33 Reacties
vorig jaar
Hier het tegenovergestelde. Meisje van net 2 (vorige week was ze jarig) en bijna een meter en ze weegt 17 kilo. Kledingmaat 104. Happy en gezond maar ja wel fors en wordt veel ouder geschat. Ook daar wordt dan wat van gevonden door het consultatiebureau en dus hebben we al vanaf dat ze 10 maanden is extra checks. Niks aan de hand! We zijn zelf lang (ik 1.80 en mijn man 1.94) en tja zolang kindjes het goed doen is het helemaal ok!
vorig jaar
Wij zitten met ons zoontje in de medische mallen molen. Hij is 5 juli 2 geworden en is 73 cm en 9 kilo.
Wij zijn ook niet groot maar hij volgt al helemaal zijn eigen lijntje niet.
Ze zijn aan het onderzoeken op genafwijkingen en stofwisselingsziekten.
We kregen ook de tip om eens te laten controleren op glutenallergie. Dit schijnt vaak voor te komen wanneer kinderen minder groeien.
vorig jaar
Reactie op ien1979
Hier het tegenovergestelde. Meisje van net 2 (vorige week was ze jarig) en ...
Ik maak mezelf ook geen zorgen. Daar ook aangegeven. Maar kreeg wel het gevoel dat ik me zorgen niet maken
Wij zijn 1.59 en 1.71 dus dat onze zoon geen 1.90 wordt geloof ik wel.
Qua ontwikkeling loopt hij eerder voor dan achter.
vorig jaar
Dat is fijn! Hier loopt hij ook in ontwikkeling achter. Loopt bijvoorbeeld nog niet.
Wij zijn 1,55 en 1, 63 dus veel groter gaat hij niet worden🤣
Zo lang jullie je geen zorgen maken komt het vast ook goed! Controleren kan uiteraard nooit kwaad maar kan goed zijn dat hij de komende periode weer ineens goed groeit.
vorig jaar
Reactie op Jaja2
Dat is fijn! Hier loopt hij ook in ontwikkeling achter. Loopt bijvoorbeeld ...
Ah dan zijn er inderdaad wel meer punten om te onderzoeken.
Hier loopt hij al bijna een jaar. Spreekt ook zinnetjes met 4 woorden.
De groei buigt wel wat meer af. Maar hij heeft altijd op de -1 tot -2,5 gezeten. Nooit gemiddeld.
Is ook geboren met P8, 2900 gr en 46 cm.
Verwacht niet dat hij opeens naar de +1 of 2 lijn springt
vorig jaar
Reactie op M_1986
Ik maak mezelf ook geen zorgen. Daar ook aangegeven. Maar kreeg wel het gev ...
Goedzo, echt geen zorgen maken. Jullie zijn zelf idd ook niet groot dus tja, ander vertrekpunt (onze dochter was bij de geboorte al 53 cm en bijna 4,5 kilo) en ander eindpunt. Alles tussen vertrek en eind is goed, ieder zijn of haar eigen ‘pad’. Ook qua ontwikkeling. Kindjes maken keuzes. Die van ons liep aan de late kant maar praatte al heel vroeg behoorlijk goed (inmiddels pratend zinnen van 6 woorden en zingend zelfs van 10 woorden). Het is allemaal goed en straks in groep 1 van de basisschool zie of hoor je nauwelijks verschil!
vorig jaar
Reactie op ien1979
Goedzo, echt geen zorgen maken. Jullie zijn zelf idd ook niet groot dus tja ...
Heb je ook helemaal gelijk in 🤗
Hier was hij zowel fijn als grof motorisch super snel. Ja dan blijft de spraak wat achter maar dat gaat nu wel echt super snel.
In berichtje hier onder al gezet geboren met 46 cm en 2900 gr.
vorig jaar
Reactie op M_1986
Heb je ook helemaal gelijk in 🤗
Hier was hij zowel fijn als grof motorisch ...
Oh myyyy zo tiny en cute!!! Daar kan ik stiekem een beetje jaloers op zijn haha. Ik heb vanaf dag 1 een reuzinnetje gehad (zat binnen een maand in maat 62 hahaha) dus ik kan echt weg zwijmelen bij tengere mini baby’s 😄😄
vorig jaar
Ons zoontje is ook aan de kleine kant. Vorige week naar kind & gezin, en toen was hij (ongeveer want het is altijd drama als hij daar moet gewogen en gemeten worden 😅) 83cm en 11,2 kg.
Hij blijft wel op z'n lijn.
Hij is heel gemiddeld geboren, maar door borstvoeding die niet goedliep is hij even niet bijgekomen en gegroeid.
Eenmaal dat oke was,zat hij op de -1 lijn denkik. En nu dus nog steeds 😊
vorig jaar
Wij moeten half augustus naar t consultatiebureau toe. Ik vrees dat ze ook gaan zeuren om d'r gewicht. Vorige keren was dat ook een dingetje. Beide zijn we slank en niet lang. Dochter word begin augustus 2 jaar. Gewicht is ongeveer 10,3kg en lengte weet ik niet, ze past 92 en heel soms 98 in shirtjes/jurkjes en 86 in de broekjes. Ze praat als de beste loopt daarin echt voor. Motorisch is ze ook goed, zit weinig stil. Niet extreem veel ziek en gewoon een gelukkig kind. Ja het is een dreumes die af en toe minder eet maar ze doet het prima. Ik word juist onzeker door t consultatiebureau terwijl ik zelf voel dat ze t prima doet.
vorig jaar
Hey! Mijn dochter is 30 juni 2 geworden en ze is 81,5 cm en weegt 9,8 kilo. Ze is altijd een fijn meisje geweest, zo is haar bouw gewoon. Ze zit op haar lijntje en het cb vertelde me ook dat het prima is zolang ze ‘stapjes’ maken. Een stilstaande lijn is niet goed, maar zolang ze wat groeien is het prima. Ze vertelde me dat ik me geen zorgen moet maken en dat er ook nog wat groeispurten aan gaan komen. Zolang ze goed ontwikkelen is het prima!
vorig jaar
Reactie op M_1986
Hier buigen wel beide lijnen af.
Lengte is van -2 naar -3 gegaan en en gewi ...
Een jaar geleden zat het gewicht van mijn dochter ook ineens onder haar eigen lijn. Toen zeiden ze ook dat als het bij de volgende afspraak weer zo is dat we worden doorverwezen. Toen moesten we 6 maanden later (dus met 1,5 jaar) terug komen voor een extra controle en toen zat ze wel weer op haar eigen lijn! Dus het kan zijn dat jou zoon het de aankomende maanden gewoon weer inhaalt.