8 Reacties

2 jaar geleden

Uh, ik dacht dat het zo was dat je een glutenallergie test met bloedprikken en dat je daarom gluten moet blijven eten voor de test uitgevoerd wordt. Anders kunnen ze het niet vaststellen. Misschien even checken met de kinderarts om te checken of het oké is om alvast glutenvrij te gaan eten? https://www.glutenvrij.nl/ziek-van-gluten/diagnose/procedure/naar-de-huisarts Succes! Lijkt me erg vervelend als ze het echt heeft 🤗

2 jaar geleden

Oh ja daar heb je een goed punt. Enige is dat dat eigenlijk geen optie is. Ze raakt zo verstopt en heeft zoveel buikkrampen na het eten van ( wat ik denk ) gluten. Maar snap je punt helemaal. Mijn osteopaat zei net dat ze inderdaad heel veel gluten i. Haar lijfje moet hebben om met bloedprikken te kunnen zien of ze daar een allergie voor heeft . Hij raadde me aan om eens glutenvrije dingen te proberen om dan te kijken of er verschil in zit.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Van de kleine keuken hebben ze ook glutenvrije vegan snacks. Het zijn natuurlijk geen hapjes maar wel iets lekkers voor tussendoor

2 jaar geleden

Bekijk Oh My Pie eens en stuur haar anders een bericht. Ze zal vast ook tips hebben

2 jaar geleden

Reactie op DeVerloofde

Bekijk Oh My Pie eens en stuur haar anders een bericht. Ze zal vast ook tip ...
Bedankt voor de tip! Ik zal het eens opzoeken

2 jaar geleden

Reactie op sophie1998

Uh, ik dacht dat het zo was dat je een glutenallergie test met bloedprikken ...
Dit sowieso, en als je glutenvrij moet eten kan je met aardappelen, zoete aardappel, rijst, quinoa, ei, kwark, yoghurt, groente fruit en glutenvrij brood best een end komen. Speciaal glutenvrije producten zoals pasta en brood zijn best duur. Dus als het op langere termijn nodig is, is het aanschaffen van een broodbakmachine best een tip. Dan kan je zelf glutenvrij brood maken dat scheelt veel geld! Iets wat ik vaak maak zijn ei muffins. Ei groente en beetje melk/amandelmelk in een muffinvorm ( voor mezelf dan hè weet even niet wat je kindje allemaal mag hebben hiervan maar zou je ook zonder melk kunnen maken) succes!!