7 Reacties
8 maanden geleden
Hier ook een meisje die zich graag nog even op krult als 'baby'. At en dronk ze voor die fles wel goed? Want ik zou die fles inderdaad weghalen, of ze er drama van maakt of niet. Voor haar tanden en spraak is het vaak niet bevoordelijk.
Als ze echt slecht eet en drinkt en dus weinig plast en misschien erg ligt is, dan is een bezoekje aan een arts een goed idee.
Verder eten twee jarige peuters ook niet per se veel en moet ik mijn kindje ook weleens motiveren om te drinken. Ik let altijd op hoeveel ze plast en welke kleur het heeft (ze is zindelijk).
8 maanden geleden
Ik denk dat je wat strenger mag zijn. Het is vast prima uit te leggen dat ze nu een grote meid is en geen flesje meer hoeft. Persoonlijk zou ik cold turkey stoppen. En een alternatief aanbieden. Bekertje warme koemelk ofzo?
8 maanden geleden
Wij hebben de fles met 1,5 (ongeveer) afgebouwd. We deden eerst de melk in een 360掳 beker, steeds minder melk en daarna water erin gedaan. Hiermee slaapt ze nog steeds in bed. Soms heeft ze dorst en dan neemt ze een paar slokjes water uit de fles, zonder dat haar bed nat wordt
7 maanden geleden
Nou net voor mn bericht eigenlijk steeds met mn dochtertje er over gesproken. (Je krijgt nu nog fles maar je wordt groot en dan krijg je geen fles meer, wil je melk in een beker? Etc.)
En toen 3 dagen "uitgesteld" als ze vroeg
En toen dit de eerste dag goed ging vanaf dat moment meteen de flessen uit het zicht 2 a 3 dagen kleine broertje fles uit het zicht gegeven en daarna gezegd als ze vroeg, jij hebt geen fles meer en gevraagd of ze iets anders wilde (2 opties gegeven)
Sindsdien niet meer gebruikt 馃憤
Deze vraag kwam natuurlijk omdat ik een opening zag en was op zoek naar ervaringen 馃槉
Bij deze voor anderen die hier nog tegen aan lopen 馃憤