13 Reacties

2 jaar geleden

Het lijkt trouwens met de dag erger te worden.

2 jaar geleden

Herkenbaar. Wij doen hem inbakeren om hem wat meer rust te geven.

2 jaar geleden

Een goed ontwikkelde Moro-reflex. Niet verkeerd! Maar geeft wel onrust natuurlijk. Onze dochter is nu bijna 7 weken en had het ook, maar sinds vorige week komt het bijna niet meer voor. Voor de nacht biedt de inbaker-slaapzak van Puckababy (variant Piep) een enorme uitkomst; totale rust!

2 jaar geleden

Inbakeren vind ze niet fijn. Wordt ze heel onrustig van. Maar wel blij herkenning te lezen en dat dit niet verkeerd is.

2 jaar geleden

Reactie op Juli22

Inbakeren vind ze niet fijn. Wordt ze heel onrustig van. Maar wel blij herk ...
Jaa heel herkenbaar, zoontje is inmiddels 7 weekjes. Nu is het iets minder geworden maar is nog wel aanwezig. Hij haat ook inbakeren en word erg boos, maar even doorbijten dit geeft hem wel wat meer rust gecreëerd. Maar nu gaat het zo goed dat hij al op zn eigen kamer slaapt en beter slaapt 🙏

2 jaar geleden

Heel herkenbaar mijn zoontje heeft dat ook, inmiddels bijna 7 weken. En heeft het ook al paar weken. Soms meer dan andere dagen. Heel frustrerend, want dan komt die heel moeilijk weer in slaap

2 jaar geleden

Reactie op Juli22

Inbakeren vind ze niet fijn. Wordt ze heel onrustig van. Maar wel blij herk ...
Ik wacht vaak tot hij (bijna) slaapt voor ik hem inbaker. Dan accepteerd hij het beter haha

2 jaar geleden

Reactie op Juli22

Inbakeren vind ze niet fijn. Wordt ze heel onrustig van. Maar wel blij herk ...
Dat slaapzakje is niet écht inbakeren, je bevestigt een zachte band om de borstkas (zit vast aan binnenzijde slaapzak en je sluit ‘m met klittenband) en ritst het zakje dicht met daarin ook de armpjes, that’s it. Alleen hoofdje is zichtbaar. Zou jouw meisje dat wel accepteren denk je? Onze dochter weet niet beter (letterlijk vanaf week 1) maar toch kan het nog denk ik. Timing is belangrijk; onderdeel van ritueel. Wij verschonen haar, geven de laatste voeding voor het slapen gaan en doen haar relaxed en liefdevol in dat slaapzakje als ze helemaal zen is van de melk. Ze heeft nog nooit gehuild ‘s nachts, echt bizar maar natuurlijk wel fantastisch. ♥️ https://www.puckababy.com/nl-be/inbakerslaapzakken/piep-0-3m.html

2 jaar geleden

Bij ons eerste kindje zagen wij ook een hele tijd erge schrikreacties. Leek of zijn lijfje continu aan stond en onder spanning. Daardoor dus ook heftig schrikken. Uiteindelijk bleek dat wel wat in zijn nekje te zijn. De manuele therapeut heeft hem toen behandeld (voor het kiss syndroom) en daarna hebben we het nooit meer gezien. Het kan dus wel ergens anders vandaan komen dan alleen een reflex. Het is niet verkeerd om dat uit voorzorg te laten checken als je moedergevoel zegt dat het meer dan een reflex is.

2 jaar geleden

Reactie op Minienmama

Bij ons eerste kindje zagen wij ook een hele tijd erge schrikreacties. Leek ...
Ja we gaan woensdag naar de osteopaat en zal het daar ook benoemen

2 maanden geleden

Hoi allemaal, ik zie dat dit een oude topic is. Ik ben heel erg nieuwsgierig wanneer het moro reflex bij jullie kindjes weg was. Ons kindje is nu bijna 7 weken en heeft hier dus ook veel last van. Inbakeren word ze ook heel boos om. Wij laten haar op haar buikje slapen al een paar weken en dat gaat goed, maar we merken dat ze soms ook gewoon op haar rug in slaap wil vallen en dat lukt dus niet door het reflex. Ik weet dat het uiteindelijk minder zal worden maar ik ben benieuwd wanneer jullie dat zagen bij jullie kindjes.

2 maanden geleden

Reactie op MamaVanBen

Hoi allemaal, ik zie dat dit een oude topic is. Ik ben heel erg nieuwsgieri ...
Ik heb de topic geopend en eerlijk gezegd weet ik niet meer wanneer dit weg was. Ik denk dat ze het met 4 a 5 maanden niet meer had. Maar kan het niet met zekerheid zeggen

2 maanden geleden

Reactie op MamaVanBen

Hoi allemaal, ik zie dat dit een oude topic is. Ik ben heel erg nieuwsgieri ...
Ik heb nu een tweede kindje van 3,5 maanden en haar mororeflex was met 3 maanden wel weg😊