7 Reacties

2 maanden geleden

Jazeker Van 0 naar 100 in een halve seconde 😳 Geen idee wat er soms is

2 maanden geleden

Jazeker hier ook! Vaak is niets goed en dat mag. Erg lastig voor mezelf om ook kalm te blijven, maar ik probeer in mijn hoofd te houden dan zelf kalm blijven en hen je kalmte lenen het beste (en soms het enige) is wat je echt kunt doen. Het laten merken dat je begrijpt waarom ze verdrietig zijn en hun emotie te verwoorden doet soms ook wonderen. Ik zeg vaak "je wilde zo graag dit en dit he, dat snap ik want dat is ook heel leuk. Wil je een knuffel? Dan kunnen we zometeen weer proberen te bouwen met de blokken". Vandaag bijvoorbeeld, hij wilde zo graag met zijn stoel en tafel schuiven door de kamer. Maar hij duwt die k..dingen de hele tijd tegen iedereen z'n benen aan. Dus ehhh liever niet 😂 maar hij heeft zeker een uur in deze emotie gezeten en bleef maar duwen. Ik hield het zelf ook even niet meer en moest zelf ook even huilen omdat ik me zo machteloos voelde. Dus toen zei ik maar "zullen we gewoon even lekker samen op de bank zitten en even naar bing kijken?" En toen heeft hij even borstvoeding gehad en toen was het daarna ook weer goed. Hij was harstikke moe, hadden samen een rot nacht met veel wakker worden. En daarbij ook al om 5:45 wakker. Dus niet gek ook dat hij zo snel boos is. Hebben we zelf ook als we moe zijn 🫠

2 maanden geleden

Herkenbaar

2 maanden geleden

Heel herkenbaar! Soms zelfs zo overstuur dat er een lichtje uit lijkt te gaan en ze zichzelf soms stijl achterover laat vallen op de grond of bank, ontroostbaar. Maar vaak na een half uur lijkt het alsof ze er niets van mee heeft gekregen. Enige wat je dan nog kunt doen is proberen vast te houden en af en toe zeggen dat je er bent

2 maanden geleden

Hier ook hoor. Echt boos als ze niet haar zin krijgt. Meestal werkt het beste als ik duidelijk zeg dat iets niet mag en als het enigzins op niveau uitgelegd kan worden waarom niet geef ik die uitleg ook. Als ze dan blijft zeuren zeg ik nog een keer nee en als ze dan ontploft kan ik dat het beste negeren. Het echt harde huilen duurt maar kort. Ik blijf in de buurt, maar ga dan gewoon iets doen. Meestal is ze dan vrij snel weer een beetje afgeleid en wordt weer rustiger. Dan probeer ik haar vervolgens te helpen om haar focus ergens anders op te krijgen.

één maand geleden

Ons zoontje van net 2 ook laatste tijd en vooral vandaag. Met van alles gooien, als je boos wordt vind ie t grappig en als ik wegga of hij krijgt zijn zin niet blijft hij erg lang in een tantrum zitten.

één maand geleden

Nog steeds veel boosheid hier ook. Maar hij praat ook nog niet echt..behalve mama ja en nee