21 Reacties

4 jaar geleden

Nooit eerder gezien. Kraamverband natmaken en invriezen werkt ook prima, of appelstroop in een ziplockzakje vriezen (dat blijft dan ondanks het koude ook goed plooibaar zeg maar). Spoeltuit kan handig zijn, of zorg dat je een schone bidon/flesje met spuitdop hebt, weet je wel, dat als je er in knijpt ook water uit spuit. Zelfde effect en goedkoper

4 jaar geleden

Ik vind dat verband wel interessant!! Zoiets nog niet eerder gezien. Spoeltuit lijkt me wat overbodig. Goedkope bidon is hetzelfde en heeft iedereen wel denk ik.

4 jaar geleden

Nooit eerder gezien. Kraamverband natmaken en invriezen werkt ook prima, of ...
Oh wat een fijne tips!! Dankje! Stomme is, ik kan me helemaal niet herinneren hoe dit ging na m’n 1e bevalling (en dat is nog geen 2 jaar geleden 😂) dus zo’n pijn/last zal ik er ook wel niet van hebben gehad haha

4 jaar geleden

Ik volg even lijkt me nml wel interessant. Hoewel ik ze best prijzig vind op hun site, wellicht kan je dit thuis ook makkelijk zelf maken voor veel goedkoper ?!

4 jaar geleden

Ik heb hier geen ervaring mee, maar er zijn heel veel vriendinnen die bevallen zijn, dus heb een set van 6 steriele perineal cold packs maandverband besteld en een postpartum peri bottle gekocht. Ze waren er erg tevreden mee.. die peri bottle gebruik ik nu ook tijdens de zwangerschap, want ik kan niet overal bij en is zeker fris na een toiletbezoek.

4 jaar geleden

Oei ik zie nu de prijzen. Dan zou ik toch neigen naar het gebruik van de vriezer.. Die verbanden vliegen erdoor de eerste dagen en dan voor 5 euro per stuk.. No thanks 😬

4 jaar geleden

Ik kreeg volgens mij uit het ziekenhuis 3jaar geleden een spoelflesje mee. Ideaal! En via de kraamverzorgster geleerd gewoon kraamverband ik invriezen, goedkoopste oplossing.

4 jaar geleden

Kraamverband in een bak water even vormen in een ziplockzakje in de vriezer. Stuk goedkoper vind dit wel erg duur

4 jaar geleden

Ik kreeg deze vanuit mn doula getipt maar heb uiteindelijk gekozen voor herbruikbare van de amazon. Kan het linkje zoeken bij interesse. Had vorige week een vaginale schimmel en toen was de verkoeling erg prettig

4 jaar geleden

Reactie op BrandyvD

Ik kreeg deze vanuit mn doula getipt maar heb uiteindelijk gekozen voor her ...
Heb je die link? Graag😃

4 jaar geleden

Nooit eerder gezien. Kraamverband natmaken en invriezen werkt ook prima, of ...
Deze appelstroop tip heb ik al meerdere malen langs horen komen! Klinkt als een goede tip:)

4 jaar geleden

Ik heb een aantal spullen besteld van het merk Lansinoh. Postpartum producten voor verkoeling en verlichting én ook spullen voor borstvoeding.

4 jaar geleden

Die spoelfles kan handig zijn, ik kreeg hier in t ziekenhuis een soort kannetje om meteen water met je urine mee te laten stromen, en hier werd gezegd bijv je moeders voor moeders kannen hiervoor te gebruiken

4 jaar geleden

Reactie op NickiRobert2022

Heb je die link? Graag😃

4 jaar geleden

Ik gebruikte vorige keer na het plassen steeds een gietertje (zonder sproeikop) om mee te spoelen, met lauwwarm water. Bidon ook geprobeerd maar die straal vond ik echt te hard. En koud water deed enorm pijn. Dus mijn tip; spoelen met gietertje met lauwwarm water en daarna droogdeppen met een washandje.

4 jaar geleden

Ik vind dat verhaal van de 2dutchies erg commercieel overkomen trouwens. Beetje gek voor verloskundigen. Ze zeggen je te willen helpen, maar proberen gewoon een product te verkopen… Zakje met appelstroop in de vriezer werkt ook gewoon. Dat kreeg ik van mijn kraamzorg vorige keer😊

4 jaar geleden

Reactie op BrandyvD

Dit is de link naar die ik heb gekocht: https://www.amazon.nl/gp/product/B ...
Super bedankt!! Heb dit zojuist bestelt, top tip!

4 jaar geleden

Nou voor dat geld knal ik er wel een paar in de vriezer 🤣

4 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde2022

Nou voor dat geld knal ik er wel een paar in de vriezer 🤣
Haha ja ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet naar de prijs had gekeken toen ik deze post aanmaakte 🤭 Heb nu de herbruikbare gekocht die hieronder werden aangeraden!