22 Reacties

2 jaar geleden
Wij hebben nu ook 3 kinderen, mijn droom komt bijna helemaal uit...
Liefst had ik er 4 gehad, maar nog een zwangerschap zou ik en/of de baby waarschijnlijk niet overleven, dus gezegend dat het er nu 3 zijn.
Ik vind het fantastisch. De oudste is nu 7, de middelste 5 en Kas nu 15maanden.
Mijn vriend zag er praktisch ook tegenop, maar ben nog niet echt iets tegengekomen wat niet handig is... alleen de auto. Dus de oudste zit op een stoelverhoger, zodat de andere 2 in een stoeltje kunnen.
Tegen welke praktische zaken denk je dan vast te lopen?

2 jaar geleden
Reactie op Mereltje86
Wij hebben nu ook 3 kinderen, mijn droom komt bijna helemaal uit...
Liefst ...
Ah wat super leuk om zo enthousiaste reactie te lezen!
Drie kindjes is ook echt wel meer mijn droom, terwijl mijn man nu juist over een derde begint.
Inderdaad de auto. De oudste is nu net 3 en we zouden dan niet heel lang meer willen wachten, het liefst geboren worden in 2024. Wat betekend dat de oudste dan 4 is en je met auto stoeltjes zit. Andere auto moeten we wel volgend jaar, dus dan kunnen we wel gericht kijken welke auto past.
En mijn man ziet meer de dingen als je bijvoorbeeld een dag weg gaat 1 kindje “alleen” is, voor zijn gevoel.

2 jaar geleden
Reactie op mammavann
Ah wat super leuk om zo enthousiaste reactie te lezen!
Drie kindjes is ook ...
Ah dat is hier echt geen probleem met die dagjes weg.
Zelf kom ik ook uit een gezin met 3 kinderen, ik ben de middelste.
Ik heb het juist altijd erg gezellig gevonden.
En 2 is ook maar 2 😉 hahaha
Ik ben juist wel heel blij dat de andere 2 wat ouder zijn en ze al op school zitten, terwijl ik de jongste lekker thuis heb en dus veel aandacht krijgt.
Binnenkort gaan we naar Toverland, de jongste gaat dan naar opa&oma, zodat de oudste niet steeds zich moeten aanpassen aan de jongste. En de kleinste mist dan echt niks, want bij opa&oma is ook een super leuke dag.
Ik zeg; doen!!

2 jaar geleden
Reactie op Mereltje86
Ah dat is hier echt geen probleem met die dagjes weg.
Zelf kom ik ook uit e ...
Super leuk zeg!
Ik denk inderdaad ook dat je dat als kind niet in de gaten hebt en niks mist met aandacht verdelen.
Mijn man wilt het dan wel weer nu en niet zoveel leeftijd verschil er tussen. De andere 2 zitten ook dicht op elkaar en dat is nu en hoop voor later ook heel leuk! Voor me gevoel zitten we nu toch nog in de “tropen jaren”.
Dankjewel voor je reactie 😁

2 jaar geleden
Wij hebben 3 kindjes van 4,2 en 1. Ik zou graag nog een kindje willen hebben, omdat een even getal makkelijker is. 🙂
Maar helaas vindt mijn vriend vier kinderen te veel werk.
Wij hebben een 7- persoons auto gekocht, ook handig voor als vriendjes en vriendinnetjes komen spelen.

2 jaar geleden
Reactie op Proud mother of 3
Wij hebben 3 kindjes van 4,2 en 1. Ik zou graag nog een kindje willen hebbe ...
Ooo.. Foutje woordkeuze. Hebben moet natuurlijk krijgen zijn 🙈

2 jaar geleden
Wij hebben drie prachtige kids. Twee meiden (6 en 4) en een heerlijk ventje van 15 maanden. Ik ben gek op alle drie en zou ze voor geen goud willen missen. Zou ook 200% zeker dezelfde keuze maken als ik wist wat ik nu wist. Maar vind het wel pittig. Het is nooit een seconde stil in huis. Twee ouders is zelden voldoende om Ze alledrie onder controle te houden en het kost veel energie.
Dat gezegd hebbende geloof ik er echt in dat dit een pittige fase is, maar dat het zich straks ook drie dubbel dwars uitbetaald en het ook echt wel weer rustiger wordt.
Ik denk vooral dat je echt je eigen gevoel moet volgen en er ook wel echt achter moet staan. Want hoe leuk die kids ook zijn... Het is ook echt wel pittig.

2 jaar geleden
Ik kom uit een gezin met drie meiden. Ik heb altijd gezegd "geen 3 kinderen want het is altijd 2 tegen 1". Nu zou ik ook graag drie kinderen willen alleen ik ben al wat ouder en weet niet of het gaat lukken (willen eerst nog een tweede).
Qua praktische bezwaren zou ik echt niet weten welke. Mijn ouder hadden vroeger geen auto en wij gingen met trein en tent op vakantie. Nu denk ik wel... hoe deden ze dat?! Toen we iets ouder waren (9,7 en 5) kwam er wel een auto omdat we uit de stad verhuisden. We zaten dan gezellig met 3 op de achterbank. Ook op lange autoritten voor vakanties. Ik heb daar alleen maar goede herinneringen aan (ja het was soms wat krap).

2 jaar geleden
Hier ook 3 kids, maar mijn 2 oudste zijn wel heel wat ouder (14 en 13 jaar oud). De jongste nu bijna anderhalf jaar oud. Ik vind het vooral makkelijker dat er wat leeftijdsverschil tussen zit en ze niet meer dezelfde zorgen nodig hebben. Bij de oudste zijn het vooral puberzorgen, de vreselijkste periode vind ik dit 😂

2 jaar geleden
Wij hebben we ook drie, meisje van 5 een jongen van 3 en een jongen van 1. Het is enorm gezellig maar ook wel pittig hoor🙈 maar waarschijnlijk had ik dat met twee kinderen ook gevonden. Volg je gevoel komt altijd goed! Ik zou nog graag een vierde willen maar mijn man niet meer dus hier blijft het bij:)

2 jaar geleden
Ook wij zijn aan het twijfelen nu een van 3 en één van 1, maar zou het zo graag nog één keertje alles mee willen maken. En nog één keer dat wiegje hebben gevuld.

2 jaar geleden
Reactie op Aronasor
Wij hebben er ook 3! Eentje van 2.5 en tweeling van 15 maanden. Zooooo geze ...
Dankjewel voor je reactie! Ik denk inderdaad dat dat altijd pittige tijden zijn. Hier net zo als ze een drukke dag hebben gehad en alles in een keer tegelijk moet en eigenlijk ook nog vlot omdat ze na bed moeten

2 jaar geleden
Ik wil zelf max 2 kinderen maar kom uit een gezin van 3. Ik weet natuurlijk niet hoe zwaar het voor mijn ouders (vooral moeder want die deed het meest) was maar ik heb het als middelste echt fantastisch gevonden om èn een zus èn een broertje te hebben. En nog eigenlijk.

2 jaar geleden
Wij dachten het bij 2 kindjes te laten. Man riep altijd niet meer dan 1 kind te willen krijgen. Uiteindelijk vond hij het vaderschap toch wel erg mooi en wilden we heel graag nog een kindje. Een halfjaar na deze 2e zwangerschap heb ik een koperspiraal laten plaatsen. Deze zou 10 jaar mogen blijven zitten.
Nou ja heel lang verhaal... de spiraal heeft nooit goed gezeten en 2 maanden na plaatsing was ik zwanger. Op de echo's geen spiraal meer te zien en een gezonde zoon werd geboren. Na zijn geboorte had ik nare buikpijn en bleek de spiraal toch in mijn buikholte te zitten , een baarmoederperforatie na plaatsing.
Ik had voor de 3e zwangerschap altijd nog een 3e kinderwens, maar omdat man dit niet had en ik mezelf niet gek wilde maken, heb ik toen de spiraal laten zetten. Overigens was onze 2e zoon nog maar 8 maanden toen ik onverwacht zwanger bleek. Ik had alle babyspullen gelukkig nog.
Uiteindelijk hebben we ook nog een 4e zoon gekregen. Wederom had ik het gevoel dat er ruimte was voor nog een kindje. Man deelde dat gevoel niet. Echter zijn we (we waren er allebei bij) onzorgvuldig geweest met condoomgebruik. Ik mocht na de eerdere baarmoederperforatie geen spiraal plaatsen ttv borstvoeding en wilde juist ivm de borstvoeding eigenlijk ook geen hormonen. Ik was hier heel open over en man wist van de wens voor een 4e kindje.
Hij maakte mij wakker voor seks en half slaperig heb ik niet aan een condoom gedacht. Inmiddels heeft hij een vasectomie ondergaan en is het hoofdstuk zwangerschap en baby's afgesloten.
De keuze voor een 3e heb ik nooit bewust gemaakt (bij de 4e hield je er niet per se rekening mee, maar daar ben je zelf bij geweest) toen ons 3e kindje geboren werd, was de oudste bijna 3,5 en de middelste 15 maanden. Ik vond de overgang van 1 naar 2 groter, dan van 2 naar 3 en van 3 naar 4. Alhoewel de enige overgang die ik echt heel zwaar vond, de overgang van geen naar 1 kind was.
We reden in een Renault Scenic, inmiddels een Toyota Verso. In beide auto's passen 3 autostoelen op de achterbank. De oudste 2 slapen op 1 kamer en inmiddels wil de 3e dagelijks ook samen slapen met de oudste broers. De jongste slaapt nog bij ons op de kamer. Als hij in een peuterbedje slaapt, gaan de 3e en jongste op 1 kamer, was de bedoeling.

2 jaar geleden
Reactie op IreneEneri
Ik wil zelf max 2 kinderen maar kom uit een gezin van 3. Ik weet natuurlijk ...
Ja dat lijkt mij ook, gewoon met drie kindjes thuis, altijd iemand om mee te spelen. Geen garantie voor de toekomt natuurlijk of de band goed blijft. Maar je hoop dat het zo is als ouder zijnde