee lijntjes eronder.
Reden voor CB om ons door te sturen naar de kinderarts in het ziekenhuis.
Ook zij eet en drinkt namelijk gewoon hartstikke goed.
Gister in het ziekenhuis geweest en eigenlijk niet veel wijzer geworden. Ik moet nu een aantal dagen bij houden wat ze eet en drinkt en dan zal een diëtiste contact met me opnemen om dit te bespreken. Kinderarts gaf echter al aan dat ze dacht dat hier niet veel bijzonders uit zou komen, omdat het prima is zoals ze eet. Alleen als tip: van alles de volle variant gebruiken en roomboter door alles heen doen waar dit kan.
Waarschijnlijk gaan ze dan een uitgebreid bloedonderzoek inplannen, om eventuele ziektes uit te sluiten.
Ben dus ook nog steeds erg ongerust, maar meer doen als afwachten kunnen we even niet..
3 jaar geleden
Hier hetzelfde probleem
Ons kindje doet daarbij ook al weken overgeven,letterlijk alles komt eruit dus dat verklaard het afvallen.
Alleen nog geen verklaring voor het overgeven.
Wij zijn doorgestuurd naar de kinderarts.