4 Reacties

2 jaar geleden
Oh jeetje wat rot voor jullie zoontje (en voor jullie als ouders)
Mijn dochter is nog niet getest, maar zelf heb ik wel coeliakie.
Het is een lastige zoektocht naar wat er wel en niet gegeten kan worden, vooral in het begin.
Het brood van schar is goed eetbaar voor die kleintjes (dat eet mijn dochter af en toe bij mij mee)
En boodschappen bij de AH is zeker in het begin makkelijk, gezien er picto's van glutenvrij op de producten staan.
Kwa recepten is alles wel goed vervangbaar te vinden.
Pasta is heel goed te vervangen bv (wij eten die allemaal thuis) proef je niet perse verschil van.
Wat het vooral makkelijk maakt is zoveel mogelijk kwa avondeten mee eten met het glutenvrije.
Verder kan ik nog een hele waslijst maken aan tips&trics maar dat kan misschien in een priveberichtje mocht je er nog meer over willen weten.
Wat ik vooral wil meegeven, fijn dat het nu al ontdekt is bij je zoontje. Dat heeft hem een hoop pijn en ellende bespaard wanneer het pas later ontdekt zou worden.
Succes met het uitzoeken van producten en recepten! En mocht je vragen hebben mag dat zeker!

2 jaar geleden
Reactie op Charissavm
Oh jeetje wat rot voor jullie zoontje (en voor jullie als ouders)
Mijn do ...
Hoi hoi,
Jaa, ergens had ik het al wel verwacht..mijn moeder instinct zei dat er iets niet klopte of niet helemaal goed zat.
Toen hij met de “pot” mee mocht gaan eten merkte ik het gelijk, overgeven,diarree of juist enorme obstipatie.
Hij had enorme dunne armpjes en beentjes maar een gigantisch bol buikje.
Op een gegeven moment merkte ik dat hij toch wel achter bleef in de groei.
Het is mijn 4e kindje dus dan heb je dat toch wat sneller in de gaten.
Hij is nu afgelopen juni een jaar geworden en draagt kleding maat 74 en zit nog in de maxi cosi .
Dus dat laat ergens wel een beetje zien hoe klein hij eigenlijk nog maar is.
Ergens ook wel een grappig gezicht want hij loopt al vanaf 10 maanden!
Al met al ben ik idd blij dat er een diagnose is zodat we kunnen handelen, maar ik vind het zo ontzettend rot voor hem.
Hij heeft ook 3 broers boven hem die dus wel van alles kunnen en mogen eten dus daar moeten we echt met z’n alle onze weg even in gaan vinden .
Wat ik wel heel gek vind is dat hij bij ons beide niet voor komt in de familie.
Bedankt voor je lieve reactie terug.
Tips &Tricks zijn altijd welkom hoor

2 jaar geleden
Geen recepten maar wel een tip. Voedingscentrum heeft een app die 'kies ik gezond' heet en daar kun je bij ingrediëntenchecker 'gluten' invullen en dan kan je alle dingen in de winkel scannen en laat die app zien of er gluten in zitten.

2 jaar geleden
Reactie op Parkbewoner
Geen recepten maar wel een tip. Voedingscentrum heeft een app die 'kies ik ...
Oh wauw dat is idd een goede tip!
Dank je wel