14 Reacties
3 jaar geleden
Wordt automatisch berekend toch, ik doe nooit iets speciaals met invullen en krijg het wel
3 jaar geleden
Begreep net van mijn vader (die vult dat altijd in en krijgt de cursus van FNV).
Dat de combinatie korting als peildatum 1 januari heeft. Dus volgend jaar bij het invullen pas van toepassing.
Het is inderdaad wat anders als toeslag, kinderbijslag en budget.
De combinatie korting is voor werkende ouders.
3 jaar geleden
Ik heb meteen een vraag als je kindgebondenbudget nig niet krijgt en je hebt er wel recht op krijg je dat terug nu via de belastingdienst? Levi is geboren in juli
3 jaar geleden
Reactie op Zwanger Vande Eerste
Ik heb meteen een vraag als je kindgebondenbudget nig niet krijgt en je heb ...
3 jaar geleden
Reactie op mmmb92
Tot hoeveel inkomen heb je recht op kindgebonden budget? Iemand een idee?
Dat vraag ik me dus ook af
3 jaar geleden
Reactie op M_1986
Begreep net van mijn vader (die vult dat altijd in en krijgt de cursus van ...
Weet je dit zeker? Ik zou even checken of het niet zo is dat je in de loop van dat jaar fiscaal partner bent geworden.
Daarnaast meen ik mij te herinneren dat die korting een soort van wordt ingevuld. Je mag uiteindelijk zelf je vermogen zo verdelen op het laatst met een schuifje zodat je het meest voordelig uit komt. Tip is dan om het schuifje zo te zetten dat je samen de minste belasting betaald. Leuk schuifje ;)
3 jaar geleden
Reactie op Lilalo
Weet je dit zeker? Ik zou even checken of het niet zo is dat je in de loop ...
Inkomensafhankelijke combinatiekorting
Minimale duur inschrijving kind op uw woonadres
Om vast te stellen of uw kind in een kalenderjaar ten minste 6 maanden op uw woonadres staat ingeschreven bij de Basisregistratie Personen (BRP), gaat u uit van de inschrijvings- of uitschrijvingsdatum in de BRP.
Voorbeeld 1
Uw zoon is op 1 juli geboren. Hij staat in dat jaar van 1 juli tot en met 31 december op uw woonadres ingeschreven. Dat is ten minste 6 maanden. U hebt recht op de inkomensafhankelijke combinatiekorting.
Voorbeeld 2
Uw tweeling is op 3 juli geboren. Zij staan in dat jaar van 3 juli tot en met 31 december op uw woonadres ingeschreven. Dat is korter dan 6 maanden. U hebt geen recht op de inkomensafhankelijke combinatiekorting.
Voorbeeld 3
U bent in mei gescheiden. Uw dochter gaat vanaf 1 juli bij uw ex-partner wonen en staat vanaf die datum niet meer ingeschreven op uw woonadres. Zij staat in dat jaar van 1 januari tot en met 30 juni op uw woonadres ingeschreven. Dat is ten minste 6 maanden. U hebt recht op de inkomensafhankelijke combinatiekorting.