24 Reacties
4 jaar geleden
Ja hebben wij hier ook opgemerkt bij beide zwangerschappen. Maar er zit ook al veel verschil tussen apps onderling. Dus nemen t maar met een korrel zout!
4 jaar geleden
Ik vind het verschil in gewicht vooral heel groot. Met 15 week zou de baby 65 gram zijn, en de verloskundige meette gisteren (toevallig toen precies 15 weken) 112 gram...
4 jaar geleden
Ik heb uit mijn vorige zwangerschap geleerd om mij niet te veel blind te staren op het gewicht van de echo.
Dat is maar een schatting en soms wordt dat niet even nauwkeurig gedaan waardoor je een ander beeld krijgt. Ik heb maanden gehoord over wat een dikke baby ik had en uiteindelijk bleek hij veel minder zwaar te zijn.
4 jaar geleden
Even ter illustratie: op basis van de echo 2 uur voor mijn bevalling dacht de gynaecoloog dat mijn dochter wel minstens 4 kg moest wegen. Met nadruk op minstens. Ze woog 3785 gram.
Het is slechts een schatting. Ik heb me overigens laten vertellen dat baby's tot 14 weken ongeveer 'hetzelfde' groeien.
4 jaar geleden
Ik snap jullie punt alleen het verschil is dat jullie het over echos veel later in de zwangerschap hebben. Dan kunnen er grote verschillen zijn en kunnen echoscopisten er flink naast zitten. De eerste 20 weken schijnen alle kleintjes heel erg hetzelfde te groeien. Ik zou dan verwachten dat de richtlijnen van dit soort apps iets nauwkeuriger zijn dan dat ze nu zijn.
4 jaar geleden
Reactie op Lilalo
Ik snap jullie punt alleen het verschil is dat jullie het over echos veel l ...
Echo's zijn niet altijd even nauwkeurig. Die kleintjes liggen niet stil. Dus een kleine beweging of mismeting heeft een grote invloed. Op welke termijn dan ook. Echo's zijn een schatting. Net zoals apps gemiddelde zijn
4 jaar geleden
Dit had ik ook al opgemerkt. 2 weken geleden! Ons kindje woog toen bij de 13 weken echo 70 gram (12 weken) en toen ging ik dat op deze app bekijken kwam dat totaal niet overeen. Dus ik vertrouw het niet van deze app!!! Ook omdat er op andere sites iets anders staat!
4 jaar geleden
Reactie op meritaaaaaa
Dit had ik ook al opgemerkt. 2 weken geleden! Ons kindje woog toen bij de 1 ...
En toen zei ze al hij is zo groot als een appel ongeveer hahaha, nu 2 weken later is het nu pas als een appel
4 jaar geleden
Reactie op Mouch
Echo's zijn niet altijd even nauwkeurig. Die kleintjes liggen niet stil. Du ...
Ik vertrouw geloof ik de echo toch meer dan deze app 🙈. Op basis van de echo heb ik in deze app de uitgerekende datum ingesteld. Dus opzich zou het wel om en na bij overeen moeten komen.
4 jaar geleden
Reactie op Lilalo
Ik snap jullie punt alleen het verschil is dat jullie het over echos veel l ...
Dat is wel zo, maar het blijft een schatting. Zelfs de uitgerekende datum blijft ergens ook een schatting...