2 Reacties

8 maanden geleden

Tijdens het werk hoort een BSO-leiding (pedagogisch medewerker) niet op de telefoon te zitten (foto's maken of een ouder bellen etc uitgezonderd). Toen ik nog op de BSO werkte deden we dat ook echt niet. Ik zou er een foto van maken als je het nog een keer ziet en naar de organisatie sturen (meestal hebben de kinderen hesjes aan).

8 maanden geleden

Ik werk zelf op een BSO, ik zie dit soort gedrag wel vaker bij andere bso's ik vind dit zelf niet kunnen. Ook de reactie er op is echt niet oké. Ik zou ze er nogmaals op aanspreken en mocht er geen goed gesprek komen kan je het (als je het echt belangrijk vind) eventueel hoger op zoeken. Wat betreft je angsten, die snap ik zeker. Maar met jaren ervaring kan ik wel zeggen dat dit niet zomaar gebeurt. Als er iets aan de hand is komt er bijna altijd wel een kind naar je toe, kinderen letten vaak goed op elkaar. Dus het loopt niet zomaar mis, zeker niet op zo'n veilige plek. Weglopen gebeurd op zo'n plek ook eigenlijk niet. Maar toch, denk ik ga lekker meespelen met die kinderen en zorg dat er een veilig klimaat is en niemand alleen speelt. Dus ja dan moet je wel even rondlopen en niet alleen aan tafel blijven zitten.