25 Reacties
3 jaar geleden
Altijd luisteren naar je eigen gevoel, als je het niet vertrouwd dan bel je gewoon weer & geef je aan dat je graag vanavond geobserveerd wil worden. Het is JOUW baby en JOUW lijf, jij voelt wat het beste is!
3 jaar geleden
Wat vervelend zeg! Ik ben inmiddels ook al 2 weken medisch omdat ik de kleine nauwelijks meer voel. Bijna dagelijks heb ik CTG nu maar morgen word ik om deze reden ingeleid (ik ben zondag 38 weken).
Tot nu toe zijn de CTG’s en echo’s goed. Al zien ze ook bij mij op de CTG en echo soms weinig beweging, dan moest ik ook op links liggen (met weinig resultaat). Als je je zorgen maakt, gewoon aandringen op controles!
3 jaar geleden
Reactie op ClaudiaW
Wat vervelend zeg! Ik ben inmiddels ook al 2 weken medisch omdat ik de klei ...
Op zo’n reactie wachtte ik! Natuurlijk niet fijn dat jij hetzelfde mee maakt. Maar wel ergens fijn dat ze de baby gaan halen toch? Althans, ik heb wel zoiets van als hij het niet meer fijn heeft binnen haal hem dan maar🥺. Vind het ook zo vreemd, hij was de laatste paar dagen juist zo druk en nu dit. Ben ook al de hele avond kotsmisselijk. Ben benieuwd morgen. Heel veel succes morgen! 🍀😘
3 jaar geleden
Op zo’n reactie wachtte ik! Natuurlijk niet fijn dat jij hetzelfde mee maak ...
Ik snap helemaal wat je bedoelt! Het is soms fijn om even een soortgelijk verhaal te lezen!!
Ja bij mij ook van de een op andere dag, had juist een heel druk kindje. Dus nu heel blij dat ze het gaan halen, hoop dat de inleiding wil lukken. Het is natuurlijk nog relatief vroeg. Ik leef nu echt naar dit toe ipv de uitgerekende datum 😅
3 jaar geleden
Reactie op ClaudiaW
Ik snap helemaal wat je bedoelt! Het is soms fijn om even een soortgelijk v ...
Hoop het ook voor jullie. Maar als je zondag 38 weken bent mag het in principe komen. Dat is wel een fijn idee, dan dat het gehaald werd voor de 37 weken bijvoorbeeld.
Voel je wel iets beweging of helemaal niks? Ik heb na de ctg misschien 2x een hele korte zachte beweging gevoeld heel vreemd😩
3 jaar geleden
Hoop het ook voor jullie. Maar als je zondag 38 weken bent mag het in princ ...
Jaaa precies!
Nee vrijwel niets. Heel soms een uitschieter maar zeker niet meer dan 2x per dag. En vaak zacht.
Heb je veel last van harde buiken? Ze denken dat bij mij dat dat mogelijk meespeelt, dat de kleine zich niet daar doorheen kan ‘slaan’ als het ware. Maar zeker weten doen ze het niet.
3 jaar geleden
Reactie op ClaudiaW
Jaaa precies!
Nee vrijwel niets. Heel soms een uitschieter maar zeker niet ...
Ja er waren veel harde buiken te zien op de ctg scan. Heb ook al bijna 2 weken last van die voorweeën echt verschrikkelijk word er soms zelfs wakker van.
3 jaar geleden
Ja er waren veel harde buiken te zien op de ctg scan. Heb ook al bijna 2 we ...
Herkenbaar! Ze hebben mij het zo uitgelegd: door die frequente harde buiken is je buik als het ware een hard opgeblazen voetbal. En zie daar dan maar beweging in te krijgen of in te knijpen. Vandaar minder gevoel van de bewegingen.
Heb je je CTG al gehad?
3 jaar geleden
Reactie op ClaudiaW
Herkenbaar! Ze hebben mij het zo uitgelegd: door die frequente harde buiken ...
Ik heb me om 10:00 gemeld en werd 10:15 aangesloten, maar ze kwam net bij me. Moet even wat langer er aan zitten, omdat de hartslag van de baby te hoog is? Ze willen een rustigere lijn zien. En ze vroeg of ik die golven van de monitor in m’n buik voel. Ik zei ja heb wel echt menstruatie krampen de 1 is ook pijnlijker dan de ander. Weet niet waarom ze dat vroeg 🤷🏻♀️
3 jaar geleden
Reactie op ClaudiaW
Herkenbaar! Ze hebben mij het zo uitgelegd: door die frequente harde buiken ...
Mag nu naar huis, want alles zag er uiteindelijk weer goed uit ook op de echo. Nou ik zag op de echo hooguit een kleine beweging, maar ik voel de beweging niet🤷🏻♀️. Nu moet ik morgen weer terugkomen om 10:00 en als het dan nog niet goed is kan ik maandag zelf zo’n apparaat mee krijgen naar huis om mezelf gerust te stellen? Nou het gaat me meer om de baby dan mezelf. Vind het maar geen fijn idee of overdrijf ik 😅
3 jaar geleden
Jaaa ze hebben mij deze laatste week ook elke dag laten komen voor CTG ter geruststelling. Was ergens wel fijn dat ze het gewoon heel goed in de gaten houden! Maar nu toch wel blij als het er gewoon is, zag mezelf dit niet nog weken doen 🙈
Ik voelde ook niet elke harde buik zo bewust zoals de CTG registreerde. Maar wel heel vaak, dus denk dat ze dat bedoelde!
3 jaar geleden
Reactie op RL-03
Ik heb hier geen ervaring mee, maar wil alleen maar zeggen: vertrouw op je ...
Dit wou ik inderdaad ook zeggen!
Soms worden baby's rustig omdat ze zich voorbereiden op de bevalling, maar ik ben geen arts. Als jij je er niet goed bij voelt zal ik dit duidelijk laten weten en desnoods idd pushen op een inleiding!! En laat je vooral niet weg praten totdat jij een gerust gevoel hebt!
Sterkte 💋
3 jaar geleden
Dankjewel dames. Heb vandaag me eigen verloskundige gesproken en die zei ook geef morgen even je angsten aan en vraag hoevaak ze willen dat ik nog aan de ctg ga. Misschien kan ik overgedragen worden aan het zkh om daar onder controle komen te staan.. en ga ook zeker zeggen dat het me stress geeft.
3 jaar geleden
Ik heb ook dagelijks een CTG gehad ivm minder leven voelen.
Uiteindelijk hebben ze besloten om me afgelopen dinsdag in te leiden.
In het ziekenhuis letten ze echt wel heel goed op de CTG’s. Als ze het niet vertrouwen, dan laten ze je niet zomaar gaan. De ene keer was mijn CTG perfect, de andere keer zag je ok weinig beweging en veel harde buiken maar vonden ze het ook perfect. Ze kijken ook goed naar de hartslag, daar kunnen ze aan zien of de kleine het nog fijn heeft in je buik.
3 jaar geleden
Reactie op KxS
Ik heb ook dagelijks een CTG gehad ivm minder leven voelen.
Uiteindelijk he ...
Wat was dan uiteindelijk de reden dat je ingeleid werd als je ctg’s ene keer goed waren ene keer niet?
Bij mij was die gister dus niet goed en op echo ook geen kick. En vandaag was zijn hartslag te hoog en daarna was het weer goed. En op de echo was die niet echt aan het bewegen, maar meer aan het woelen zoals zij het noemde😅
3 jaar geleden
Reactie op ClaudiaW
Ik ben benieuwd hoe het nu met jullie gaat en of er nog wat veranderd is in ...
Heb uiteindelijk 4 dagen ctg gehad en toen begon meneertje weer volop te bewegen en te trappen in m’n ribben😂
Lief van je! Jij inmiddels al ingeleid en bevallen toch?
3 jaar geleden
Heb uiteindelijk 4 dagen ctg gehad en toen begon meneertje weer volop te be ...
Wat fijn om te horen!! Eigenwijze kinderen soms ook 😂
Ja klopt, afgelopen zondag ben ik bevallen! Achteraf bleek de oorzaak dat hij zijn navelstreng om zijn nekje had. Vanaf 6cm ontsluiting kreeg hij hier steeds wat meer last van per wee dus uiteindelijk is hij met de vacuümpomp gehaald. Gelukkig was hij helemaal in orde toen hij er eenmaal was!
3 jaar geleden
Reactie op ClaudiaW
Wat fijn om te horen!! Eigenwijze kinderen soms ook 😂
Ja klopt, afgelopen ...
Nou echt hè, nu is die af en toe over actief!😂 maar goed, beter dan te rustig en die stress.
Oh wat schrikken! Gelukkig goed afgelopen allemaal! Gefeliciteerd👶🏻💙.
Was het een heftige bevalling met het inleiden enzo of kijk je er goed op terug?
Ik ben nu 39+1 begin nu wel steeds meer angstiger te worden ofzo haha