7 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb twee dikke boxkleden. Daar leg ik geen matrasje onder. Als je een dunner boxkleed heb zou ik wel de keuze maken om er een matrasje onder te leggen voor de comfort van de kleine ;). Voor zover ik weet zitten er verder niet specifieke veiligheidseisen aan een matras of boxkleed.

4 jaar geleden

Er zijn geen eisen, maar vanuit de kraamzorg geven wij wel altijd adviezen om een matrasje te doen van minimaal 8 cm dik, dit ivm comfort

4 jaar geleden

Ik had bij mijn eerste een matrasje (gewoon een simpele) en daarboven een leuk boxkleed. Alleen een boxkleed lijkt mij wel te dun en niet heel comfortabel voor de baby.

4 jaar geleden

Ik heb beide omdat ik een enkel boxkleed niet zacht genoeg vond, ondanks dat degene die ik heb redelijk dik is

4 jaar geleden

In een ledikantje zou je kunnen kijken naar een ademend matrasje. Dit is handig voor transpireren en eventueel doorlekken van een luier, maar ook voor als je baby op zijn/haar buik slaapt. Wij hebben een aerosleep matras. Waar je wel even op moet letten is dat je de matrasbeschermer pas gebruikt wanneer je kindje zijn/haar eigen temperatuur op pijl kan houden. Voor in de box heb ik een matrasje en een boxkleed. Zoals hier boven al gezegd werd, dat is met name voor het comfort.

4 jaar geleden

Je kunt zelf kiezen maar Ik doe altijd een dun matrasje èn een box kleed. De matrasjes voor je ledikant zijn gewoon goed. Nederland is vrij strikt met eisen. Ik gebruik daarop een molton & een laken. In het begin doe ik altijd een hydrofiele doek onder het hoofdje. Voor het spugen. Je maakt een bedje laag op. Tot ze ongeveer met hun voeten bij de onderkant van het bed komen. Zo komen ze niet onder het dekentje met hun hoofd. Op YouTube kun je vast filmpjes vinden.

4 jaar geleden

Heb de Moltons van de Hema trouwens. Ik zou geen water afstotend materiaal gebruiken omdat dat ook geen lucht door laat als je kindje met het gezicht in het matras komt.