13 Reacties

één maand geleden

Ik maak mn dochter na max 1,5 uur middag dut wakker omdat ze anders ook erg laat gaat slapen. Ze slaapt vaak van 13:00 tot 14:30 en gaat rond 19:30 weer naar bed.

één maand geleden

Dit is alsof ik het verhaal van mijn eigen zoon aan het lezen ben. Hier precies hetzelfde. Ik heb er ook over na zitten denken om het slaapje naar 11:00 te verplaatsen. 1x is het gelukt dat hij moe genoeg was en meteen ging slapen. Toen sliep hij ‘s avonds ook wel weer op tijd! De andere keer niet. Toen was hij nog te wakker. Maar ik zit aan hetzelfde schema te denken. Voorlopig kijk ik of hij rond 11:00 al moe is of ik hem op bed lig en anders wordt het gewoon 13:00. Maak hem wel uiterlijk 15:00 wakker. Over 2 weken hebben we namelijk zomervakantie en zal het ritme denk ik toch wel verschuiven. Wil na de zomervakantie verder kijken.

één maand geleden

Hier ongeveer dat schema. Wisselend of het werkt. Hij is rond 7uur wakker, eet om 11uur fruit, gaat rond 11.30/11.45 naar bed en slaapt dan meestal van 12.15 tot max. 14uur dan maak ik hem wakker. Als ik hem niet wakker maak is het sowieso drama s avonds. Nu alsnog af en toe haha maar wel stuk minder sinds ik hem om 14uur wakker maak. We eten rond 18/18.30 en gingen eerst altijd direct douchen/naar bed maar laten hem nu de afgelopen week nog een klein kwartiertje spelen als wij opruimen. Dit lijkt hem goed te doen, hij lijkt *afkloppen* hierdoor iets sneller in slaap te vallen, maar dat is nog te vroeg om echt te zeggen. Hij ligt dan dus rond 19.30 op bed

één maand geleden

Reactie op Kersepitje2022

Ik maak mn dochter na max 1,5 uur middag dut wakker omdat ze anders ook erg ...
Jaaa wakker maken hier ook geprobeerd, maar dat is geen optie helaas. Wij krijgen dan ècht een draak van een kind 🫣 en niet even, maar de rest vd dag, haha

één maand geleden

Reactie op Lisaa1993

Hier ongeveer dat schema. Wisselend of het werkt. Hij is rond 7uur wakker, ...
Ah top! Goed om dit te lezen. Bij ons zal eten wel vroeger moeten want dat duurt echt lang. Mevrouw eet haar vlees en verder kan ze absoluut niet in haar stoel zitten dus loopt ze rond en speelt met haar little people poppenhuis en moeten wij haar alles voeren terwijl zij dus afleiding heeft 🙄 Heb ook regelmatig gelezen dat we haar misschien zonder eten naar bed moeten doen als ze niet zelf wil eten, maar daar vind ik haar nog te jong voor. Die consequentie dat ze dan later honger krijgt snapt ze denk ik e nog niet goed genoeg. En dan hebben we onszelf er dus ook mee want dan is ze ook later op de avond of in de nacht weer wakker omdat ze zo'n honger heeft😅 Maar goed, ik dwaal af. G Ik hoop dat we ooit zover komen dat ze op tijd haar eten op heeft zodat het ook nog een optie is om daarna nog even een rustmomentje doen voordat we naar boven gaan. Of misschien zelfs 's avonds in bad. Want dat kan nu dus echt niet.

één maand geleden

Reactie op MammavanB

Dit is alsof ik het verhaal van mijn eigen zoon aan het lezen ben. Hier pre ...
Ja daar was ik dus ook al bang voor, dat ze dan misschien niet moe genoeg is. Maar ja we gaan het dan in ieder geval maar proberen denk ik. Fijn dat we niet de enige zijn😅 Ik zit ook gewoon enorm met de hond die uitgelaten moet worden. Hij gaat natuurlijk wel uit, maar eigenlijk is het nu altijd op een rot tijdstip voor hem 🥲🥲 nu gaan we vóór het dutje, meestal rond 11 uur / 11.30 en dan zijn we een uur tot anderhalf uur buiten (vaak wel in combinatie met dat mijn dochtertje dan ook een stukje zelf loopt of we maken even een tussenstop in een speeltuintje). Maar goed. Het is dan eigenlijk te vroeg in de zin van dat er dan nog bijna geen andere mensen met hun honden lopen en hij dus niemand heeft om mee te spelen. Zo sneu. Nu denk ik misschien is het wel beter als we begin vd middag lopen als ze dus vroeger een dutje doet. Maar misschien zijn we dan juist weer te laat 🙈🙈 Zo'n puzzel met die 2!! En dan straks nog weer een baby erbij. Help. Haha! Naja, die eerste maanden kunnen ze ook prima in de wandelwagen slapen, dat scheelt.

één maand geleden

Reactie op Dee89

Ah top! Goed om dit te lezen. Bij ons zal eten wel vroeger moeten want dat ...
Ooo hebben wij wel altijd gedaan #loedermoeder Gewoon zitten en eten en als hij niet wilde eten, prima maar dan zonder eten naar bed. Tenzij hij het eten wel echt geproefd had en het echt niet lekker vond, dan kreeg hij nog wel eens een boterham. maar meestal at hij gewoon niet. Heb het eten ook nooit gepusht, gewoon geaccepteerd. Hij eet nu alles en super goed 🤭🙈

één maand geleden

Reactie op Lisaa1993

Ooo hebben wij wel altijd gedaan #loedermoeder Gewoon zitten en eten en al ...
Oja en wat betreft het honger; hij at soms de volgende ochtend wel een extra boterham maar heb nooit echt het idee gehad dat hij s avonds/nachts wakker werd omdat hij honger had. Als ze echt honger hebben rond etenstijd, dan eten ze echt wel 😅

één maand geleden

Hier eten ze op de opvang altijd om 11u, en gaan ze slapen om 11u30. Thuis kan dat wel eens later zijn, maar normaal gezien gaat hij dus slapen rond 11u30-12u. Das geen probleem hier ☺️

één maand geleden

Reactie op Lisaa1993

Oja en wat betreft het honger; hij at soms de volgende ochtend wel een extr ...
Oh echt?! Ja die van ons gaat dus echt moeilijk doen als ze naar bed gebracht wordt terwijl ze niet genoeg gegeten heeft. Of anders dus wel 's nachts... Ze slaapt nu tussen ons in en ze heeft regelmatig in de nacht een boterham zitten eten als ze dus te weinig avondeten op had. Dan wordt ze wakker en blijft dan irritant draaien en duimen en aan mij zitten voor soort troost. Ze kan dan gewoon niet meer slapen. Hebben weleens geprobeerd om haar dan te negeren maar 2 uur later was de situatie onveranderd 😅😅😅 dan doen we zelf ook geen oog dicht. Ook weleens expres gezorgd dat ze echt honger had met avondeten maar ze is echt koppig hoor. Ging er niet beter van eten. Overigens is het bij haar vooral dat ze dus niet zelf eet. Niet per se dat ze überhaupt niet wil eten, maar ze wil het gewoon niet zelf doen. Volgens mij vindt ze eten gewoon saai, haha. Mijn man heeft dat ook. Die eet alleen omdat het moet. Maar ja, hij is natuurlijk oud genoeg om te snappen dat het belangrijk is. Maar hij beleeft er niet echt plezier aan ofzo, het boeit hem niet. Ja, alleen als hij uit eten is en dan bijvoorbeeld carpaccio of een hele goede biefstuk eet🤣 Ik ben het tegenovergestelde. Voor mij is eten heilig en ik geniet er echt van! Ook van doodsimpele dingen.

één maand geleden

Vandaag voor het eerst het nieuwe schema proberen... Vanochtend netjes om 7 uur de wekker gezet. Dochter rustig wakker laten worden tussen 7 en 7.30 uur. Ietwat chagrijnige ochtend omdat ze vroeger wakker was dan ze eigenlijk wilde, haha. Net na 11 uur lag ze weer in bed en sliep tegen 11.30 uur. Dat is dus wel gelukt... Ben heel erg benieuwd hoe de rest vd dag zal lopen.

één maand geleden

Bij ons ging het heel lang goed op het volgende: 6:30 opstaan 10:30 naar bed (10:45/11 in slaap tot 12:30) 18:30 naar boven (~19 in slaap). Hebben het nu wat omgegooit vanwege werk en opvang logistiek.. Ik vond het persoonlijk ideaal 😃

één maand geleden

Reactie op Dee89

Vandaag voor het eerst het nieuwe schema proberen... Vanochtend netjes om 7 ...
Vervolg: 13.30 uur wakker en vrolijk. 2e boterham gegeten en nog wat fruit. Toen hebben we een klein uitstapje gedaan en daarna thuis even gespeeld. Om 17.15 uur had ik haar avondeten klaar en om 18.45 was ze klaar met eten. 19.00 uur naar boven en half uurtje later lag ze in bed. Wel nog even wat tijd nodog om in slaap te vallen, maar ze sliep rond 20.10 uur!!! Dat is dus zo'n anderhalf tot twee uur vroeger dan wat ze al weken doet! 🥳🥳🥳 Vandaag was het dus een succes met het nieuwe schema! Al durf ik het nog niet helemaal te geloven 🤣 Ik ben bang om het te jinxen en dat ze dan straks wakker wordt. Maar we gaan het zien. Nu in ieder geval hoopvol en we gaan dit de komende week sowieso even volhouden om te kijken wat er gebeurt.