11 Reacties

2 jaar geleden

Herstel duurde hier ruim 2 weken helaas. Daarna begon ze weer de oude te worden. En heb al die tijd ook zetpil gegeven. Ik merk wel dat zetpil van de apotheek veel beter en sneller helpt dan van kruidvat etos etc. Succes het is bijna voorbij...

2 jaar geleden

Bedankt voor je reactie! Ah wat duurt dat lang zeg. Ik vind het zo zielig voor hem. Ik mis gewoon zijn lachje en vrolijkheid :( Maar na het einde van de antibioticakuur zijn ze dus niet meteen al beter? En heb je 2 weken lang Zetpillen gegeven om de 6 uur? Ik gebruik nu al bijna een week elke dag Zetpillen en vandaag probeerde ik overdag geen zetpil te geven maar hij was heel onrustig dus toch maar eind van de middag een zetpil gegeven.

2 jaar geleden

Reactie op Babyyy2020

Bedankt voor je reactie! Ah wat duurt dat lang zeg. Ik vind het zo zielig v ...
Geef je nog zetpil 120 mg? Misschien werkt die niet meer? Wij hebben hier al meerdere keren dubbele oorontsteking gehad helaas en ik geef dan alleen zetpillen als hij erg huilt en voor de nacht

2 jaar geleden

Reactie op Anoniempje08

Geef je nog zetpil 120 mg? Misschien werkt die niet meer? Wij hebben hier ...
Nee ik geef 240 mg. Hij weegt ongeveer 11 kilo. Ja ik wil eigenlijk ook niet zo vaak zetpil geven maar hij huilt best veel en daarnaast eet hij bijna niks. Kan dit ook komen door antibiotica? Dat ze dan misselijk zijn en weinig eetlust hebben...

2 jaar geleden

Ja na antibiotica duurde t helaas nog ff voordat dr lichaam zich herstelde. Ik gaf omdat ze geen koorst meer had voor haar middagdutje en voor de nachtslaap een zetpil van 240 idd. De mijne dronk alleen maar en at niet veel. Dus ook veel danoontjes en knijpfruit gegeven.

2 jaar geleden

Reactie op Babyyy2020

Nee ik geef 240 mg. Hij weegt ongeveer 11 kilo. Ja ik wil eigenlijk ook nie ...
Ja denk het wel want diarree is ook een bijwerking dus het werkt vast niet bevorderend.. mijn zoontje was vorige week klaar met zijn ab kuur en eet nog steeds niet echt goed.. op fruit en zn flessen na

2 jaar geleden

Even allereerst...na start antibiotica moet je binnen 48 uur wel echt duidelijke verbetering merken qua klachten, anders terug naar de huisarts

2 jaar geleden

Reactie op Snananas

Even allereerst...na start antibiotica moet je binnen 48 uur wel echt duide ...
Na 2 dagen was zijn koorts verdwenen maar de pijn is er nog wel. Hij is heel hangerig en huilt veel. Zelfs zijn stem is helemaal weg door het vele huilen

2 jaar geleden

Hier tot 2x toe dubbele oorontsteking gehad en ook beide keren verholpen met antibiotica. We merkte redelijk vlot dat de kuur aansloeg want de koorts zakte inderdaad snel. Het ongemak bleef nog een paar dagen aan, maar daarna weer snel zijn oude zelf. Niet eten of alleen maar willen drinken kan ook nog komen van tandjes oid. Ook het grijpen naar de oortjes KAN een symptoom van tandjes zijn (wij hadden toen beide tegelijk, wat bij ons voor verwarring zorgde haha). Als je twijfelt, laat de hap er even naar kijken voor de zekerheid. Better safe than sorry en niets is zo vervelend als je kleintje pijn te zien hebben. Het kan ook nog helpen om neusspray ernaast te gebruiken. Eventueel kan de huisarts een andere voorschrijven dan zoutoplossing. Paracetamol kun je geloof ik blijven geven en het fijnste voor je kindje is dan om de “spiegel” gelijk te houden. Dan heeft hij het minste last van pijn. Verder heel veel beterschap en nogmaals bij twijfel aan de bel trekken! 🍀

2 jaar geleden

Reactie op Babyyy2020

Na 2 dagen was zijn koorts verdwenen maar de pijn is er nog wel. Hij is hee ...
Ah gelukkig koorts weg! Hier helaas veel ervaring met dubbele oorontsteking. Bij 3e zoon. Oudste 2 nooit. Jongste helaas ook al 1 keer. 3e zoon had die vele oorontstekingen ttv corona periode. Om de 5 a 6 weken was het raak. Wij herkenden het eerst niet. Zo schuldig over gevoeld. Hij was er steeds echt ziek van. Hoge koorts, slecht eten en drinken, weinig slapen, hangerig. Echt totaal niet zichzelf

2 jaar geleden

Reactie op Snananas

Ah gelukkig koorts weg! Hier helaas veel ervaring met dubbele oorontsteking ...
Toen hij 4x bevestigde dubbele middenoorontsteking in een halfjaar tijd had gehad, eindelijk aan de beurt bij de KNO en op de wachtlijst voor buisjes. Eenmaal aan de beurt zat hij op 6x. Achteraf bleek dat hij al die tijd heel slecht gehoord heeft. Hij sprak daarom pas laat en zijn uitspraak is ook minder goed. Desondanks gaat hij nu met bijna 3,5 jaar als een trein! Maar het was echt heel zielig voor hem, zwaar voor ons. Oorpijn is zo rot!