248 Reacties

één jaar geleden

Op het moment zijn de nachten zo ruk. Hij slaapt snachts zo slecht. Meerdere keren wakker worden of bijvoorbeeld heel langer wakker zijn. Hij is nooit een goede slaper geweest maar de laatste weken….

één jaar geleden

Reactie op SuzanvanKrimpen

Op het moment zijn de nachten zo ruk. Hij slaapt snachts zo slecht. Meerder ...
Ahh ik leef en voel met je mee, hier ook weer helemaal terug bij af lijkt wel. Vannacht 2,5 uur bezig geweest met een meisje dat super moe was, maar haar draai niet kon vinden of iets in die richting

8 maanden geleden

Er wordt al een tijdje niet meer geklaagd in dit forum ( hihi voor mij was het altijd een vorm van dingen van je af typen) hoe gaat het met jullie?

8 maanden geleden

Er wordt al een tijdje niet meer geklaagd in dit forum ( hihi voor mij was ...
Brand maar los ! 🫶 . Bij ons gaat alles z’n gangetje . Pittige periode wel ! En bij jou ?

8 maanden geleden

Zal ik dan maar even lekker zeuren? 😛 Ik ben nu 33 weken zwanger van de 2e, zitten nog midden in verhuizing (alles is al over maar nog bijna niks op plek). Naast mijn chronische pijn heb ik nu ook bekkeninstabiliteit en dan wilt mn dochtertje constant getild worden😵‍💫. Nog zo veel te doen en kan zo weinig, ben ff helemaal klaar met alles 🙈

8 maanden geleden

Reactie op Jaleesa - Moderator

Brand maar los ! 🫶 . Bij ons gaat alles z’n gangetje . Pittige periode wel ...
Wat fijn om te horen dat het pittig is maar nog wel oké gaat! Hier zitten we midden in de verkoop van ons huis. Is ons tweede kindje 15 weken en mijn man is nog steeds erg moe. Door dat hij erg moe is en dit nu al zo lang ervaart voelt voor hem elke dag het zelfde en kan de kleinste ergenis of tegenslag er voor zorgen dat hij boos wordt. Dit uit zich door te vloeken, te schreeuwen of tegen meubels aan te trappen. Ik zit daardoor heel erg in een tweestrijd. Ik wil er voor hem zijn want het is voor hem ook niet leuk dat hij zich zo voelt en tegelijkertijd vind ik het gedrag ongepast en wil ik dit niet in de buurt van onze kinderen hebben. Ik zeg dan dus vaak “ oké ik ga met de kinderen wandelen want wij hebben geen behoefte aan deze negatieve energie. Dit is iets van jou “ en dan als ik terug kom zegt hij sorry tegen de kinderen en zegt dan dat papa niet boos op hun is, maar op zichzelf. Toch het blijft lastig. Door die vermoeidheid van hem voelt voor hem veel dingen te veel en daardoor doe ik steeds minder voor mezelf en hij probeert nu eindelijk hulp te zoeken, maar hij is te complex dus wordt hij telkens doorverwezen

8 maanden geleden

Ik zal ook even klagen 😅 Hier gaat het ook z’n gangetje, we wonen inmiddels ruim een half jaar in ons nieuwe huis en het voelt gelukkig al als thuis. Onze dochter is lekker aan het kletsen en elke dag nieuwe woorden, super leuk! Alleen die nachten 😫 Ik merk dat ik de mental load best wel even zwaar vind op dit moment, te veel wat (nog) niet gedaan is in huis (qua klussen en opruimen), verslechterde gezondheid (schoon)ouders, driftbuien van onze dochter, tijd voor ons zelf en tijd samen vinden/maken etc.

8 maanden geleden

Wat fijn om te horen dat het pittig is maar nog wel oké gaat! Hier zitten ...
Oh dat lijkt mij ook ontzettend lastig en kan je tweestrijd wel begrijpen. Wel fijn dat hij nu hulp aan het zoeken is, alleen balen dat het tot nu toe nog niet gelukt is! Hopelijk komen jullie/hij weer snel in positief vaarwater terecht 🍀

8 maanden geleden

Reactie op Nathaliiieee

Zal ik dan maar even lekker zeuren? 😛 Ik ben nu 33 weken zwanger van de 2 ...
Oh wat lijkt me dit ook pittig, hopelijk is er iemand in de omgeving die je wellicht kan helpen met wat dingen op z’n plek zetten. Desnoods geef je vanaf de bank aanwijzingen, hoe lastig het ook is om dan dus niks te kunnen/mogen doen!

8 maanden geleden

Brand maar los ! 🫶 . Bij ons gaat alles z’n gangetje . Pittige periode wel ...
Fijn dat alles z’n gangetje gaat! Bij jullie ook veel driftbuien en onrustige nachten of op een andere manier pittig?

8 maanden geleden

Reactie op DaniëlleL

Ik zal ook even klagen 😅 Hier gaat het ook z’n gangetje, we wonen inmiddel ...
Ah nee wat lastig zeg! Je wil het huis ook helemaal af krijgen zodat je kan genieten en kan opladen! Hopelijk wordt het straks met de mooiere dagen beter

8 maanden geleden

Reactie op DaniëlleL

Oh dat lijkt mij ook ontzettend lastig en kan je tweestrijd wel begrijpen. ...
Dat zou heel fijn zijn. Ik merk namelijk dat ons zoontje nu dus dingen overneemt. Of nou ja… ik weet niet of het overnemen is of gedrag wat een kind kan hebben als hij gefrustreerd is

8 maanden geleden

Reactie op DaniëlleL

Fijn dat alles z’n gangetje gaat! Bij jullie ook veel driftbuien en onrusti ...
Gelukkig geen onrustige nachten maar wel zeeeer driftig dametje 😂😵‍💫. Zijn bij jou de nachten nog altijd onrustig ?

8 maanden geleden

Wat fijn om te horen dat het pittig is maar nog wel oké gaat! Hier zitten ...
Jeetje wat een vervelende situatie ! Lastig ook voor jou als partner . Ik hoop dat hij snel de juiste hulp krijgt of in iedergeval handvaten . Het is al zwaar zat met 2 kleine kinderen . En je hebt volkomen gelijk dat het gedrag niet gepast is met de kids erbij ( ook niet zonder kids eigenlijk ) Pas goed op jezelf ❤️

8 maanden geleden

Gelukkig geen onrustige nachten maar wel zeeeer driftig dametje 😂😵‍💫. Zi ...
Oef dat driftige ook heel herkenbaar, hier ook zeker een keer per dag een driftbui. Helaas zijn de nachten weer onrustig de afgelopen tijd. Ze heeft net haar hoektanden gekregen en we gaan meteen door voor haar tweede rij kiezen. In combinatie met een heel vervelend hoestje en de vele woordjes die ze nu aan het leren is, maakt dat ze super onrustig is ‘s nachts en het soms echt uitschreeuwt van de pijn. Hopelijk zijn de kiezen er snel en kunnen we weer terug naar wat rustigere nachten 😅

8 maanden geleden

Ik bedacht me gister dat ik in de zomer voor het laatst echt uit ben geweest. Ik ben nu al de hele dag aan het denken: zit ik niet teveel in een bubbel met ons gezinsleven, zou ik niet meer uit moeten met vriendinnen die dat nog wel doen? Maar dan denk ik ook aan wat voor half jaar we hebben gehad met slaap en dat ik er toen niet aan moest denken om in de nacht weg te zijn. Iemand hier wel eens gevoelens over? Over dat je toch wel een deel van je vorige leven kwijt bent?

8 maanden geleden

Ik word gek van dat continue uitdagen en niet luisteren! Kan er echt ff de lol niet keer van inzien. Niks doet hem wat. Of je het nu rustig 100x zegt of strenger of gaat schreeuwen of weg haalt of afleiden, of "straf" probeert. NIKS HELPT! Ik word er echt moedeloos van. De twijfel voor een tweede kindje wordt ook steeds meer bevestigd met een dikke nee. Zo... sorry... ik had echt even De Klaagmuur nodig!

8 maanden geleden

Oh.. nog een kleine toevoeging; Dat continue slaan en bijten is ook echt super gezellig!

8 maanden geleden

Reactie op Charlotte1ebaby

Oh.. nog een kleine toevoeging; Dat continue slaan en bijten is ook echt s ...
Hier ook de strubbeling. Hij is een schat maar hij heeft zo sterke mening. Ook wil hij vaak geen middagdutje doen. We hebben dus telkens dat hij dingen niet wil en ons commandeert. Dus misschien een troost dat je niet de enige bent

8 maanden geleden

Sinds 3 weken hebben wij de fles compleet weggehaald. Op de opvang drinkt hij 3x in de week gewoon uit een open beker(water, melk)Bij ons weigert hij dit al maanden op alle manieren... open beker, beker met een rietje, beker met een tuit, een glazen beker net zoals wij. Conclusie op de dagen dat hij thuis is drinkt hij niets op 1 fles melk voor het slapen gaan na. We worden er gek van.. zeker met deze warme dagen drinkt hij gewoon te weinig. Iemand tips??