11 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg even, ik ben net gestart ermee. Van de gewone nutrilon leek ze heel verl obstipatie te krijgen. Ze heeft afgelopen vrijdag nog 1 flesje normaal gehad. En dit weekend (ivm ziekte en te weinig productie) over gestapt op duo balans. Ze heeft wel even moeite gehad met de smaak. Daarnaast wel in het weekend echt een spuitluier gehad die buiten de luier kwam en nu al weer even obstipatie en veel persen en windjes, maar dat zou ook nog kunnen komen van die ene fles normale nutrilon🤭🙄

3 jaar geleden

Ik gebruik Nutrilon duobalans icm bv maar mijn bv is heel erg achteruit gegaan. Ik geef nu nog maar 1 x bv en ik merk dat ze nu niet meer elke dag poept maar om de drie dagen ongeveer. Ze laat wel veel scheetjes en schijnt niet echt last te hebben van krampjes.

3 jaar geleden

Reactie op Mixelle91

Ik volg even, ik ben net gestart ermee. Van de gewone nutrilon leek ze heel ...
Wij gebruiken de Kruidvat standaard en daar krijgt onze zoon ook obstipatie van! Die zou qua ingrediënten heel erg op die van nutrilon te lijken. We hebben hem er zelfs een klysma voor moeten geven… Ik ga dan ook de overstap maken. Hopelijk dat dit beter voor z’n darmpjes gaat werken.

3 jaar geleden

Reactie op Clau1995

Wij gebruiken de Kruidvat standaard en daar krijgt onze zoon ook obstipatie ...
Oh jeetje wat heftig! Gelukkig heeft ze uiteindelijk wel gewoon een poepluier gehad, maar duurde wat langer en was wat crèmig qua consistentie (ten opzichte van het dunne bij bv). Hopelijk helpt de duo balans, ik heb dat op aanraden van cb.

3 jaar geleden

Wij gebruiken Duobalans! Super blij mee. Hebben 2 dagen 30ML kv met bv aangevuld en toen 3 dagen 60ml kv met bv aangevuld en toen 3 dagen 90ml met bv aangevuld en toen de eerste volledige fles kv. Dus wel in stapjes. Maar echt geen spijt van, ze vindt het ook erg lekker! Poep niet veranderd, geen krampen

3 jaar geleden

Yes ik geef dat overdag en snachts/sochtends aan de borst. Gaat super goed.

3 jaar geleden

Dank je wel voor alle reacties! Wij hebben vandaag ook toch de overstap gemaakt. Vanmiddag hebben we half om half met BV gegeven. Hij vond het lekker om te drinken. Volgens mij heeft hij er wel iets van krampjes van gehad want hij was een uurtje erna wel even onrustig. We geven hem nu (02.33 uur) een volledige fles met sab simplex voor de zekerheid erin voor krampjes. Ik hoop dat hij zo lekker verder slaapt, anders heb ik mezelf een zware nacht bezorgd 🙈.

3 jaar geleden

Ik combineer al een tijdje Bv met duo balans (wegens afname productie). Gaat heel goed! Wel meer windjes maar mijn dochter heeft hier geen last van. Mijn productie loopt langzaam terug (tijdens menstruatiedagen) dus heb haar wel langzaam kunnen laten wennen. Ik ga nu ook verder met overdag kv en ochtend /avond borst.

3 jaar geleden

Jazeker, Ik heb toen ik ging afbouwen nutrilon duo balans gebruikt, vond het een fijn idee en naar mijn idee hielp het ook echt en was het een aanvulling op mijn borstvoeding.

3 jaar geleden

Oke ik heb deze kunstvoeding nu ook besteld. Ik geef borstvoeding en zou dat ook graag nog willen blijven doen maar ik ga over een maand weer werken en ik weet niet of ik genoeg gekolfd krijgt. Dus deze voeding ligt het meest dichtbij de smaak van borstvoeding? Mijn zoontje is een flesweigeraar en drinkt pas paar dagen een paar slokjes uit een fles en wil hem nu ook kunstvoeding laten wennen ( 15 weken)

vorig jaar

Reactie op camlj

Yes ik geef dat overdag en snachts/sochtends aan de borst. Gaat super goed. ...
Hi! Mag ik jou hier een bericht over sturen? ☺️ ik denk er ook aan dit te gaan doen.