20 Reacties

3 jaar geleden

1x per dag worden de flessen en speentjes uitgekookt. De rest van de dag gewoon schoon spoelen met koud water en dan idd gewoon laten drogen

3 jaar geleden

Wij halen na elk gebruik de hele fles uit elkaar (hebben difrax) en spoelen elk onderdeel af met koud water. Vervolgens wassen we alles nog gewoon af met warm water en een sopje, daarna alles weer goed afspoelen.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Loedermoeder hier! Ik kook ze dus niet uit en nergens last van.

3 jaar geleden

Reactie op maaike-vs

Same! Ik spoel de fles binnen 30 min na voeding met koud water en elke dag pak ik een schone, maar dat is het.

3 jaar geleden

Reactie op maaike-vs

Nou ik dus ook aangezien ik niet beter wist 😂

3 jaar geleden

Fles spoelen we om na de voeding en we hebben zo droog rekje van Philips Avent daar hang ik alles los van elkaar op. Uitkoken alleen de eerste keer voor gebruik gedaan. Verloskundige en kraamhulp gaven allebei aan dat het nergens goed voor is om te blijven uitkoken.

3 jaar geleden

Na iedere voeding uitspoelen met koud water en 1 keer per dag in de sterilisator

3 jaar geleden

Wij spoelen de flessen ook na elke keer uit en leggen het te drogen op keukenpapier. 1x per dag wassen we alles af. Uitkoken hebben we alleen voor het eerste gebruik gedaan. Hoeft volgens de kraamhulp nu niet meer.

3 jaar geleden

Wij voeden, spoelen alles af, wassen alles af en het gaat 1x in de 2 a 3 dagen in de sterilisator. Vind het fijn dat alles schoon is, drink zelf ook niet uit een vies glas 😂

3 jaar geleden

Reactie op Proud mother of 3

Na iedere voeding uitspoelen met koud water en 1 keer per dag in de sterili ...
Dit doen wij ook.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Reactie op Serendipity__

Dit doen wij ook.
Wij ook. En flesjes na afspoelen bewaren in de koelkast is het beste.

3 jaar geleden

Ik was alles af met wasmiddel in heet water en spoel zeer goed af. En 1x in de week steriliseer ik alles in avent sterilisator

VRIEND

3 jaar geleden

Ik maak ze iedere ochtend (kolf snachts) schoon met kokend water en drupje dreft. Overdag spoel is ze koud af, dan met kokend water even snel door (qooker) en dan weer koud water en aan lucht laten drogen.

3 jaar geleden

Reactie op Anoniempje08

Nou ik dus ook aangezien ik niet beter wist 😂
Hier eens in de week uitkoken als ik eraan denk.. wel elke keer goed met koud water uitspoelen en om de dag met beet water en sopje wassen .. en dan gesloten fles in de koelkast is ons vertelt door kraamhulp

3 jaar geleden

De nieuwe richtlijnen zijn inderdaad alleen de eerste voor gebruik uitkoken, daarna gewoon goed omspoelen/afwassen😊

3 jaar geleden

Bij onze oudste zoon (nu 5 jaar) moest we dagelijks alles uitkoken. Bij zoontje 2 (4 weken oud) vertelde de kraamhulp dat dit alleen voor het eerste gebruik hoefde. Daarna gewoon uit spoelen na gebruik en inderdaad 1 keer per dag met drupje afwasmiddel.

3 jaar geleden

Ik hield aan eerst koud afspoelen, dan heet afspoelen, dan aan de lucht drogen of afdrogen met een schone hydrofiele doek en 1x per week uitkoken. Maar misschien dat ik het nu iets makkelijker ga maken voor mezelf 😂

3 jaar geleden

Wij ook. En flesjes na afspoelen bewaren in de koelkast is het beste.
Waarom in de koelkast? Dit had ik nog niet gehoord

3 jaar geleden

Reactie op Tamsx

Waarom in de koelkast? Dit had ik nog niet gehoord
Dat stopt de groei van bacteriën. Ik doe het ook met mn kolf. Afspoelen. In een zakje en in de koelkast.

3 jaar geleden

Hoezo loedermoeder? Nee hoor. Op de dr. Browns site staat zelfs dat je gewoon met koud en daarna warm water mag afspoelen. Alleen de spenen dienen de allereerste keer uitgekookt te worden.