16 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben deze buiging ook, tegen ons zei het cb dat het normaal is rond deze leeftijd (14 maanden) omdat ze wat activer zijn

2 jaar geleden

Reactie op 🤍

Wij hebben deze buiging ook, tegen ons zei het cb dat het normaal is rond d ...
Bedankt voor je reactie! Hier heb ik inderdaad ook aan gedacht maar ze loopt verder nog niet en is echt een kroelkontje (zit graag bij ons) Is jullie kindje ook afgevallen of groeit hij/zij minder?

2 jaar geleden

Dit is idd wel een afbuigende curve en snap dat er een kinderarts met je meekijkt! Wij buigen ook wel wat af maar wel echt anders dan bij jou lijntje (bij geboorte +2,5 en nu op 0) en hij eet en drinkt goed maar gaat idd nu lopen en meer bewegen. En bij ons zoontje zie je dan een wat rondere afbuiging waar die van jou iets te steil naar beneden afbuigt.. Bij ons is laatst wel coeliakie genoemd (gluten) omdat ie ook zo bleek is en qua ontlasting wat anders doet. Dit kunnen we een keer laten testen maar we kijken het voor nu nog even aan qua groei. Ook Omdat hij zelf nergens last van lijkt te hebben en dus gewoon goed eet en drinkt. Qua veel water drinken is wel iets wat bij diabetes past, maar wie weet eet ze ook veel waar suiker of zout in zit? Dan hebben ze ook meer dorst.. Ik werk als pedagoog op een kinderafdeling en ben dus absoluut geen arts. Er kunnen 1001 dingen zijn waardoor het afbuigt, dus laat vooral een kinderarts en mogelijk Dietist meekijken. Of het wel of geen diabetes is, het is goed als dat wordt getest zodat je het zeker weet! Heel veel succes en hopelijk valt het mee!

2 jaar geleden

Wij zitten middenin de medische molen met onze dochter. Ze is alleen een jaartje oude. Ook onze dochter is heel bleek, drinkt heel veel en groeit heel slecht. Voor nu lijkt het vele drinken geen medische oorzaak te hebben. Het is een gewoonte voor haar geworden. Dus nu alleen 1 fles/beker drinken bij de 5 voedingsmomenten per dag. Ontbijt/tussendoor/lunch/tussendoor/warme maaltijd. Zo komt ze op 1 liter drinken. Ze zat wel op 2 liter. Ze kwamen er ik het ziekenhuis achter dat ze 4x meer plast dan mag zeg maar. Het is echt wel even wennen, ze blijft tussendoor veel vragen. Maar we mogen het niet meer geven. Voor haar groei zitten we nog middenin de onderzoeken. Heb je al contact met een kinderdiëtiste? Hoe ziet haar schema eruit qua eten? Hopelijk kunnen ze jullie goed helpen in het ziekenhuis.

2 jaar geleden

Reactie op moes1

Dit is idd wel een afbuigende curve en snap dat er een kinderarts met je me ...
Dankjewel voor je reactie!! ❤️ Ah ja ik snap jullie helemaal, bij mijn dochter is coeliakie al eens getest door middel van een bloedonderzoek maar toen werd gezegd dat dat niet direct betekend dat het daarmee gelijk is uitgesloten. Fijn dat jullie verder geen klachten zien die bij coeliakie passen! Het is soms zo zoeken met die kleintjes hè.. vooral omdat er zoveel oorzaken kunnen zijn inderdaad!

2 jaar geleden

Reactie op Love3

Wij zitten middenin de medische molen met onze dochter. Ze is alleen een ja ...
Dankjewel voor je reactie! Fijn om te horen dat er bij jullie geen medische reden is gevonden (al is het soms fijn om te weten waar het dan toch vandaag komt..) We lopen al een jaar bij de diëtiste ivm koemelkvrijdieet dus ik heb haar ook een mail gestuurd maar nog niks gehoord. We hebben wel eerder eens haar eetschema ingevuld om te kijken of ze genoeg binnen kreeg en toen kreeg ze echt precies binnen wat ze binnen zou moeten krijgen! Ze krijgt sochtends 2 boterhammen zonder korstjes. Tussendoor fruit, smiddags weer 2 boterhammen zonder korstjes, Tussendoor een koekje of cracker oid en avondeten gewoon keurig met de pot mee.. We mogen vrijdag bij de kinderarts komen dus ben benieuwd!

2 jaar geleden

Reactie op momoftwoundertwo

Dankjewel voor je reactie!! ❤️ Ah ja ik snap jullie helemaal, bij mijn doc ...
Ja idd, zo lastig bij die kleintjes! Maar fijn dat coeliakie niet uit de bloedtest kwam.. En soms komt er überhaupt geen verklaring maar is het op een gegeven moment weer wat beter en groeit ze beter! Dat hoop ik natuurlijk voor jullie..

2 jaar geleden

Reactie op moes1

Dit is idd wel een afbuigende curve en snap dat er een kinderarts met je me ...
Mag ik vragen wat je bedoeld met dat de ontlasting anders is? Wij zijn ook zoekende. Onze dochter heeft al 4-5 maanden flinke diarree. We mogen binnenkort bij de allergioloog (waarschijnlijk melk en fruit-allergie) terecht, maar die wachtlijsten duren een eeuwigheid.

2 jaar geleden

Dankjewel voor je reactie! Fijn om te horen dat er bij jullie geen medisch ...
Klopt inderdaad. Wij willen heel graag een antwoord. Maar we wachten nog op wat uitslagen. Het is bij ons haar gewicht en lengte. Ben benieuwd wat er bij jullie uitkomt.

2 jaar geleden

Reactie op Love3

Klopt inderdaad. Wij willen heel graag een antwoord. Maar we wachten nog op ...
Ohh dubbelop ook nog eens.. spannend zeg, hopelijk weten jullie snel meer!! Wat hebben ze bij jullie allemaal getest? Ik hou je op de hoogte als ik vrijdag ben geweest 😁

2 jaar geleden

Mag ik vragen wat je bedoeld met dat de ontlasting anders is? Wij zijn ook ...
Wat vervelend dat je zo lang moet wachten op allergie test! Dan weet je ook niet wat je nou het best weg kunt laten.. en sowieso vind ik 4/5 maand diarree wel echt lang! Hier had ons zoontje erg veel moeite met de overstap van borstvoeding naar flesvoeding. Kon toen niet meer goed poepen, en dus altijd macrogol nodig gehad! Sinds hij overgestapt is op gewone melk, en mogelijk sinds hij kiezen krijgt, hebben we de macrogol kunnen afbouwen. Maar soms heeft ie wat bijzondere ontlasting, qua kleur, qua slijm erin. Kan gewoon een virusje zijn. Maar doordat het leek alsof ie niet gegroeid was (bleek een foutje) kon het wijzen op coeliakie. Maar dit hebben we niet laten testen omdat we geen zorgen hebben dat er iets aan de hand is. Mocht ie qua groei echt achterblijven, kunnen we dat altijd nog doen!

2 jaar geleden

Reactie op moes1

Wat vervelend dat je zo lang moet wachten op allergie test! Dan weet je ook ...
Dankje voor je reactie! Ze heeft al bijna al haar tanden en kiezen, dus we dachten vaak dat daar de diarree vandaan kwam. Maar nu met andere klachten erbij (en ook de kma die ze had als baby), beginnen wij, kdv en het cb nu toch te twijfelen. Wat lastig dat de overstap zo moeizaam ging voor je kindje. 'Gelukkig' dat er een foutje gemaakt is en dat hij als nog goed gegroeid is. Dat slijm in de ontlasting herken ik, het is altijd lastig om te bepalen of het iets betekent of dat het idd gewoon een virusje is. Heel fijn dat het met jullie zoontje nu gewoon goed lijkt te gaan 🙂

2 jaar geleden

Wij zijn vandaag bij de kinderarts geweest en ze is weer afgevallen. Maandag krijgt ze een echo van haar darmen en een bloedonderzoek. En we moeten haar ontlasting en urine meenemen maandag. Diabetes hebben ze iig kunnen uitsluiten met een vingerprikje.

2 jaar geleden

Bedankt voor je reactie! Hier heb ik inderdaad ook aan gedacht maar ze loo ...
In de lengte zit ze in dezelfde lijn, dit is haar gewichts curve

2 jaar geleden

Bij ons ook daling in het gewicht.

2 jaar geleden

Wij lopen met onze kleine man ook in het ziekenhuis wegens afbuigende lijnen wij gingen in ene van de 0 lijn naar de -2 lijn na bloedonderzoek is er een ijzer te kort gevonden daarnaast lopen er nog een hoop onderzoeken omdat meer dingen niet kloppen zo gaan ze ook de schildklier nakijken! Hopelijk vinden ze snel een oorzaak bij jullie! Succes