Hoi allemaal,
Onze dochter (bijna 2 jaar) gaat inmiddels al weken lang heel laat slapen. Als in, ergens tussen 21.30 en 22.15 uur valt ze pas in slaap. Inmiddels gaan we ook pas ergens tussen 20 en 20.30 uur naar boven omdat het eerder toch geen zin heeft. Plus dat ze altijd enorm lang over haar avondeten doet.
Nu is ze soms natuurlijk ook pas laat wakker. Als ze wel gewoon een goede nacht maakt slaapt ze 's ochtends toch wel tot 08.00 uur, soms zelfs 08.30uur.
Middagdutje start rond 13 uur. Ze slaapt nu meestal 2 uurtjes ongeveer.
Van 13.30 tot 15.30 komt ook regelmatig voor. Nu is ze ook niet het beste in wakker worden en wil dan vaak nog even knuffelen en soezelen (zowel 's ochtends als 's middags. Dus voordat ze ook echt weer uit bed en actief is kan het zomaar 16 uur zijn.
Nu zat ik vanavond ineens te denken... Zou het een idee zijn om haar middagdut te veranderen in een ochtenddut? Bij het dutje slaapt ze namelijk wel sneller in en verzet ze zich minder tegen de slaap. Dus daarom denk ik dat we die misschien makkelijker zouden kunnen vervroegen. En als ze dan in de middag langer wakker is, is ze 's avonds misschien moe genoeg zodat ze dan wel weer wat vroeger kan gaan slapen. Hoop ik.
Nu zit ik te denken:
07.00 opstaan
Ontbijt en fruit.
11.00 weer naar bed
Tot 13.00 uur? Hoop ik...
Dan lunch.. Middagsnack vervalt
Tussen 17 en 18 uur start avondeten
Dan hopelijk tussen 19 en 19.30 naar boven en uiterlijk 20.30 uur slapen.
Ben wel even benieuwd of er meer zijn die zo'n soort schema hebben en hoe dat bij jullie gaat.
Vraag me af of dit haalbaar is.