6 Reacties
2 maanden geleden
Extra opmerking: ze heeft zelden driftbuien overdag en ik een heel rustig, vriendelijk en wijs meisje van 3 jaar. Dus dat dit ‘s nachts gebeurd vind ik bijzonder.
2 maanden geleden
Niet midden in de nacht, maar wel als ze wakker wordt. Ze vraagt dan specifiek om mama of papa en als er dan iemand naar haar toegaat wordt ze vaak boos, ligt ze in haar bed te schoppen, gillen, huilen, slaan als ik of mijn vriend dichterbij komen. Het maakt niet altijd uit wie er nu de kamer binnenkomt ;). In het begin kwam de ander er dan snel aan, maar daar wordt ze ook boos op. Nu lopen we gewoon de kamer uit en komen we na een paar minuten weer kijken en proberen we rustig met haar te praten. Soort van ochtendhumeur..
O ja, bij mijn vriend gebeurt dit ook wel als ze midden in de nacht wakker wordt bedenk ik me opeens. Ze wil dan mama en niet papa. Hij loopt nu terug naar zijn bed en laat haar. Als ze dan iets later weer om aandacht vraagt, accepteert ze hem wel. Hoort denk ik wel echt bij 3 jarigen, makkelijk is anders ;) Even laten afkoelen helpt hier dus het beste.
2 maanden geleden
Hoi, herkenbaar dit. Een paar maanden geleden bij onze dochter. Altijd ‘s nachts en vanuit het niets. Wakker worden en meteen in een driftbui. Onbereikbaar. Gillen en krijsen, mochten haar ook niet aanraken, alleen maar gillen ‘ga weg, raak me niet aan’ en als je dan wegging gillen ‘je moet terugkomen’. Was enorm heftig en kon wel een half uur duren soms. Na een paar weken was het ineens weer over. Overdag echt een super blij kind. Ze ontwikkelt zich snel; ik denk een soort van verwerken van alle prikkels overdag? Leek niet op night terrors want ze reageerde wel op wat we zeiden. Sterkte in ieder geval, het is super naar maar probeer rustig te blijven of elkaar af te wisselen. Het gaat vast weer over
2 maanden geleden
Reactie op Sashimi
Was ze niet gewoon heel boos omdat ze mama wilde en niet papa? Hier soms oo ...
Ja ik denk dat je daar gelijk in hebt. Waar haalt ze de energie vandaan ‘s nachts 😂
2 maanden geleden
Ik heb dit ook een fase meegemaakt, echt vanuit slaap van ineens driftbui. Half uurtje uitzitten en het was over. Deze fase is ook weer over gegaan, ik denk verwerking van overdag ofzo.