8 Reacties

2 jaar geleden

Ik volg want zelfde probleem whah

2 jaar geleden

Ik volg ook want hier hetzelfde 🤣 Bovendien is onze zoon erg groot voor zijn leeftijd en wordt zijn ledikantje echt te klein... 's nachts wordt hij wakker van het draaien in bed omdat hij geen ruimte heeft om zich te bewegen. Is nogal een wilde slaper. Dus wij overwegen ook een vloerbed! Heel benieuwd naar ervaringen maar ook naar foto's van voorbeelden 😁

2 jaar geleden

Reactie op Manon Charlie

Ik volg ook want hier hetzelfde 🤣 Bovendien is onze zoon erg groot voor zi ...
Hier dus hetzelfde inderdaad. Hij is ook erg groot voor z'n leeftijd en een behoorlijk wilde slaper, hij heeft geen hoofd of voeteneinde haha. Hij ligt overal, maar met als gevolg dat hij dus ook vaak z'n hoofd stoot. Mede ook omdat hij dus lang is ben ik bang dat hij sneller over de rand kukelt en dus een grondbed lijkt me ideaal.

2 jaar geleden

Ik volg! Madam lijkt zich een "gevangene" te voelen en niet prettig in ledikant. Ze is gelukkig niet zo lang, anders was ze er al uit gekukelt 😅

2 jaar geleden

Wij zijn bij de oudste met 14 mnd overgestapt op een vloerbed en was de beste keuze ooit! Veel rustigere nachten en nu met drie jaar roept hij nog vaak dat hij wakker is ipv er zelf uitkomen. Dat was hier dus helemaal niet aan de orde. In het begin heb ik het ledikant matrasje er naast gelegd voor het eruit rollen maar ook dat was minimaal… onze jongste wordt morgen 1 en ook zij gaat over op een vloerbedje

2 jaar geleden

Hoi, ik heb al in een ander topic gepreekt over het vloerbed haha. Wij zijn met 11 maanden overgestapt op een vloerbed en vind het echt ideaal. Ik had het idee dat m’n zoon zich opgesloten voelde in z’n ledikantje en dacht daardoor ook dat hij wel klaar moest zijn voor meer ruimte. Ook had ik het idee dat hij beter in ons bed sliep dan in z’n eigen bedje. Daarom gewoon maar de stap gezet om een vloerbed te halen. Hij slaapt nu op een 90x200 matras. Ideaal want ik hoef geen 100 matrassen te halen bij elke overstap, plus hij hoeft niet op latere leeftijd te wennen aan een groter bed, volgens mij is dit hoe ouder hoe lastiger. M’n zoontje is dus heel beweeglijk en gaat heel dit bed door. Heel af en toe valt hij nog uit bed, maar dit hoort er ook een beetje bij. Het is een kleine val en hij kruipt zelf weer terug. Het geeft hem veel vrijheid en beweegruimte. Hij komt ook z’n bedje niet uit en zit in de ochtend netjes in z’n bedje te wachten tot we hem halen.

2 jaar geleden

We hebben een tipi vloerbed trouwens, maar er zijn meerdere soorten.

2 jaar geleden

Voor onze dochter met 20 maanden ongeveer een peuterbedje aangeschaft, de eerste 2 weken ging het in de avonden goed maar overdag sliep ze niet meer en ging ze alleen maar op avontuur. Na 2 weken ging ze ook savonds alleen nog maar uit bed om te spelen. We hebben het echt de kans gegeven maar toch weer terug over gestapt op een ledikant, sindsdien slaapt ze overdag en snachts weer beter… proberen het rond de 3 jaar opnieuw