31 Reacties

4 jaar geleden

4 kilo is niet heel heftig. Mijn 2e was 4250 ongeveer en dat kostte echt geen extra moeite dan de eerste van 3210! Dus vooral geen zorgen maken. Dit kan jouw lichaam echt.

4 jaar geleden

Reactie op 1986FMM

4 kilo is niet heel heftig. Mijn 2e was 4250 ongeveer en dat kostte echt ge ...
Gelukkig! Fijn om te lezen! Mijn 2 dochters waren allebei onder de 3300 dus toen ik dit hoorde, dacht ik achteraf, shit een nu...

4 jaar geleden

Reactie op Lammetje_21

Gelukkig! Fijn om te lezen! Mijn 2 dochters waren allebei onder de 3300 dus ...
Ik denk dat ik het ook spannend had gevonden als ik het vooraf geweten had 😅😂 maar ze dachten dat ze max 3200 zou wegen.. foutje..

4 jaar geleden

Onder de 2,5kg is een lastiger bevalling dan 4kg 😉. Maar dat terzijde... Vriendin zou de 5kg gaan halen, maar uiteindelijk woog de baby 'maar' 4500gr. En niet eens ingescheurd of wat dan ook 😄

VRIEND

4 jaar geleden

Mijn zoontje was 4080gr. En 52cm. Ik ben ingeleid. Maar dat heeft te maken met de verhouding van hoofdje, buikje en beentjes. De P... waarde. Hierbij is wel een richtlijn over het inleiden. Vooral als het je 1ste kindje is. Ik had een P van 91 en uit eindelijk zelfs P99. Maar toen hij geboren was leek hij wat langer te zijn en zakte de P waarde waardoor hij niet hoefde geprikt te worden. Misschien kun je het eens met je VK overleggen...

4 jaar geleden

Mijn eerste was 4200 gram en de tweede 4500 gram. Tweede is thuis geboren en heb 2 persweeën gehad. Ging allemaal prima! Komt vast goed!

4 jaar geleden

Heb precies dezelfde zorgen, m’n meisjes waren 2680gr en 2842gr en als deze de 40 wk haalt ga ik ook richting de 4 kilo 😳 Krijg over 2 weken weer een groeiecho en ben benieuwd wat de gynaecoloog dan gaat zeggen… Knijp hem echt 😂 als je kleine babies bent gewend en je hoort ineens dit lijkt het echt een reus wat eruit moet komen 😂

4 jaar geleden

Mijn dochter was met 33wk p97. Omdat eerste bevalling is van een gezond kindje weten ze niet of mijn bekken dat aankunnen en adviseren ze 38wk inleiden. Is maar advies en mag sowieso zelf kiezen

4 jaar geleden

Komt helemaal goed vrouw ❤️ niets aan het handje. Mijn 1e zoontje zou 4 a 4, 5 kg worden. Is met 41+6 geboren met 3985gram een práchtig a terme baby zij de gynaecoloog. Dit kindje wordt op het zelfde gewicht geschat en ook deze keer heeft mijn VK het over een gewoon lèkkere baby 💪🏻En vergeet niet: In de meeste gevallen wordt er overschat ipv onderschat. ✌🏻

4 jaar geleden

Reactie op TLS

Mijn dochter was met 33wk p97. Omdat eerste bevalling is van een gezond kin ...
4 kilo hoort nog bij gemiddeld. P97 is waarschijnlijk alweer een stukje zwaarder/groter.

4 jaar geleden

Hoe weten jullie eigenlijk het geschatte geboortegewicht? Ik hoor iedereen over een echo bij 35 weken maar wij krijgen er geen meer (nu 32 weken). De vk zegt dat ze zelf voelen hoe de baby ligt.

4 jaar geleden

Reactie op Rosavah

Hoe weten jullie eigenlijk het geschatte geboortegewicht? Ik hoor iedereen ...
Dat hoeft ook niet als de vk inschat dat de baby goed groeit, de groei van je buik normaal is etc etc dan is een groeiecho niet nodig. Zelfde geldt voor een liggingsecho.. als goed te voelen is hoe het kindje ligt is een echo niet nodig.

4 jaar geleden

Reactie op Fem8loves

Komt helemaal goed vrouw ❤️ niets aan het handje. Mijn 1e zoontje zou 4 a 4 ...
Ja ergens weet ik het ook wel, mijn dames zouden ook 3500-3700 moeten wegen en lange benen hebben, nou van beide niks. De buurvrouw heeft een kindje van 6weken oud, zal ook een grote baby zijn, maar draag nu nog steeds mt 56.

4 jaar geleden

Mn dochter was bij de geboorte 2120 gram. En dat was ook bepaald geen makkie. Ook een knip etc. Denk dat het niet per se aan het gewicht ligt. En wie weet zitten ze wel wat naast joh!

4 jaar geleden

Reactie op KnR

Mijn zoontje was 4080gr. En 52cm. Ik ben ingeleid. Maar dat heeft te maken ...
Ik heb de vk nog even gebeld net, ivm dat ik ook een navelbreuk heb die de laatste tijd erg pijnlijk is en er nu nog meer druk op de buik komt.. maar hoefde me geeen zorgen te maken, bij aanhoudende pijn willen ze wel eerder inleiden vanwege de navelbreuk, maar de baby zal geen probleem moeten zijn qua grootte

4 jaar geleden

Reactie op Rosavah

Hoe weten jullie eigenlijk het geschatte geboortegewicht? Ik hoor iedereen ...
Ik heb elke week nu een echo, maar dat heeft medische redenen. Loop ook in academisch ziekenhuis bij deze zwangerschap.

4 jaar geleden

Mijn dochter woog bij de geboorte 4488, en niks aan de hand. T gewicht zegt niet zoveel 😊

4 jaar geleden

Dat hoeft echt geen probleem te zijn hoor! Mijn neefje en nichtje waren 4700gram en 4800gram (geboren met 40+2) en schoonzus heeft er niet meer aan overgehouden qua hechtingen of iets dergelijks dan ik met ons mini meisje van 3045gram! Ligt ook enorm aan jouw eigen lichaam. Ik vind trouwens Vroedvrouw Margot heel fijn over allerlei beval/geboorte”issues” en ze heeft een highlight gemaakt over “groot kind”, misschien heb je er wat aan? https://www.instagram.com/s/aGlnaGxpZ2h0OjE3OTMwNjAwNTg3NzI0Mjc0?story_media_id=2611285374404597222&igshid=YmMyMTA2M2Y=

4 jaar geleden

Welke maat kleertjes draagt een kindje dat meer dan 4kg weegt eigenlijk gemiddeld? Is dat dan nog steeds 50 of slaan ze die eerder over en gaat het direct naar 56?

4 jaar geleden

Onze dochter had gelijk 56 aan. Alleen de 50 die echt groot viel paste. Na 6 weken had ze maat 62.