75 Reacties

één jaar geleden

Ik ben heel erg benieuwd naar de reacties want ik zit met een gelijkaardig probleem. Hij is nu 14 weken oud en toen hij 8 weken was dronk hij zonder probleem afgekolfde melk uit de fles. Het ging zo goed dat we tijd hebben tussen gelaten en nu weigert hij de fles. Hij knabbelt er inderdaad wat op zonder goed te zuigen.. heb al gedacht om eerst wat met een lepeltje te geven en dan de fles te geven maar ik weet het eerlijk gezegd niet echt..

één jaar geleden

Je kunt proberen eerst je pink aan te bieden. Wanneer hij hier op zuigt heeft hij dezelfde beweging als bij de fles. Daarna de fles aanbieden. Wat ook vaak werkt is je kindje tegen je borst aanleggen alsof je de borst geeft (niet helemaal natuurlijk want dan past de fles er niet in) en dan de fles aanbieden. Die van mij wil soms perse de borst ipv de fles en dan werkt dit trucje goed.

één jaar geleden

Hoe gaat het nu bij jullie? Als ik dit lees komt het me bekend voor. Enige is dat ie soms wel ineens 120cc wegdrinkt.. Maar andere momenten krijsen, bijten op de fles..

één jaar geleden

Hoe gaat het nu bij jullie? Als ik dit lees komt het me bekend voor. Enige ...
Hier ook! Niet krijsen. Maar soms klokt ze het zo naar binnen en vaak (sinds een week ) kauwen op de speen, fles wegduwen etc. Lactatiedeskundige adviseerde om geen strijd te maken en de fles even weg te zetten. Later nog een keer proberen. Vaak drinkt ze bij ons wel 50-70 cc voordat ze begint te "klooien". 11 weken trouwens

één jaar geleden

Hoe gaat het nu bij jullie? Als ik dit lees komt het me bekend voor. Enige ...
Hier lijkt het wat beter, heb uiteindelijk speen maat m van de suavinex gekocht en toen pakte ze m opeens. Het is alleen wel de ene keer drinkt ze de fles leeg (40 mL) een paar dagen en inderdaad dan opeens zitten er weer dagen tussen dat ze 1 slok neemt en gelijk begint te huilen en 'm niet meer wil (speen eruit duwen). Begrijp ook nog niet helemaal waarom, denk soms dat ze misschien te moe is dan of te veel honger heeft al, maar weet het niet zeker... Blijf het maar proberen hoop heel erg dat ze m op een gegeven moment in alle situaties pakt. Ze is nu 12 weken.

één jaar geleden

Wij hadden ook ineens een flesweigeraar en zijn via het CB verwezen naar een pre logopedist. Zij bieden een online "cursus" aan met videos met uitleg. Dat hielp bij ons echt enorm en met die adviezen pakte hij binnen 2x de fles! Dus dat zou mijn tip zijn: kijk of er in jullie omgeving ook zoiets is :)

één jaar geleden

Wij zijn ook doorverwezen naar een pre logopedist, aangezien ik begin volgende mnd weer moet werken 😅

één jaar geleden

Hier is het nog steeds een ramp. Hij bijt op de speen in plaats van te zuigen (hij pakt de tut trouwens ook niet). In borstvoedingshoudingshouding aanbieden helpt hier niets. Eerst de pink zal ik straks eens proberen en anders ga ik ook eens een pre-logo proberen vastkrijgen. Volgende maand begin ik te werken dus er moet echt snel verbetering komen of ik heb een groot probleem. Volgende week komt de vroedvrouw dus ik ben benieuwd wat ze zal zeggen

één jaar geleden

Hier zelfde! Vandaag heeft ze gelukkig 30cc gedronken uit de tommee tippee fles!

één jaar geleden

Misschien een grotere speen proberen aangezien ze voor de borst ook denk wel sneller hun drinken krijgen als de tepel goed hebben?! En bij ons wordt de fles geweigerd als die niet goed warm is dan is hij meer aan het spelen dan drinken

één jaar geleden

Wij hadden dit ook. We zijn stug doorgegaan met dezelfde fles geven en uiteindelijk is hij er weer uit gaan drinken. Soms inderdaad meer kauwen en spelen, maar soms dronk hij er ook uit. Overigens nooit doorgegaan als hij ging huilen. Uiteindelijk, na een week of twee, is hij weer gaan drinken gelukkig! CB gaf als advies om gewoon dezelfde fles en speen te houden, omdat hij niet een 'echte' flesweigeraar was (heeft immers wel goed uit een fles gedronken).

één jaar geleden

Oef hier is het uiteindelijk ook gelukt! Ik had ook het advies gekregen om dezelfde avent flessen te behouden omdat hij het enkele weken geleden wel kon. Na een week sukkelen toch een mam fles geprobeerd (de vroedvrouw of mijn man de fles laten geven want bij mij wil hij al helemaal niet) en eerst dronk hij 20cc op 15 minuten. Ik was al blij dat hij iets dronk. En vandaag plots 60cc op 10 min 😊 hopelijk begint het bij jullie ook te lukken

één jaar geleden

Wij hebben een consult gehad bij een pre logopedist en dat heeft enorm geholpen! Zij had een online training met uitleg en is ook nog langs geweest. Maar met die adviezen uit de videos pakte hij al na 2x de fles. En nu gaat het nog steeds redelijk goed. We zijn verwezen door het CB.

één jaar geleden

Reactie op MamaC_81

Wij hebben een consult gehad bij een pre logopedist en dat heeft enorm geho ...
Wat voor adviezen zijn dat oa? Ik heb ook contact gelegd met een prelogopedist

één jaar geleden

Hier werken de adviezen van de pre logopedist niet… we deden deze adviezen al… alternatief volgens haar is de baby de hele dag geen voeding geven wel steeds de fles aanbieden wanneer ze rustig is. Ik heb besloten dat ik live ga voeden (gelukkig heb ik deze mogelijkheid) en de oppas bied haar wel een flesje aan. wanneer ze niet drinkt zal ze haar met een lepeltje voeden zodat we het live voeden iets uit kunnen stellen

één jaar geleden

Wij ‘moeten’ ‘s ochtend elke dag ingebakerd de fles geven. Verder gaan met lepeltje, zodat ze merkt dat ze zo ook verzadigd raakt op andere mannieren. Dat het niet alleen aan de borst kan.. 2e voeding ‘sochtends t zelfde. Drinkt ze niks, krijgt ze ook niks. Rest van de dag BV. Soms best pittig. Wij hebben ook pre logopedie omdat de kleine niet uit fles dronk.

één jaar geleden

Hier waren de tips van de pre logopedist een succes (knock on wood). Na heel lang proberen, sinds 4 weken oud, ze is nu 14weksn, heeft ze eindelijk 2 flesjes uitgedronken. Ingebakerd aanbieden, lansinoh flesje en de melk goed warm aanbieden. Hier was het advies ook als ze weigert, de borst niet aanbieden.

één jaar geleden

Wij kregen ook het advies om borst neit aan te bieden wanneer ze weigert maar dit dus de hele dag. Dit was de laatste stap… maar zelfs dan weigert ze te drinken

één jaar geleden

Wij zijn zaterdag bij de logopedist geweest en hij pakt sindsdien elke fles! 😁 150cc, we merken bij hem dat de fles echt goed warm moet zijn, anders weigert hij. Ik heb de fles alleen nog niet gegeven. Wij kregen als voornaamste tip vanaf wakker worden de fles aanbieden en alleen in de avond en nacht de borst. Daarnaast ook 'm afleiden met zingen of verhaaltjes. Dit kan echter wel alleen als ze nog in de fase zitten dat ze reflexmatig drinken. En bij ons heeft ie eerder wel eens een fles leeggedronken, dus de techniek was er al

één jaar geleden

Wij zijn zaterdag bij de logopedist geweest en hij pakt sindsdien elke fles ...
Exact dezelfde tips gekregen en ook een succes