10 Reacties

3 jaar geleden

Ik drink wel (op de eerste weken waarin hij ieder uur kwam na) gewoon koffie, ook met volledige borstvoeding. Natuurlijk geen 6 koppen op een dag maar s ochtends en s middags 茅茅n. Op het begin leek hij er wel eens last van te hebben maar na wat proberen wel/niet bleek dat niet aan de koffie te liggen. Hij lijkt er niet op te reageren. Kan gewoon voor een voeding nog geven en dan gebeurd er niets bijzonders. Misschien kun je beginnen met een kopje net nadat je hebt gevoed? (Zo ben ik begonnen) Dan heeft je lichaam de langste tijd het te verwerken voor hij weer zou drinken? En dan kijken of hij erop reageert en steeds iets later na een voeding proberen te drinken en kijken hoe hij reageert.

3 jaar geleden

Hi! Ik geef nu 10 maanden bv en heb vanaf begin koffie gedronken (1-2 koppen per dag). Bij mij had het geen invloed op het slapen. Drink nu soms 3 koppen en merk geen verschil. Ze krijgt/wil nog 3x per dag bv en gaat goed zo :). Dus ik zou zeggen probeer het eens met 1 kopje voor een paar dagen :).

3 jaar geleden

Hoihoi, hier ook gewoon koffie gedronken tijdens de bv. Zo鈥檔 2 tot 3 kopjes per dag :-) Gisteren de laatste dag bv

3 jaar geleden

Ik geef nu 9 maanden borstvoeding, en ik drink 1 kopje koffie per dag. Wel pas na een paar maanden pas mee begonnen. Soms drink ik er geen en mijn baby is dan niet anders dan wanneer ik wel koffie op heb. Hij slaapt hetzelfde en is gewoon zichzelf.

3 jaar geleden

Hi! Ik geef nu 9.5 maand borstvoeding en drink ook gewoon koffie. Dat wilde ik mezelf echt niet ontzeggen haha. Wel max 2 per dag en vaak maar 1. Er komt maar een kleine hoeveelheid in de moedermelk en het verschilt een beetje per baby of ze er last van hebben. Het kan in ieder geval geen kwaad! Je kunt altijd uitproberen of je kindje er heftig op reageert.

3 jaar geleden

Hier ook een baby van 10 maanden. 9 weken volledig borstvoeding gegeven en daarna ochtend+avond Sinds toen ook koffie gaan drinken 2 max 3 op een dag. Hou zelf als richtlijn niet meer na 15.00 (om 19.00 geef ik dan bv) na 15.00 wel decaf koffie. Merk eigelijk niks aan mn dochter. Zou zeggen gewoon koffie drinken 馃榿

3 jaar geleden

Ik geef ook 10 mnd borstvoeding en heb dagelijks 2-3 koppen koffie gedronken. Er is best veel onderzoek naar gedaan en lactatiekundigen geven aan dat je deze hoeveelheid gewoon kan drinken. Er komt niet veel van in de moedermelk terecht. Dus ik zou het gewoon proberen :)

3 jaar geleden

Dankjewel dames, ik heb vandaag eindelijk van een lekker kopje koffie kunnen genieten. Gelijk na bv koffie gedronken en toen na een paar uur weer bv. Heb vandaag niks iig niks gemerkt aan gedrag van mijn zoontje:) nogmaals bedankt voor jullie reacties鈾ワ笍

3 jaar geleden

Hoi, ik drink 2 kopjes per dag. Tijdens zwamgerschap deed ik een tijd 0 en later 1 per dag. Na bevalling dus 2 per dag. Ik heb niet het idee dat dit echt invloed heeft op mijn dochtertje. Zij slaapt ook nog steeds niet door, maar in de periodes dat zij 'goed' slaapt (dus geen sprongen of tandjes) slaapt ze 's nachts best redelijk. Vaak wordt ze in de avond rond 22 uur nog eventjes wakker en dan bijvoorbeeld rond 3 of 4 uur. Maar dit ligt er meer aan hoe ze zelf gedronken heeft Als dst goed was en ze heeft ook goed gegeten die dag, dan kan ze wat beter doorslapen. En als ze goed moe was. Daar merk ik ook wel verschil in馃槄 als ze te weinig heeft gedaan op een dag en dus minder moe is slaapt ze veel minder goed door. Anyway, ik geloof ik niet van dat dit met cafe茂ne te maken heeft. Te meer omdat ik het alleen in de ochtend drink.

3 jaar geleden

Ik drink gewoon koffie af en toe. Normaliter drink ik alleen latte of cappuccino. Heeft hier geen effect op mijn dochter.