248 Reacties

één jaar geleden

Pfoe... 😅 even weer mentaal ingestort Alle ballen "perfect" willen hooghouden + te veel aantrekken van wat andere mensen vinden + continu ziekzijn is een slechte combi 🙈

één jaar geleden

Horror nacht gehad.. zoontje elk uur wakker en moeilijk weer in slaap vallen. Wanneer hij wakker was, ging hij lekker kletsen en wilde maar niet slapen 😭. Vervolgens om 6 uur zie ik dat hij doorgelekt is dus alle kleren omwisselen + baby klaarwakker.

één jaar geleden

Ik ben vandaag wat met een vriendin gaan doen. Dit is de 2e keer sinds de kleine dat ik echt iets voor mezelf doe ( ik tel de kapper even niet mee). Mijn man was thuis. Hele ritme in de war, kind over prikkelt en mijn man geïrriteerd. Ik weet nu al dat het een zware nacht wordt. Weg ontspanning

één jaar geleden

Baby R is bijná 7 maanden en nog nooit een nacht doorgeslapen. Het is overdag zo’n vrolijk ventje, maar snachts. Extra voeding, slecht slapen, veel wakker. En dan lees je een topic waarbij een kind van 7-7 slaapt. Brrrr ik wil ook! 🥹

één jaar geleden

Reactie op SuzanvanKrimpen

Ik ben vandaag wat met een vriendin gaan doen. Dit is de 2e keer sinds de k ...
Wat fijn dat je er even tussenuit bent geweest! Vervelend van de rest. Ik hoop dat je de nacht samen hebt kunnen doen? Ik lees vaak dat je het voornamelijk alleen doet (in ieder geval de nacht) dus je mag echt wel eisen dat hij ook meehelpt. Hopelijk heb je genoten van je dagje weg🤗

één jaar geleden

Reactie op mave94

Wat fijn dat je er even tussenuit bent geweest! Vervelend van de rest. Ik h ...
Vannacht heeft de kleine doorgeslapen!!! Echt daar was ik zo blij mee. Mijn man die werkt veel en heeft dan de instelling “ jij bent zijn stabiele basis dus dan kan jij het beste dingen doen” en ik snap wel wat hij bedoeld maar soms…

één jaar geleden

Reactie op SuzanvanKrimpen

Vannacht heeft de kleine doorgeslapen!!! Echt daar was ik zo blij mee. Mijn ...
Zit aan de ene kant wat in, aan de andere kant is het moederschap ook gewoon een fulltime baan. Ik zie m’n huidige baan tegenwoordig als uitstapje omdat ik thuis harder aan het werk ben 😂 Ik begrijp je heel goed hoor, ik heb de eerste 5 maanden ook 99% alleen gedaan, maar uiteindelijk heb je er samen voor gekozen. Plus, hoe meer hij doet hoe meer jullie een gedeelde stabiele basis worden! Ik zie dat nu ook bij m’n man en zoontje. Wat ik eigenlijk wil zeggen is; ik heb echt heel veel respect voor je, want ik weet hoe zwaar het is om het praktisch alleen te doen. Je doet het geweldig, dikke knuffel 🥰

één jaar geleden

Reactie op mave94

Zit aan de ene kant wat in, aan de andere kant is het moederschap ook gewoo ...
Ik zei laatst tegen iemand 'ik ben 2 dagen in de week vrij' 🙈 Maar ik werk dus 2 dagen en de andere dagen ben ik thuis. Maar schijnbaar zie ik mijn werkdagen tegenwoordig als vrije dagen 🤣

één jaar geleden

Reactie op Femmes

Baby R is bijná 7 maanden en nog nooit een nacht doorgeslapen. Het is overd ...
Zoooooo herkenbaar 😅😅😅

één jaar geleden

Reactie op mave94

Wat fijn dat je er even tussenuit bent geweest! Vervelend van de rest. Ik h ...
Ik doe de nachten over het algemeen ook alleen, maar ook puur omdat ik borstvoeding geef. Hij heeft helaas geen productieve borsten. Mijn vent hoort echt niks, zo bizar gewoon! Babyfoon wel eens aan gezet naast zijn oor, maar zelfs dan niet. Mama instinct denk ik haha:) overdag en avonden delen we, maar alles valt en staat hierbij met communicatie. Hier ook aan het begin beetje als valkuil gehad, maar toen ik weer ging werken en het spoken erger werd, trok ik het niet altijd meer alleen. Hier doen we nu als ze snachts aan het spoken is, dat ik dan vaak naar de logeerkamer ga en slaapt mijn dochter in bed bij hem. Het is natuurlijk helemaal hoe je dat thuis regelt en jezelf en jullie samen prettig bij voelen. Als jij oké bent dat jij de enige stabiele basis bent voor hem, is dat oké natuurlijk:) maar zeker dikke respect hiervoor.

één jaar geleden

Reactie op Femmes

Baby R is bijná 7 maanden en nog nooit een nacht doorgeslapen. Het is overd ...
Ik zei dit toevallig eergisteren in een topic, maar dit was eenmalig doordat ze dus blijkbaar gewoon niet fit was. Ik heb er wel van genoten, ook al was het maar voor 1 nachtje. Dus niet alles wat je leest is dan ook altijd zo haha.

één jaar geleden

Reactie op MH1234

Ik doe de nachten over het algemeen ook alleen, maar ook puur omdat ik bors ...
Juist, communicatie! Maar ook de mogelijkheid om zoals jij zegt even bij te kunnen tanken. Ik ben na 5 maanden helemaal ingestort. Maar hier was het niet alleen de nacht maar ook overdag. De dag werd ook zwaarder door de slechte nachten. M’n man zich van geen kwaad bewust 🙈 Nu doe ik nog steeds het grootste gedeelte van de nacht want bv, maar krijg ik af en toe de mogelijkheid wat langer te blijven liggen Anyways, m’n bericht was niet bedoeld als veroordeling naar iemand hoor 😊We moeten als mama’s gewoon ook af en toe aan onszelf denken omdat we dat nog weleens willen vergeten . Dus hierbij de reminder😘

één jaar geleden

Reactie op VIJF

Zoooooo herkenbaar 😅😅😅
Gelukkig toch niet de enige, zo zie je maar ♥️

één jaar geleden

Reactie op MH1234

Ik zei dit toevallig eergisteren in een topic, maar dit was eenmalig doorda ...
Ahaha hier gewoon nog nooit 1 nacht. Wel van 19.00 tot 02.00 flesje en dan tot uur of 7.00 maar dat was het…

één jaar geleden

Reactie op Femmes

Ahaha hier gewoon nog nooit 1 nacht. Wel van 19.00 tot 02.00 flesje en dan ...
Hier ook, zoontje heeft in totaal 4x doorgeslapen (ik hou de tel bij 🤣) maar ook dan moest ik wel eens zn tutje geven oid. Of lag ik zelf verbaasd wakker! Voor de rest is een goeie nacht één waarbij ik enkel 1x nodig ben voor nachtvoeding.. Maar daarbij ben ik meestal ook wel 1u à 1,5u wakker 🙄. Ooit zullen ze wel doorslapen zeker 😁

één jaar geleden

Reactie op Femmes

Dit was de eerste keer sinds dat ze is geboren. Krijg ook zo vaak opmerkingen en vragen; ooh slaapt ze nog niet door? Hoort ze niet door te slapen met deze leeftijd? Dan denk ik alleen maar: houd toch eens op haha

één jaar geleden

Bij ons nu 3x doorgeslapen! Tot 3 maanden deed ie het perfect, daarna alleen maar spoken snachts haha Nu komt ie vaak om half 5 of half 6 voor een flesje van 90ml, na z'n flesje van 22.30 (en tussendoor wordt ie ook wakker, maar niet voor drinken). Meestal kon ik hem wel weer in slaap krijgen, alleen de afgelopen dagen besloot ie ineens te poepen snachts🤷‍♀️ afgelopen nacht "maar" 2x wakker geweest 🥳

één jaar geleden

Reactie op Femmes

Hier ook nog nooit van 19.00 tot 07.00 uur geslapen. In de afgelopen 6,5 maand is het twee keer gelukt van 00.00 tot 07.30 uur en dat vonden we al helemaal fantastisch! Overigens is het hier nog geen een keer gelukt om haar om 19.00 uur in bed te leggen. Meestal is het tussen 19.30 en 20.30 uur dat ze daadwerkelijk moe genoeg is om naar bed te gaan, als we haar eerder naar bed brengen is het helemaal onbegonnen werk.

één jaar geleden

Reactie op mave94

Zit aan de ene kant wat in, aan de andere kant is het moederschap ook gewoo ...
Wat een lief berichtje! De laatste tijd doet mijn man al wel iets meer. Hij haalt bijvoorbeeld overdag Rick uit bed zodat ik dan niet extra de trap op hoef en het tillen op de trap mij bespaard blijft. Hij doet dan alsof hij echt heeeeeel veel heeft gedaan. Ergens is het wel schattig

één jaar geleden

Reactie op An_1992

Ik zei laatst tegen iemand 'ik ben 2 dagen in de week vrij' 🙈 Maar ik werk ...
Dit heb ik ook altijd