27 Reacties

één jaar geleden

Nou als ik het vergelijk met mijn zoontje die woog 2 weken geleden 8 kilo en is vandaag 4 maand. Cb zeurde wel dat die te zwaar is maarja. Hij drinkt 180 + 6 scheppen. 5 flessen en 1 van 120 in de nacht

één jaar geleden

Nou als ik het vergelijk met mijn zoontje die woog 2 weken geleden 8 kilo e ...
Vonden zij de hoeveelheden flessen met ml goed?

één jaar geleden

Reactie op Kleine 2022

Vonden zij de hoeveelheden flessen met ml goed?
Nee haha ik moest het op 5 flessen houden van 180. Maar hij komt toch echt nog een x snachts dus die geef ik nu van 120 en wil ik dus afbouwen.

één jaar geleden

Hier hetzelfde. Ik ben nu die laatste aan het afbouwen naar 120, dat gaat prima. Mijn zoontje is 7.3 kilo met 5 maand dus dat is dan wellicht anders. Cb vond dat de 5e voeding officieel niet meer nodig moet zijn maar m’n kind heeft honger dus dan krijgt hij gewoon drinken 😅

één jaar geleden

Die van mij zit ook op 8kg en 68cm krijgt nu 4x210 +7 maar soms nog 1x 180+6 als hij het niet goed verdeeld heeft want anders heeft hij echt honger dat vind ik niet nodig

één jaar geleden

Hier ook een grote vent, 8 kilo en 68 cm en morgen 5 maanden.. Bij ons 4x 180 (sinds 3 dagen de 5e fles eruit gegooid omdat ie niet alles dronk.. alleen drinkt ie met 4 flessen ook niet alles op..)

één jaar geleden

Reactie op Denize

Zij doet 210 water dus doet ze er 7 scheppen in. En bij 180 6 scheppen

één jaar geleden

Zij doet 210 water dus doet ze er 7 scheppen in. En bij 180 6 scheppen
Oh net verwijderd.. Ik begreep het ineens nadat ik het opnieuw las. Bedankt 😆

één jaar geleden

Kan iemand met mij meekijken? Ik geef mijn zoon veel meer dan 4/5 flesjes.. Ongeveer op deze tijden, verschilt elke dag. Ligt eraan hoelaat hij wakker is sochtends. 6.00 uur 10.00 uur 13.00 uur 17.00 uur 20.00uur 2.00 uur Dus 6 flessen van 180+6 schepjes. Hij is verder goed op gewicht. Iets boven 't gemiddelde. Als ik iedereen zo hoor geef ik te veel?

één jaar geleden

Reactie op Denize

Kan iemand met mij meekijken? Ik geef mijn zoon veel meer dan 4/5 flesjes. ...
Ik geef mijn zoontje 180 + 6. Hij krijgt 5 a 6 flessen. Gister precies 4 maand en 2 weken geleden cb geweest en hij woog toen 8 kilo dus za nu wel 8.5 zijn. Volgens haar was die te zwaar. Ik moet de 6e fles weg doen maarja hij komt snachts nog dus die probeer ik nu naar 120 te doen

één jaar geleden

Reactie op Denize

Kan iemand met mij meekijken? Ik geef mijn zoon veel meer dan 4/5 flesjes. ...
Als die goed op gewicht is geen probleem toch. Ik zeg altijd ik laat me kind geen honger lijden. En jij moet doen waar jij je goed bij voelt toch. Elke baby is anders de 1 heeft wat meer nodig dan de ander maarja das mijn mening

één jaar geleden

Wat een verschillende meningen hebben de cb's toch. Hier een flinke vent van 8.9 kg en is 5 maanden. Hij groeit goed op z'n eigen lijn en bij het cb vinden ze het helemaal prima. Hij krijgt 5x 200 mL aangeboden (wel afgekolfde melk), gaat meestal op. Als hij snachts nog eens komt voor een voeding krijgt hij die ook gewoon. Honger is honger.

één jaar geleden

Reactie op EvaH1993

Wat een verschillende meningen hebben de cb's toch. Hier een flinke vent va ...
Moedermelk vinden ze ook niet erg, want ja dat is voeden op verzoek. Maar mijn zoontje van 4 maand met 8.5 kilo krijgt kunstvoeding. Aan de lijn te zien dacht ze dat ik borstvoeding gaf, maar toen ik zei nee gewoon fles toen was het opeens te zwaar

één jaar geleden

Moedermelk vinden ze ook niet erg, want ja dat is voeden op verzoek. Maar m ...
Haha jeetje wat raar eigenlijk. Ik ga overstappen op kv dus ben benieuwd 😂 ga mijn kind dan toch echt niet minder geven als hij het nodig heeft.

één jaar geleden

Reactie op EvaH1993

Haha jeetje wat raar eigenlijk. Ik ga overstappen op kv dus ben benieuwd 😂 ...
Ja ach die hebben altijd wat te zeiken😂 ik geef hem ook gewoon als hij dat wil. Ze bekijken het maar😆

één jaar geleden

Wij geven 4x 180cc + fruithapje en groentehapje. Het fruit en groente hapje mag je officieel nog niet mee rekenen. Als hij het hapje lekker vind, eet hij zeker een half potje op. Onze zoon is ruim 5maand

één jaar geleden

Hier 5 flessen van 210+7 bij ruim 8 kilo en ongeveer 70 cm

één jaar geleden

Ik vind het persoonlijk best veel 🙈. Maargoed, ik heb geen hongerige baby dus kan er niet over mee praten. Snap dat je hem geen honger laat lijden. Morgen is ze 5 maanden, nu 6.6 kilo en 65 cm. Wel een meisje. Misschien maakt dat verschil. Ze drinkt 1x 150, 3x 180, 1x 120. Misschien, als je nog niet begonnen bent met hapjes, kun je een beetje afbouwen met de hoeveelheid wanneer je daar mee begint. Als je je kindje vaccineert denk ik dat je binnenkort voor de 5mnd prikjes naar het cb moet toch? Dan kun je het na vragen.

één jaar geleden

Moedermelk vinden ze ook niet erg, want ja dat is voeden op verzoek. Maar m ...
Kindjes die borstvoeding krijgen groeien over het algemeen de eerste maanden wat harder dan kindjes op kunstvoeding. Volgens mij gaan kindjes op kunstvoeding juist later wat harder. Misschien dat ze daarom dacht dat je borstvoeding geeft en de curve passend vond.

één jaar geleden

Reactie op Mrtn91

Kindjes die borstvoeding krijgen groeien over het algemeen de eerste maande ...
Aaaah zooo. Dan zal dat het wel zijn indd