4 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb zelf ook wel eens blaasjes gehad op mijn eczeem. Inderdaad vaak bij stress. Dus bv te weinig slaap of anderszins. Kan het geen wrijving van een buggy zijn geweest icm warmte van kleding? Of juist door kou?
Of misschien is het toch een herpesvariant? Waterpokken?
Antibiotica lijkt me overdadig. Gewoon dezelfde behandeling als bij eczeem, dus evt hormoonzalf.
2 jaar geleden
Reactie op frummel1985
Ik heb zelf ook wel eens blaasjes gehad op mijn eczeem. Inderdaad vaak bij ...
We moesten nu Fucidin erop smeren, een zalf met antibiotica in zei de dokter.
We zijn in Oostenrijk en ons zoontje zit voornamelijk in een kinderdrager (rugzak), dus te warm of te koud lijkt me hier wel goed mee te vallen alsook de wrijving. Te weinig slaap zou zeker een mogelijkheid kunnen zijn, want het is hier weer een beetje aanpassen.
Ik hou alle mogelijkheden zeker in mijn achterhoofd, dank je wel!
2 jaar geleden
Oké, nou, ik hoop dat het helpt. Zou er zelf hormoonzalf op hebben gedaan, maar dat heb je misschien niet (bij). Als het niet helpt dan terug gaan hoor, niet te lang door smeren zonder effect.
Fijne vakantie!
2 jaar geleden
Zowel ik als mijn zoontje hebben eczeem, maar ik herken dit zelf niet. Bij hem zagen de waterpokken er door eczeem wel anders uit dan bij zijn broers, meer als op deze foto. Als dit de eczeem is, dan lijkt mij dit ontstoken. Dat klopt ook wel, als je antibioticazalf hebt gekregen. Hopelijk snel verbetering! (Moest overigens ook aan krentenbaard denken, qua uiterlijk zo van een foto)