35 Reacties
3 jaar geleden
Juist het zelfste hier al is mijn zoontje 4 weken , morgen naar de KA . Ben ook benieuwd .. en maak me super veel zorgen
3 jaar geleden
Reactie op Aye
Ik ook. 😮💨
Ziet die echt nog duidelijk ‘geel ‘ en zijn oogjes ook ?
3 jaar geleden
Ziet die echt nog duidelijk ‘geel ‘ en zijn oogjes ook ?
Ik vond juist deze week dr oogjes minder geel. Maar bij de ggd vond ze haar lichaam.juist weer geel. Ze ging ook vergelijken met een foto van de geboortedag wat ik ook apart vond. Normaal ziet ze juist rood. En we zijn qua huidskleur ook wel gelig in t gezin. Dus weet t ff nie meer. Maar dus oogjes minder maar lichaam was geel volgens haar. Maar ik vind dr oogjes metn2 weken trg echt veel minder geel. Snap t ff niet en heb een rotgevoel tot ik de uitslag krijg😑😐
3 jaar geleden
Reactie op Aye
Ik vond juist deze week dr oogjes minder geel. Maar bij de ggd vond ze haar ...
Snap je volledig ! Hoop dat het oké is voor jullie kleine meid ❤️
3 jaar geleden
Met borstvoeding kunnen ze inderdaad nog een tijdje langer geel zien. Volgens richtlijnen moeten ze officieel bij 3 weken en nog geel zien doorsturen naar de huisarts om voor het gele stofje te prikken. Meestal is de waarde onder de grens, maar die richtlijn is er voor de kindjes waarbij dat niet het geval is, maar die pik je er niet uit op mate van geel zien.. Belangrijkste is dat je kindje goed drinkt, goede poep en plasluiers heeft en tussendoor alert is. Het is lastig, maar probeer je niet te veel zorgen te maken! :)
3 jaar geleden
Reactie op Aye
Houd je me op de hoogte? Ik ga morgen om 11 uur en qls ik meer weet laat ik ...
Doe ik zeker !
3 jaar geleden
Vandaag mijn baby ook 3 weken, net bij ha geweest en moet morgen naar zh om bloed te laten prikken. Baby zit wel al een stuk minder geel dan vorige week maar het consultatiebureau zei vanmorgen dat haar oogjes nog wel geel zien. Ik maak me zelf niet zo druk en ha en consultatiebureau zeiden ook ws is er niks aan de hand maar je kunt het maar beter gewoon even laten checken voor de zekerheid 👍🏻
3 jaar geleden
Onze dochter had een te hoge bilirubine. Ik zou dan ook niet wachten met bloedprikken. Onze verloskundige zei valt mee maar mijn mama instinct zei, ziekenhuis en laten checken! Maar goed ook want dat was over de 300.
Het bloedprikken ging heel goed, hier deden ze dat na de hak warm te hebben gemaakt en na t prikje n druppel suikerwater in dr mondje te doen. Ze gaf geen krimp 💪🏻
Mama pikte wel n traantje weg ☺️
Wij kregen een matje mee naar huis waar ze onafgebroken 48uur op moest liggen. Beetje blacklight idee. Onhandig ding maar heel goed te doen.
Daarna weer bloedprikken en het was aan het dalen.
Inmiddels heeft ze dr kleurtje weer terug en nergens last van. Maar met geel zien moet je niet te lang wachten zei t ziekenhuis. Het is niet gelijk gevaarlijk, maar dat wil je wel voorkomen.
Ik ben blij dat ik naar mn gevoel heb geluisterd en niet naar de verloskundige.
Succes met jullie kindjes en ik hoop dat de waarden meevallen of dat ze snel weer goed zijn! 🤞🏻
3 jaar geleden
Ze hebben tegenwoordig ook een dekentjes/matrasjes met het blauwe licht. Dan ligt ze niet onder de lamp maar wordt ze erin gebakerd. Dat is bij ons kindje gebeurd toen hij een paar dagen oud was. Hij kreeg ook een beschermend brilletje op.
Maar ik hoop vooral voor je dat het überhaupt niet hoeft! Het viel hier uiteindelijk reuze mee.
3 jaar geleden
Reactie op Aye
Iemand die mij duidelijkheid kan geven?
De uitslagen:
bilirubine totaal: ...
Hebben ze dat in t ziekenhuis niet gezegd?
Mijn dochter had 320 en 300 is de grens voor n lamp. Dat vertelden ze ons tenminste.
Ik zou niet weten wat ze met 130 doen.
Dit is dat matje trouwens. Kun je zo in de romper schuiven en hebben ze de rug, nek, benen altijd in t licht. Wij moesten in de nacht pas t 'helden masker' op doen 😅😊
Als je via Google zoekt, zie je wat ik bedoel..
48 uur vrijwel altijd matje en het daalde al...

3 jaar geleden
Hi, ik begrijp je gevoel helemaal! Bij mij ziet onze dochter van 12 dagen sinds geboorte ook al geel. Na 2 dagen al getest in ziekenhuis, op dag 4 en op dag 6 weer.. arm grietje. Telkens kwam ze onder de grens.. inderdaad gezegd dat met bv wat langer in lijfje kan zitten. Bij meer geel zien moeten we aan de bel trekken, maar ze ziet elke dag op bepaalde momenten wel geel. Bijv na het slapen.. verder een actieve baby, drinkt/plast en poept goed. Vrijdag komt consultatie bureau en dan maar weer vragen. Ik begrijp je gevoelens erg goed..