12 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb zelf geen verstand van een hormooncreme bij baby’s , maar toen ik zwanger probeerde te worden moest ik zelf er mee stoppen. Ik moest in plaats daarvan mijn gezicht goed reinigen en als het te droog aan voelde, dikke vasaline smeren
3 jaar geleden
Hoi,
Mijn eerste zoontje heeft ook eczeem. Ik heb via de dermatoloog ook hormoonzalf gekregen toendertijd (Triamcinolonzalf).
5 dagen smeren, 2 dagen niet en iedere avond voor het naar bed gaan Cetomacrogol.
Hier heeft deze combinatie goed geholpen. Met andere ‘natuurlijke’ middeltjes ging het echt niet weg en had hij last.
Hij is nu 2.5 en gebruik het nog steeds.
3 jaar geleden
Ik ben zelf eczeem patiënt en heb zware zalven gebruikt. Echter nu al een hele tijd geen echte last gehad en geen hormoonzalf hoeven gebruiken.
Mijn dermatoloog zei, beter kortdurend een sterkere zalf dan langdurig een zwakke zalf. Afbouwen is belangrijk, maar dat zal de dermatoloog wel goed uitgelegd hebben.
En verder alle maatregelen zoals niet te heet en vaak douchen/baden, vet houden etc
Weet niet of het te achterhalen is waar het vandaan komt? Smetten? Allergie? Stress? Weinig slaap? Droge lucht?
Waar zit het eczeem?
Bij mij is het vooral, stress/weinig slaap en droge lucht/niet goed vet houden/te heet en te lang douchen.
Ik gebruik met succes Biodermal PCLE bodylotion parfumvrij. Maar of ik die nou voor een baby zou gebruiken?!
3 jaar geleden
Ook goede ervaring mee, maar inderdaad wel goed het afbouwschema gebruiken en onderhouden met vette zalf. Hier is het in herfst/winter altijd erger. Wat ook (tijdelijk) goed heeft geholpen is de osteopaat en bepaalde voeding wel/niet in het begin op advies osteopaat. Ook zou je nog probiotica kunnen proberen, omdat het vaak vanuit de darmen komt.
3 jaar geleden
Geen ervaring met baby's, maar ik heb er zelf last van. Eens met wat eerder is gezegd, beter sterker kortdurig dan langdurig minder sterk. Dat gezegd hebbende, kan me voorstellen dat je bij je baby twijfelt. Je kan ook eens kijken naar de atopische lijn van Eucerin. Dit bevat geen hormonen en tegen mij is gezegd dat het zelfs geschikt is voor baby's. Ik hoop dat het snel verbetert voor je zoontje, want het gevoel ken ik helaas maar al te goed.
3 jaar geleden
Hormoonzalf is idd niet aan te raden.
Hier proberen we:
Mustela stelatopia+ anti-jeuk: favoriet - we gebruiken ook de wasgel hiervan obv zonnebloemolie
La roche lipikar: lijkt soms te pikken op de huid (?)
Avène: so so
Dermalex: nu besteld, nog te testen
Vaseline: lijkt goed te helpen
3 jaar geleden
Bedankt voor jullie reactie dames!
Ik heb de hormoonzalf icm een vaseline crème gekregen. Hormoonzalf 1x op een dag en vaseline 2. Zijn rode “vlek” is nu veeelll minder. Ik ga het inderdaad ook afbouwen zodra die helemaal weg is.
Alleen ja wat doe je dan als het weer terug komt? Ik wil toch graag oorzaak van zijn eczeem weten.. al moet ik zeggen dat mijn man en ik beide een droge huid hebben! (GEEN eczeem)
3 jaar geleden
Reactie op Relie
Hormoonzalf is idd niet aan te raden.
Hier proberen we:
Mustela stelatopia ...
Ah dankjewel! Denk dat kindje mustela okk ga bestellen heb hier en over HEMNATURE gehoord… ben benieuwd!
3 jaar geleden
Gebruikt, voor 3e zoon. Hij was toen rond het jaar. Eerder begonnen met hydrocortison. Ik vond het ook geen fijn idee te smeren, naast dat we dus ook niet af konden bouwen en maar moesten beginnen met een klasse 3 zalf. Dus sterker dan de triamcinolon. Niet gedaan en Tiny Todd Itch free oat crème gekocht. Prijzig, maar zijn huid kwam tot rust. Ik smeerde dit 2x per dag naast de vette basiszalf die we hebben (vaseline lanette). Ik hoop de hormoonzalf niet meer nodig te hebben. Baby heeft ook eczeem en gebruik bovenstaande zalven.