Vraagje..
Onze kraamhulp heeft ons geleerd de fles elke keer na de voeding om te spoelen met koud water en aan de lucht te laten drogen.
Echter lees ik nu wisselende verhalen over dagelijks uitkoken etc. Hoe vaak doen jullie dit? En hoe maken jullie je fles schoon?
Wij halen na elk gebruik de hele fles uit elkaar (hebben difrax) en spoelen elk onderdeel af met koud water. Vervolgens wassen we alles nog gewoon af met warm water en een sopje, daarna alles weer goed afspoelen.
Fles spoelen we om na de voeding en we hebben zo droog rekje van Philips Avent daar hang ik alles los van elkaar op.
Uitkoken alleen de eerste keer voor gebruik gedaan.
Verloskundige en kraamhulp gaven allebei aan dat het nergens goed voor is om te blijven uitkoken.
Wij spoelen de flessen ook na elke keer uit en leggen het te drogen op keukenpapier. 1x per dag wassen we alles af. Uitkoken hebben we alleen voor het eerste gebruik gedaan. Hoeft volgens de kraamhulp nu niet meer.
Wij voeden, spoelen alles af, wassen alles af en het gaat 1x in de 2 a 3 dagen in de sterilisator. Vind het fijn dat alles schoon is, drink zelf ook niet uit een vies glas 😂
Ik maak ze iedere ochtend (kolf snachts) schoon met kokend water en drupje dreft. Overdag spoel is ze koud af, dan met kokend water even snel door (qooker) en dan weer koud water en aan lucht laten drogen.
Hier eens in de week uitkoken als ik eraan denk.. wel elke keer goed met koud water uitspoelen en om de dag met beet water en sopje wassen .. en dan gesloten fles in de koelkast is ons vertelt door kraamhulp
Bij onze oudste zoon (nu 5 jaar) moest we dagelijks alles uitkoken. Bij zoontje 2 (4 weken oud) vertelde de kraamhulp dat dit alleen voor het eerste gebruik hoefde. Daarna gewoon uit spoelen na gebruik en inderdaad 1 keer per dag met drupje afwasmiddel.
Ik hield aan eerst koud afspoelen, dan heet afspoelen, dan aan de lucht drogen of afdrogen met een schone hydrofiele doek en 1x per week uitkoken. Maar misschien dat ik het nu iets makkelijker ga maken voor mezelf 😂
Hoezo loedermoeder? Nee hoor. Op de dr. Browns site staat zelfs dat je gewoon met koud en daarna warm water mag afspoelen. Alleen de spenen dienen de allereerste keer uitgekookt te worden.