5 Reacties

3 jaar geleden

Meenemen: zwemluier, zwembroekje, zwemband, warme omslagdoek, hydrofiel doek, flesje en melk, extra kleding, shampoo, en natuurlijk je eigen badkleding, handdoek en wat je normaal nog meer meeneemt voor jezelf. (En trek jezelf EN je kindje makkelijke kleding aan) Zo deden wij het: Zoontje in maxi cosi mee de kleedkamer in. Eerst wij omkleden, daarna hij. Onze kleding in kluisje. De rest (ook maxi cosi) mee het zwembad in. Daarna lekker zwemmen enzo. Na het zwemmen meteen douchen (wij hebben alleen even ons zoontje gedaan en zelf alleen afgespoeld). Daarna meteen omslagdoek om, spullen pakken en naar kleedkamer. Eerst je kindje doen en die kan dan in de maxi cosi wachten tot jullie je daarna zelf afdrogen en omkleden. 1 tip: leg niet jouw kindje met droge kleding op de natte omslagdoek. Dit deed mijn man wel en ik mocht hem vervolgens weer nieuwe droge kleding aantrekken waarbij ons zoontje enorm begon te krijsen 馃ぃ

3 jaar geleden

Wat doe je tijdens baby zwemmen ?

3 jaar geleden

Als je met je partner gaat.. 1 van jullie alvast aankleden.. dan kan die zonder zelf koud te worden de baby aankleden terwijl de ander nog lekker warm onder de douche staar..

3 jaar geleden

Leuk, wij zijn afgelopen week ook begonnen. Bij het zwembad waar wij zwemmen staan aankleedtafels in dezelfde ruimte als het zwembad dus uit bad kunnen de kindjes direct aangekleed worden. (Ik kreeg de tip van de instructrice om niet met de baby te douchen omdat er dan een temperatuur schommeling is).

3 jaar geleden

Ik trek thuis altijd al mijn badkleding aan, bij ons hebben ze ook aankleedtafels naast het zwembad staan. Trek dan daar eerst mijn kleding uit, heb badpak eronder aan. Daarna kleed ik de kleine om en gaan we zwemmen. Nadien wikkel ik een handdoek om de kleine leg hem hierin op het aankleedkussen, wikkel een handdoek om mezelf (ik heb het altijd snel koud 馃檲) dan droog ik de kleine verder af, kleed hem aan en als hij klaar is ga ik naar de familie kleedkamer, genoeg ruimte om hem en de spullen neer te zetten en mezelf rustig af te drogen en om te kleden. Geen gepruts is zo'n klein hokje 馃槈Zodra ze wat ouder worden nam ik altijd een rijstwafel of soepstengel mee voor na het zwemmen wanneer ik me aankleed om ze zoet te houden 馃槉