19 Reacties

één jaar geleden

Ik volg ook even, ik heb 90J en heb nu maanden gekolfd en doe sinds een week weer af en toe borstvoeding geven maar ik merk dat ik het aan de rechterkant lastiger heb dan links.

één jaar geleden

Ik kolf sinds ze 2 maand oud is fulltime dus weet niet of deze houdingen nog goed werken met oudere babys maar ik heb 80I en gebruikte de houdingen: rugbyhouding en Concorde houding. Ook liggend borstvoeding geven ging redelijk goed. Ben achter die houdingen gekomen samen met lactatie deskundige.

één jaar geleden

Ik vind liggend op bed op m’n zij en baby ook altijd heel relaxed.

één jaar geleden

Reactie op mmmb92

Ik vind liggend op bed op m’n zij en baby ook altijd heel relaxed.
Hoe doe je het dan bijvoorbeeld als je ergens op bezoek bent?

één jaar geleden

@Leto; wat bij mij goed werkt is letterlijk mijn borst vast houden zodat die niet weg zakt. En daardoor mijn zoontje op een voedingskussen ligt heb ik 1 arm vrij. @Panda55: De concorde houding kende ik nog niet, kan ik proberen! Waar kopen jullie beide je lingerie en badmode?

één jaar geleden

Reactie op mmmb92

Ik vind liggend op bed op m’n zij en baby ook altijd heel relaxed.
Mijn zoontje zijn hoofd verdwijnd dan in mijn borst. Kan je misschien uitleggen hoe jij het doet?

één jaar geleden

Reactie op Samantha ZM

@Leto; wat bij mij goed werkt is letterlijk mijn borst vast houden zodat di ...
Ik koop mijn bh's bij superbra, die heeft veel verschillende maten. Badmode zoek ik gewoon op grote cup badmode, laatste keer een goede bij Decathlon gekocht.

één jaar geleden

De madonnahouding werkt wel goed. Ik merk dat het met een voedingsbh niet goed gaat omdat mijn borst dan veel te laag hangt. Dus ik doe het nu gewoon met een normale bh en dan hang ik mijn borst er zo uit zonder het bandje af te doen. Dan hangt mijn borst hoog genoeg! Wel moet ik mijn borst nog wel vasthouden zodat mijn zoon zijn neus er niet helemaal tegenaan zit.

één jaar geleden

Reactie op Samantha ZM

Mijn zoontje zijn hoofd verdwijnd dan in mijn borst. Kan je misschien uitle ...
Dit doe ik 's nachts. Dan lig ik bijvoorbeeld op mijn rechterzij en dan voed ik ook met mijn rechterborst. Andersom natuurlijk ook, linkerzij voeden met linkerborst. De andere borst blijft dan gewoon in de bh.

één jaar geleden

Ik vind liggend op bed echt heel relaxed 😊

één jaar geleden

Ik voed 's avonds en 's nachts ook liggend. Overdag de rugbyhouding met Maud wat hoger liggend op een kussen, maar wordt wat lastiger nu ze wat langer wordt. Ik geef een flesje (gekolfd) wanneer ik ergens ben; merk dat ik ivm formaat van mijn borsten soms toch wat worstel en voel me er dan niet zeker genoeg bij. Ik hou mijn borst ook bijna altijd wel vast, omdat ik anders idd met haar neusje in de knel kom en ik bang ben dat ze stikt

één jaar geleden

Reactie op Samantha ZM

@Leto; wat bij mij goed werkt is letterlijk mijn borst vast houden zodat di ...
Ik heb nog steeds moeite met een goede, en vooral betaalbare, bh te vinden in mijn maat. Dan heb ik er 1 en dan is die goedkoop maar dan zit de bh voor geen meter. Of hij zit goed, maar dan is het boven de €100 en kan ik er maar 1 kopen. De beste tot nu toe is van Lincherie, maar die zijn dus zo duur 😅 Ooit voor mijn zwangerschap een keer een badpak bij Zalando besteld en die zat heel goed. Sindsdien niet meer aangehad.

één jaar geleden

Als we op pad zijn geef ik toch vaak een flesje voor het gemak. Vind ik sowieso relaxed tussendoor. Ik lig op m’n rechterzij en baby er recht voor op haar linkerzij. Niet te dichtbij o.i.d dat ze gewoon precies met haar mond bij m’n tepel komt. Verder weg als op het plaatje dus. En als de ‘hoek’ niet klopt, doe je een doek dubbelgevouwen onder je borst om mondje en tepel qua hoogte wat beter te krijgen. Had ik eerst nodig toen ze kleiner was, maar nu niet meer. Helpt dit?

één jaar geleden

Ik vond de rugbyhouding heel fijn

één jaar geleden

Reactie op mmmb92

Als we op pad zijn geef ik toch vaak een flesje voor het gemak. Vind ik sow ...
Ik heb deze positie vaker geprobeerd, maar met jouw tips ga ik het nogeens proberen! Dankjewel!

één jaar geleden

Ik gebruik eigenlijk ook altijd de rugbyhouding. Werkt heel fijn met hem

één jaar geleden

Ik heb de rugbyhouding weer geprobeerd en deze gaat goed! Ik denk wel dat ik nog iets verkeerd doe in de houding, want soms is mijn tepel iets gevoel bij het drinken (hapt vanuit een andere hoek aan dan normaal) en hij glijdt soms een beetje van me voedingskussen af. Maar met een beetje oefenen kan dit zeker een fijne houding worden. Bedankt allemaal voor het meedenken.

één jaar geleden

Ik voede mijn dochter vooral in de rugbyhouding. Daar deed ze het super goed op en vond het zelf ook heel fijn

één jaar geleden

Liggend voeden vind ik geweldig en doe ik het liefst. Als ik ergens ben en geen kussen ofzo heb ga ik vaak op de rand van een bank/bed zitten met mijn benen een beetje wijd; zo zakt de kleine met zijn billen ertussen, benen over mijn ene been en zn rug op mn andere been. Zijn hoofd rust op mijn arm. Niet de allerbeste houding voor je rug maar wel handig als de situatie er naar is.