51 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op melissapj
Vergeet niet een dokters verklaring te halen(fit to fly) ( dus niet alleen ...
Ik ben met bijna 27 weken heen gevlogen op wat dikke enkels na ging dit goed en met 28 weken precies terug gekomen ( nou flink wat harde buiken gehad en zat echt mega oncomfortabel
4 jaar geleden
Ik ben met 30 weken teruggevlogen van Fuerteventura en ging helemaal prima! Nergens last van gehad. Inderdaad wel je fit to fly verklaring meenemen :)
Tip: zorg dat je in het gangpad zit ivm het vele plassen en af en toe je benen strekken. Ik had ook een opblaasbaar rugkussentje meegenomen, ideaal 🫢
4 jaar geleden
Wij zijn net terug van 2 weken Mallorca. Het vliegen viel me alles mee en was goed te doen. De baby was lekker actief tijdens de vlucht. Wel wat last van m’n onderrug en buik ivm de oncomfortabele houding (en een peuter op schoot). Tip: na de vlucht lekker relaxen en niet te veel meer inplannen.
Geniet van je vakantie 🌸
4 jaar geleden
Ik ben net terug, toen 30 weken) vlucht van 2.40 minuten. Ging prima! Geen bijzonderheden. Alleen het bukken voor je spullen tussen je benen is drama haha. Dreumes mee gehad dus ook regelmatig even door het gangpad heen en weer gelopen.
4 jaar geleden
Denk aan de fit to fly van je gynaecoloog of huisarts.
Van verloskundige is niet altijd voldoende...
4 jaar geleden
Hi, wij zijn ook serieus net terug gekomen uit Griekenland. Ik ben 32,5 mijn man had wel stoelen voorin geboekt zodat je meer beenruimte hebt en ik heb 2 prima vluchten gehad!
Wel van die vliegkousen aan gehad gewoon voor de zekerheid en totaal geen dikke enkels en benen. De baby was lekker actief tijdens de vlucht maar ik vond dit juist een fijn idee.
Geen gekke dingen dus! Fijne vakantie☀️⛱️
4 jaar geleden
Ik zie iedereen hier over de fit to fly, maar mijn verloskundige gaf aan dat dit niet meer hoeft en ze hier ook niet om mogen vragen..
4 jaar geleden
Ik zie iedereen hier over de fit to fly, maar mijn verloskundige gaf aan da ...
Klopt ja, ik hoefde hem ook niet mee. Verloskundige bij ons geeft hem ook niet (meer) af. Even navragen bij de luchtvaartmaatschappij, eisen verschillen nog wel eens (maar vaak pas vanaf 36 weken).
4 jaar geleden
Ik zie iedereen hier over de fit to fly, maar mijn verloskundige gaf aan da ...
Nou het was dat ik precies 28 weken was vorige week maandag ( maar mijn vluchtvaartmaatschappij van antalya naar koln deed er ontzettend moeilijk over) meisje voor mij in de rij dat 2 weken verder was dan mij heeft zich door arts op vliegveld moeten laten nakijken om überhaupt mee te mogen. ( we hadden beide alleen een zwangerschaps verklaring van de verloskundige)
4 jaar geleden
Ik kom net terug van een vliegvakantie naar Spanje ik was 32 weken toen we vlogen. Ik had zelf tijdens de vlucht last van springbenen en onderrug. Daarnaast had ik het onderschat qua energie en hoeveelheid lopen. Ik zou zelf nooit meer kiezen om zo laat nog in je zwangerschap te vliegen naar het buitenland, ik heb er niet optimaal van genoten helaas. Ik had een zwangerschapsverklaring en een fit to fly formulier mee, hier is helemaal niet naar gevraagd.
4 jaar geleden
Reactie op LolaCh
Waar vind je zo’n fit to fly verklaring? Mijn huisarts wil dat ik het zelf ...
Bij mij werd er aangegeven hem nog wel mee te nemen dus ik zou het voor de zekerheid wel doen. Er is alleen op de terugweg naar gevraagd( vlogen met transavia). Er staat dat ze je vanaf 34 weken mogen weigeren in het vliegtuig omdat ze het risico niet willen nemen.
Heb jij een extreem hoge bloeddruk of een onrustige zwangerschap kan je verloskundige jou ook het advies geven om niet meer te vliegen en dus de fit to fly ook niet mee te geven.
Ik zou het risico niet willen lopen 😵🤔.
Je kunt gewoon bellen naar je verloskundige die hem vervolgens naar je toestuurt (als alles oké is) en dan kan je hem zelf uitprinten en meenemen. Vroeger moest je idd ook naar je huisarts maar omdat tegenwoordig bijna alles direct via je VK geregeld word en je huisarts dus minder info heeft over jou zwangerschap is die van de verloskundige voldoende.
4 jaar geleden
Oh wacht, die fit to fly heb ik idd. Ik dacht dat het ging over zo'n extra verklaring van de huisarts, daar mogen ze niet meer om vragen