9 Reacties
3 maanden geleden
O ja.... welkom bij de club! Onze zoon doet al vanaf mei geen middagdutje meer. Nachten zijn veeel beter en gaat ook gewone tijd weer naar bed ipv 22uur, maar oef, ik vond het wel even pittig dat hij ineens de hele dag wakker was en ik geen enkel momentje meer even rustig op de bank kon zitten. Nu een paar maanden verder en zijn we er allemaal aan gewend en gaat het heel goed. En heb ik af en toe weer een momentje dat ik even rustig kan zitten, zoals nu 😊
3 maanden geleden
Bij de opvang en bij m’n ouders slaapt zoontje wel.
Maar gisteren wou hij thuis ook al niet slapen en nu ook niet 🫠
Ik blijf het wel steeds aanbieden.. Totdat hij dit echt een paar weken doet, dan is het “helaas” klaar met in de middag slapen thuis 🫣
één maand geleden
Jep, hier nu ook sinds 2 weken. Anders ook in de avond niet slapen (dat was al maanden een probleem). En dan niet goed uitgerust in de ochtend en na dutje altijd chagrijnig. Nu in de avond lekker snel in slaap en ongeveer 12 uur slapen. Goed uitgerust wakker worden en dan de dag door. Er zijn wel heftig me peuterbuien maar we hebben een vrolijker kind nu het dutje eraf is.
één maand geleden
O ja hoor, al sinds een half jaar. Even doorbijten voor een paar weken, maar nu weten we niet beter meer en is het ook wel erg makkelijk
één maand geleden
Wij merken nu dat ons zoontje steeds wakker is om 05.00 uur. Waarschijnlijk door het verzetten van de klok. Zijn middagslaapje slaapt hij echt nog wel soms 1.5 a 2 uur. Vraag me soms wel af als we het slaapje niet meer zouden doen of hij dan langer slaapt tot de ochtend.
Vanaf januari slaapt hij namelijk niet heel goed meer zoals voorheen van 18.30-06.30. Nu van 19.30 tot 05.00 uur en laatste uur a 1.5 bij ons in bed. Ook naar bed brengen soms drama savonds.
één maand geleden
Ons zoontje slaapt nog 1,5 uur in de middag. Hij valt om 8 uur of half 9 in slaap. Denk wel dat we het hem sws zouden blijven aanbieden. Ik had ook gelezen dat het een fase kan zijn als ze opeens niet willen of niet goed kan slapen en dat ze pas vanaf 2,5 jaar steeds minder dat dutje nodig gaan hebben. Als ze oververmoeid zijn kunnen ze ook slechter slapen in de avond.
Ik zal dat dutje ook missen. Ik doe zelf dan ook graag een dutje namelijk. Maar de avonden voor jezelf zijn ook belangrijk.