5 Reacties

3 jaar geleden

Toevallig heb ik afgelopen week en de week ervoor 2x een ‘vreemde’ blauwe plek gevonden.. eentje binnenkant been (was ook al richting geel) en eentje op onderarm.. beide keren was toen ik hem van de crèche haalde maar zij hadden niks gezegd.. vond dit toch ook wel beetje lastig en maakte me ook beetje zorgen! Mijn kindje heeft best wat spekjes dus denk dat daarom een blauwe plek pas later doorkomt en dus geel was? Geen idee hoor haha.. En hij is veel aan het ontdekken, dus denk daarvan? Maar vond het ook gek.. want hij zit nog niet in de fase van vallen en opstaan, maar wel van tijgeren.. het is altijd goed om in de gaten te houden of er opvallend vaak eentje plaats vindt, en qua plek. Dus misschien even in je telefoon bijhouden? Een keer een blauwe plek kan geen kwaad natuurlijk, maar moet niet te vaak en te veel! En als je je zorgen maakt, gewoon de huisarts bellen om te overleggen!

3 jaar geleden

Reactie op moes1

Toevallig heb ik afgelopen week en de week ervoor 2x een ‘vreemde’ blauwe p ...
Ja bij ons kwam ze onlangs met een buil op haar voorhoofdje naar huis van de creche maar dit was wel gemeld. Maar vrijdag bij het geven van haar bad was me dit totaal niet opgevallen en daarstraks bij het uitkleden om haar te laten plonzen in het zwembadje zag ik het ineens.. ik ging direct op internet zoeken maar dit kan ik beter niet doen want word er misselijk van. Maar dan wist ik dat ze in de ochtend met papa aan het spelen was , ze zit dan op de zetel en ze laat haar graag een beetje naar voor “vallen” zodat papa haar kan opvangen om dan vliegtuigje te spelen. Allemaal schattig enz maar door haar stevig vast te nemen uit veiligheid denk ik dat hij iets te stevig is geweest waardoor ze nu dit heeft🤷🏼‍♀️. Ik ga het zwz in het oog houden en mocht ik toch twijfelen bel ik de arts. Enig idee of je bij een baby van 11 maanden ook eens bloed kan laten nemen gewoon puur voor controle? Of word dit niet gedaan. Want wij volwassene we laten vaak eens een bloedtest doen om te kijken of alles oke is maar bij baby’s zo niet. Enkel bij de geboorte.

3 jaar geleden

Google is echt niet je beste vriend wat dingen rondom je kindje betreft.. Een blauwe plek kan echt geen kwaad. Pas als het er onverklaarbaar meer worden of hele grote zonder een verklaring zou ik me zorgen maken (werk in de medische zorg). Indien je je zorgen blijft maken kan je altijd je huisarts of cb vragen!

3 jaar geleden

Ons zoontje zijn benen en armen zitten helemaal vol met blauwe plekken..

3 jaar geleden

Ik denk als het een of andere gekke ziekte was dat je continu heel veel blauwe plekken zou zien 😉 Af en toe een keer een blauwe plek bij een kind is normaal en niks om je zorgen over te maken. Zeker als ze er geen last van kijken te hebben. En die rode plekken op de huid waar je ze net vast hebt gehad, dat herken ik! Heeft mijn dochtertje ook. Trekt ook snel weer weg.