12 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb zelf geen verstand van een hormooncreme bij baby’s , maar toen ik zwanger probeerde te worden moest ik zelf er mee stoppen. Ik moest in plaats daarvan mijn gezicht goed reinigen en als het te droog aan voelde, dikke vasaline smeren
3 jaar geleden
Hoi,
Mijn eerste zoontje heeft ook eczeem. Ik heb via de dermatoloog ook hormoonzalf gekregen toendertijd (Triamcinolonzalf).
5 dagen smeren, 2 dagen niet en iedere avond voor het naar bed gaan Cetomacrogol.
Hier heeft deze combinatie goed geholpen. Met andere ‘natuurlijke’ middeltjes ging het echt niet weg en had hij last.
Hij is nu 2.5 en gebruik het nog steeds.
3 jaar geleden
Ik ben zelf eczeem patiënt en heb zware zalven gebruikt. Echter nu al een hele tijd geen echte last gehad en geen hormoonzalf hoeven gebruiken.
Mijn dermatoloog zei, beter kortdurend een sterkere zalf dan langdurig een zwakke zalf. Afbouwen is belangrijk, maar dat zal de dermatoloog wel goed uitgelegd hebben.
En verder alle maatregelen zoals niet te heet en vaak douchen/baden, vet houden etc
Weet niet of het te achterhalen is waar het vandaan komt? Smetten? Allergie? Stress? Weinig slaap? Droge lucht?
Waar zit het eczeem?
Bij mij is het vooral, stress/weinig slaap en droge lucht/niet goed vet houden/te heet en te lang douchen.
Ik gebruik met succes Biodermal PCLE bodylotion parfumvrij. Maar of ik die nou voor een baby zou gebruiken?!
3 jaar geleden
Ook goede ervaring mee, maar inderdaad wel goed het afbouwschema gebruiken en onderhouden met vette zalf. Hier is het in herfst/winter altijd erger. Wat ook (tijdelijk) goed heeft geholpen is de osteopaat en bepaalde voeding wel/niet in het begin op advies osteopaat. Ook zou je nog probiotica kunnen proberen, omdat het vaak vanuit de darmen komt.
3 jaar geleden