7 Reacties
4 jaar geleden
Ikzelf niet maar aniball ligt wel klaar na succesverhalen van twee goede vriendinnen. Die gaven aan dat het vooral fijn is omdat ze daardoor op de juist manier en met meer controle leerde persen. Beide geen schrammetje aan de bevalling overgehouden…
4 jaar geleden
Ik ga zelf perineum massage toepassen, beetje hetzelfde effect.
In m'n werk zie ik echt wel positieve effecten van een epino of anibal. Niet zo zeer in uitscheuren/knip voorkomen (want he, je kindje kan ook met een opgeslagen handje geboren worden 😅), maar wel dat vrouwen veel minder schrikken van de persdrang en de druk vanuit de vagina. Ook zie ik wel terug dat vrouwen effectiever persen hierdoor.
VRIEND
4 jaar geleden
Bij mijn eerste geen Aniball gebruikt, wel gescheurd.
Bij de tweede wel de Aniball gebruikt, niet gescheurd.
Mijn ervaring is dus goed, al weet je natuurlijk nooit of dit nu precies de factor is geweest die het verschil heeft gemaakt.
Gevalletje “baat het niet dan schaadt het niet”.
4 jaar geleden
Geen ervaring, maar kwam het tegen in een youtube video.
Waren daar wat terughoudend ermee, vanwege dat er blijkbaar in de US een geval bekend was waarbij het ballonnetje lucht lekte en de vrouw daardoor een embolism kreeg oid. En niet FDA goedgekeurd zijn.
https://youtu.be/krHvnZVSGCo
Dus ik zou zeggen, check het eerst voor gebruik goed op schade etc.
In video meer tips en wetenschappelijke studies daarover om de kans op uitscheuren te verminderen 😊
(Nr 7 was waar jij het over had als ik zo snel even terug kijk)
4 jaar geleden
Iedereen bedankt voor de reacties, ik heb 'm besteld en vanmorgen binnengekregen. Ik heb 'm nog maar 1x gebruikt, maar ik had wel meteen het gevoel: ah die bekkenbodemspieren moet ik ontspannen. Wel nog wat tijd nodig om het perineum op te rekken 🙈
Als je het ook overweegt aan te schaffen, ik vind het nu al het geld waard. 😊