15 Reacties
3 maanden geleden
Hier ook. Dochter van 3 juli. Ju sinds een week vertikt ze het te slapen. Ookal staat ze om 7.00 op of 9.00. T lukt dr niet meer. Ik ga toch nog wel proberen dan heeft haar lichaam iig rust als ze dat half uurtje op bed ligt om in slaap te komen. Ik haal haar max na 45 mn er weer uit.
3 maanden geleden
Hier wordt het middagdutje ook steeds vaker over geslagen. Ze houdt de dag ook goed vol zonder dutje, maar ze wil s middags wel even met een luisterboek op haar bed liggen. Dat is onze compromis 🤗
2 maanden geleden
Hier ook een tijdje gehad, wat hier hielp was om te zeggen dat ze even moest gaan rusten. Ik heb zelf een geluidje aanstaan op een timer van 1,5uur en zeg dat als het geluidje afgelopen is ze mama mag roepen. Ze hoeft niet te liggen mag gewoon staan, zitten of liggen en met haar knuffels spelen, maar vaak ligt ze sowieso wel met 5 min en slaapt ze met 20 min. Zolang ik het maar geen slapen noem maar rusten zodat ze na het rusten weer lekker kan spelen gaat het goed. 😂😅
2 maanden geleden
Hier hetzelfde. Hoe gaan bij jullie de nachten, met en zonder slaapje?
Hier slaapt hij ook niet meer en is doodmoe in de middag. Echter weigert hij te slapen en bouwt een gezellig feestje. Hij slaapt 's avonds wel heel goed in.
Op de opvang slaapt hij nog wel, wat we heel belangrijk vinden ivm prikkels daar, maar vervolgens slaapt hij pas tegen 21.30 uur 😅
Iemand hetzelfde, of misschien dat iemand tips heeft?
Een (luister) boekje op bed ga ik in de middag wel proberen. Ik denk dat rusten sowieso al goed is.
2 maanden geleden
Reactie op Ice88
Hier hetzelfde. Hoe gaan bij jullie de nachten, met en zonder slaapje?
Hier ...
Wij hebben precies hetzelfde... Thuis slaapt ze niet meer, ze weigert het gewoon (in de auto slaapt ze wel). Ook niet als we het rusten noemen. Als ze dit 2-3 dagen achter elkaar zo doet, dan is ze inderdaad doodmoe aan het eind van de dag. Op de opvang slaapt ze wel, maar dan blijft ze 's avonds wakker tot 21. Dat luisterboek is een goeie tip ja, ga ik ook proberen.
2 maanden geleden
Onze zoon wordt in de middag ook helemaal gek als die naar bed gaat.
Hij zegt zelf beneden slapen en gaat rustig naar boven. Maar zodra hij boven is wordt hij compleet hysterisch en wilt die weer naar beneden toe. Echt geen land mee te bezeilen.
Vervolgens valt die in de namiddag een half uurtje in slaap op de bank.
Op de opvang slaapt die nog wel rustig 1,5 uur in de middag.
Ik probeer me er maar een beetje bij neer te leggen en te hopen dat dit een fase is.
Vind hem nog veel te jong om zonder middagdutje te doen.
2 maanden geleden
Hier echt precies hetzelfde! Was afgelopen weekend echt zoooo oververmoeid na 2 weken niet slapen. Ik heb nu vanaf zondag elke dag gewandeld en in de wagen slaapt hij wel.. denk omdat hij dan dus vast ligt/“gedwongen wordt”. Ik zeg dan ook als hij omhoog komt in de wagen, je kan kiezen slapen in de wagen of in bed en blijf dat herhalen totdat hij slaapt. Heb nu weer een beetje ons kind terug 😊 en het wordt dus waarschijnlijk veel wandelen vanaf nu en hopen op weinig regen🤣
2 maanden geleden
Vaak maken ze een mega sprong rond 2 jaar.. dit heeft dus met verwerking, sprong in ontwikkeling etc te maken!
Ze zijn super moe maar het lukt ze niet om te gaan slapen!
Slaapregressie van 2 jaar….
Hier ook last van (2 jaar en 3 mnd).
Normaal gesproken een hele goede slaper. Hij heeft het nu nogal zwaar met zichzelf, en zeker als ie veel minder slaapt..
https://www.oudersvannu.nl/peuter/slaapregressie-2-jaar~2d38f32?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
2 maanden geleden
Mijn dochter zegt dat ook sinds deze week. Dan geef ik haar een boekje of 2 in haar bed en zeg ik: ga maar boekjes lezen dan want mama wil wel even rusten (newborn in huis). Dit is nu 3 keer gebeurd en 3 keer sliep ze binnen een kwartier en heeft ze gewoon 1.5 uur geslapen.
2 maanden geleden
Dochter begin augustus helpt zeggen om te gaan rusten niet. Ja ze gaat rustig spelen net zoals in de woonkamer. Alleen in de avond knapt ze snel af. Nu al 5 dagen achter geen middagslaapje of een kwartier in de auto.
één maand geleden
Hoi, bij ons begon het er in de zomer mee dat ze weigerde te slapen bij de opvang.
Thuis nog wel, al zei ze dat ze niet wilde, maar als ik eenmaal met haar op bed lag sliep ze snel.
Wij zijn vorige week na veel wikken en wegen zelf gaan proberen het dutje weg te laten. Eigenlijk wilde ik dit nog niet, want ik vond het ook te vroeg.
Maar onze dochter deed er 's avonds extreem lang over om in slaap te vallen en was dan s ochtends nooit goed uitgeslapen. En dan na het dutje was ze altijd chagrijnig. Dutje inkorten werkte ook niet. Het enige effect was dat ze nog chagrijniger wakker werd.
Nu laten we het dutje weg en op sommige dagen merk ik nog wel dat het eigenlijk iets te lang is voor haar. Maar over het algemeen gaat dit beter. Ze slaapt nu in de avond binnen 5 minuten en maakt lekker nachten van ongeveer 12 uur. Ze is dan goed uitgeslapen en wordt vrolijk wakker. En eigenlijk blijft ze de hele dag vrolijk, zelfs als ze moe is. Tuurlijk af en toe een huilbui tussendoor, maar niet meer chagrijnig.
Afgelopen week had ze in de nacht minder goed geslapen en was ze duidelijk moe. Toen hebben we haar wel een dutje laten doen, maar toen was ze weer chagrijnig en v ervolgens deed ze er in de avond weer een uur over om in slaap te vallen.
Gaan we dus niet meer doen, want je wint er niks mee 😅